IATA: Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο στη μετά Covid-19 εποχή
Ο νέος «οδικός χάρτης» για το «restart» των αερομεταφορών
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![ΙΑΤΑ - Αερομεταφορές ΙΑΤΑ - Αερομεταφορές](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/05/20/plane.jpg)
Αυτές είναι οι προτάσεις της IATA για την επανεκκίνηση των πτήσεων με ασφάλεια στη μετά Covid-19 εποχή. Ένας νεός «οδικός χάρτης» για τις αερομεταφορές.
Με τον τίτλο «Βιοασφάλεια για τις Αεροματοφορές: Ένας οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση των πτήσεων» η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) παρουσιάζει τις προτάσεις της για τη νέα πραγματικότητα στη μετά Covid-19 εποχή, για το πώς θα διασφαλιστεί η υγεία του επιβατικού κοινού αλλά και όλου του κλάδου των αερομεταφορών που επλήγη σημαντικά την περίοδο του lockdown.
Η IATA θέλει να στείλει μήνυμα στη διεθνή κοινότητα και στις ηγεσίες της πως ήρθε πλέον η ώρα να σταματήσει η «καραντίνα» και να αρχίσουν οι πτήσεις. Η διεθνής ένωση καλεί επίσης:
– τις κυβερνήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την αναγνώριση υγειονομικών κινδύνων όπως έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου,
– τις αεροπορικές εταιρείες να υιοθετήσουν διαδικασίες που θα ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο μετάδοσης στο αεροδρόμιο και στα αεροσκάφη
– και τους επιβάτες να αναλάβουν την προσωπική τους ευθύνη προκειμένου να αξιολογούν την κατάσταση της υγείας τους πριν από κάθε ταξίδι.
Ειδικότερα η ΙΑΤΑ προτείνει:
Πριν την πτήση
– Θα πρέπει να συλλέγονται όσο το δυνατόν πιο λεπτομερείς πληροφορίες επικοινωνίας με τους επιβάτες για τις ανάγκες της ιχνηλάτησης
– Όπου αυτό είναι δυνατό οι πληροφορίες θα πρέπει να συλλέγονται ηλεκτρονικά και πριν την άφιξη του επιβάτη στο αεροδρόμιο μέσω από πλατφόρμες όπως η eVisa
– Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν ειδικές ιστοσελίδες προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα
![airport-1.jpg airport-1.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/airport-1.jpg)
Στο Αεροδρόμιο
– Η πρόσβαση σε τερματικούς σταθμούς θα πρέπει να είναι περιορισμένη μόνο για εργαζόμενους, ταξιδιώτες και συνοδούς τους π.χ. για άτομα με αναπηρία
– Θα πρέπει να υπάρχει θερμομέτρηση στις εισόδους των κτηρίων. Τη θερμομέτρηση θα διεξάγει ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που θα αποφασίζει ποιος μπορεί και ποιος δεν μπορεί να ταξιδέψει
– Θα πρέπει να εφαρμόζεται το μέτρο των αποστάσεων βάσει όσων ισχύουν σε κάθε κράτος και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρχουν προσαρμογές σε όλους τους χώρους για την ομαλή ροή των επιβατών
– Όσον αφορά τις μάσκες θα πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες των κατά τόπους αρχών μολονότι η σύσταση της ΙΑΤΑ είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι μάσκες από τους επιβάτες και οι μάσκες ΡΡΕ για τους εργαζόμενους σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια
– Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός θα πρέπει να απολυμαίνεται ενώ θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση και σε αντισηπτικά. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ θα πρέπει να απολυμαίνονται τρέιλερ, καρότσια, χώροι self service, σκάνερ αποτυπωμάτων, αναπηρικά καρότσια, δίσκοι κτλ.
– Η Ένωση τάσσεται υπέρ των τεστ κορωνοϊού σε επιβάτες με την υποσημείωση ότι αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί όταν θα υπάρξει ένα αποτελεσματικό και ασφαλές τεστ
– Στο ίδιο πλαίσιο σημαντικό χαρακτηρίζει η ΙΑΤΑ το ρόλο των «διαβατηρίων ανοσίας» εξηγώντας ότι επιβάτης που έχει τέτοιο έγγραφο δεν θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα προστασίας
![airport-2.jpg airport-2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/airport-2.jpg)
Στο check-in
Για να μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό ο χρόνος παραμονής στο αεροδρόμιο θα πρέπει οι επιβάτες να ολοκληρώνουν σε σημαντικό βαθμό ηλεκτρονικά το check-in πριν να φτάσουν στους αερολιμένες. Στο πλαίσιο αυτό η ΙΑΤΑ καλεί τις κυβερνήσεις να αφαιρέσουν κάθε πιθανό εμπόδιο για την εξ αποστάσεως ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Για όλους όσοι, πάντως, φτάνουν στο αεροδρόμιο για να κάνουν check-in ο οδηγός της ΙΑΤΑ συστήνει την εφαρμογή του μέτρου των αποστάσεων ενώ παράλληλα καλεί τους οργανισμούς των αεροδρομίων να προχωρήσουν σε τεχνολογίες που θα απαιτούν τη μικρότερη δυνατή επαφή.
Παράλληλα οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να κατευθύνουν τους επιβάτες στην ατομική εναπόθεση των αποσκευών προκειμένου να ελαχιστοποιείται η επαφή με τους υπαλλήλους.
Στην επιβίβαση
– Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται με τάξη προκειμένου να διασφαλίζονται οι αποστάσεις
– Τα αεροδρόμια θα πρέπει να προχωρήσουν στον ανασχεδιασμό των πυλών
– Στην πρώτη φάση της επανέναρξης των πτήσεων θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών εντός των αεροσκαφών
![airport-3.jpg airport-3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/airport-3.jpg)
Στην πτήση
Η ΙΑΤΑ στον οδηγό της υποστηρίζει ότι «δεδομένων των πληροφοριών που έχουμε αναλύσει ο κίνδυνος μετάδοσης της νόσου Covid-19 από τον ένα επιβάτη στον άλλο είναι χαμηλός. Πιθανόν αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πελάτες κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο και όχι ο ένας απένατι στον άλλο, στην ύπαρξη χερουλιών ανάμεσα στις θέσεις, στην ύπαρξη φίλτρων ΗΕΡΑ, στην διεύθυνση του αέρα από το ταβάνι στο πάτωμα και στον περιορισμό των κινήσεων των επιβατών μόλις κάτσουν στις θέσεις τους».
Παράλληλα, η ΙΑΤΑ συστήνει τη χρήση μάσκας όπου δεν μπορεί να υπάρχουν αποστάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, η Ένωση ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι απαραίτητη η χρήση κλειστών καθισμάτων.
Παράλληλα συστήνονται τα προπαρασκευασμένα γεύματα και οι απλοποιημένες υπηρεσίες καμπίνας
αλλά και τα απολυμαντικά μαντηλάκια και η επιβολή περιορισμού στις κινήσεις εντός του αεροπλάνου
![airport-4.jpg airport-4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/airport-4.jpg)
Στην άφιξη
– Να υπάρχουν θερμομετρήσεις από εκπαιδευμένο προσωπικό (όταν αποτελεί προϋπόθεση των τοπικών Αρχών)
– Όπου χρειάζεται η διαδικασία βίζας οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν την παροχή ηλεκτρονικών εναλλακτικών με εφαρμογές κινητών και QR codes για να περιορίζονται οι επαφές
– Θα πρέπει να υπάρχει επιτάχυνση της διαδικασίας παραλαβής αποσκευών ώστε να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής αλλά και να διασφαλίζονται οι αποστάσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αναψυχή και διασκέδαση με επιλογές για όλη την οικογένεια
Ο μουσικός και κιθαρίστας γράφει για το νησί που σου φρεσκάρει το μυαλό και την ψυχή
Η σχεδιάστρια κοσμημάτων σε ένα κείμενο για το νησί που ακόμα κι αν δεν επιστρέψεις ξανά θα είναι για πάντα στην καρδιά σου
Ο πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής γράφει για την Ελούντα που γνώρισε μετά το Ντα Λουζ και αγάπησε για πάντα
Η ιστορικός τέχνης γράφει για το νησί με την ιδιαίτερη αύρα
Ένας Ισλανδός γράφει για τη Φολέγανδρο της ψυχής του και την άπιαστη ελληνική γλώσσα
Ένα από τα λιγότερο γνωστά κεφάλαια της ιστορίας του γκρουπ - Η απόπειρα εκμετάλλευσης από τη χούντα
18 στρέμματα, 80 τροχόσπιτα, 60 σκηνές, ντουζιέρες, τουαλέτες, κουζίνες, καφέ, ταβέρνα, beach bar και χώρο εκδηλώσεων
Μια διαφορετική εξόρμηση κι ένα ανθρώπινο όνειρο που έγινε πραγματικότητα
Ιδανική για όσους αναζητούν έναν ήρεμο προορισμό μακριά από την πολυκοσμία
Φεύγοντας, μια στάση στα τσιπουράδικα του Βόλου επιβάλλεται. Άλλωστε, είναι τα πιο γνωστά σε όλη την Ελλάδα!
Έχει πολύ καλό φαγητό, αρχαιολογικούς χώρους και μια έρημο, που μπορείς να την περπατήσεις
Το κλασικό κυκλαδίτικο νησί κρύβει απαράμιλλη ομορφιά και ενδείκνυται και για διακοπές μακράς διαρκείας
«Με το που την αντικρίζεις, παθαίνεις κόλλημα μαζί της»
Ο οικονομολόγος γράφει για την Πύλο, «το μέρος που μένει ανεξίτηλα χαραγμένο στο μυαλό κάθε ταξιδιώτη»
Βουτιές στα Φαλάσαρνα, το Ελαφονήσι, τον Μπάλο και το Μαράθι, αλλά και ραντεβού σε ωραία στέκια για φαγητό και ποτό
Δεν θα ξεχάσω το πρώτο βράδυ στο Φαλατάδο και εκείνη τη θάλασσα στα Καλύβια
Ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης γράφει για την παραλία που πάνε μόνο όσοι την επιλέγουν
Υπάρχει ένα νησί που μπορεί να σε κάνει να κρατήσεις από το χέρι το παιδί που υπήρξες κάποτε
Οι θύμισες του ηθοποιού από τον τόπο του παππού του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.