- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η ιστορία μιας 27χρονης που φτιάχνει προφυλακτικά (με τον μπαμπά της)
Φυσικά λιπαντικά και άλλες - φιλικές προς τον κόλπο - μέθοδοι προφύλαξης που φροντίζουν το γυναικείο σώμα όσο εμείς τo θεωρούμε ταμπού
Ωραία, και πες ότι μαθαίνεις ότι οι χημικές ουσίες στο καουτσούκ των προφυλακτικών είναι βλαβερές. Πες ότι μαθαίνεις το ίδιο και για τα λιπαντικά και πολλά άλλα, σχετικά με το σεξ, προϊόντα… Τι κάνουμε τώρα; Μάλλον δεν βρίσκουμε την ιδανική ευκαιρία να φτιάξουμε τα δικά μας με οργανικά, φυσικά υλικά. Η Meika Hollender, πάντως, πήρε αυτή την πρωτοβουλία και τα άλλαξε όλα. Ξεκίνησε τη δική της εταιρεία και βρίσκεται στη λίστα του περιοδικού Forbes με τους 30 πετυχημένους επιχειρηματίες κάτω των 30. Παράλληλα όμως έκανε και κάτι άλλο. Μίλησε ανοιχτά με τις γυναίκες για το σεξ και ζητήματα που παραμένουν ταμπού στον δημόσιο διάλογο και μάλλον όφειλε να αρχίσει από αυτά. Γιατί προτού φτάσεις στο στάδιο να λανσάρεις βελτιωμένες μεθόδους προφύλαξης και αντισύλληψης, πρέπει πρώτα να μιλήσεις για το σεξ και τη θέση του στο γυναικείο μυαλό.
Έτσι η Meika, αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στα οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, το πολύ γνωστό ΝΥU, συνειδητοποίησε ότι κάτι περίεργο συμβαίνει με τις γυναίκες και τα προφυλακτικά. Κάτι τόσο περίεργο που κάνει τις περισσότερες να μην ανοίγουν καν συζήτηση για το θέμα, ενώ για τους τρίτους ένα υποτιμητικό σχόλιο για όποια έχει μαζί της ή συνηθίζει να αγοράζει δικά της προφυλακτικά είναι δεδομένο. Ίσως φταίει που είναι φτιαγμένα για άντρες και οι εταιρείες απευθύνονται σ’ εκείνους για την προώθησή τους, παρόλο που αναπόφευκτα η χρήση τους αφορά και απευθύνεται και στα δύο φύλα. Το 40% των προφυλακτικών αγοράζονται μάλιστα από γυναίκες, όπως δείχνουν οι έρευνες. Λογικό, αφού και οι γυναίκες πρέπει να μπορούν να έχουν έλεγχο στο σώμα και την προστασία του και αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει αν επαφίονταν αποκλειστικά στους άνδρες. Πώς πρέπει όμως να διαχειρίζονται την κοινωνική κριτική που φαίνεται να τις ενθαρρύνει να εγκαταλείψουν τέτοιες πρακτικές;
Μελετώντας τις στατιστικές η Μeika άρχισε να διαπιστώνει τον παραλογισμό αυτής της σχέσης των γυναικών με την προφύλαξη, την τόσο ιδιαίτερη σχέση που αποφάσισε μάλλον να περιοριστεί στην αντισύλληψη. Και τα αποτελέσματα είχαν ως εξής. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ενώ οι millennials κάνουν λιγότερο σεξ από τη γενιά των γονιών τους, τα άτομα κάτω των 25 ετών είναι υπεύθυνα για τουλάχιστον τα μισά από όλα τα πρωτοεμφανιζόμενα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα. Με λίγα λόγια, το σεξ χωρίς προστασία είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, αλλά κάποιοι εξακολουθούν ακόμα να θεωρούν μεμπτή την αγορά προφυλακτικών από γυναίκες.
Το 2016, μόνο το 19% των σεξουαλικά ενεργών γυναικών χρησιμοποιούσαν σταθερά προφυλακτικό κι ενώ τα ποσοστά εγκυμοσύνης μεταξύ των εφήβων μειώνονται, τα ποσοστά σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων αυξάνονται και σύμφωνα με τη Meika αυτό συμβαίνει επειδή «κανείς δεν μιλάει για τον διττό τρόπο που πρέπει να λαμβάνει η προστασία στο σεξ».
Μπορεί το σπιράλ και άλλες μέθοδοι αντισύλληψης να κερδίζουν έδαφος στον δημόσιο διάλογο, κάτι που είναι σίγουρα θετικό, αλλά δεν επαρκεί για την προστασία από ασθένειες, όπου το προφυλακτικό είναι αναντικατάστατο.
«Είναι τρελό», λέει η Meika, «οι άνθρωποι μιλάνε ξεχωριστά για αντισύλληψη και προστασία, λες και είναι ή το ένα ή το άλλο. Πρέπει όμως να χρησιμοποιούμε και τα δύο». Και κάπου εδώ τα πράγματα δυσκόλεψαν για εκείνη, που συνειδητοποίησε ότι ακόμα και όσες γυναίκες αγοράζουν προφυλακτικά, μισούν το άβολο και άχαρο της διαδικασίας κι εκεί ακριβώς βρισκόταν μια εκπληκτική ευκαιρία για τη Meika να δημιουργήσει την πρώτη μάρκα προφυλακτικών που θα απευθύνονταν στις γυναίκες, καθώς και προϊόντα για την σωστή περιποίηση και φροντίδα της σεξουαλικής ζωής. Καλύτερα, πιο ασφαλή και εξυπηρετικά.
Στα 27 της έχει γράψει ήδη ένα βιβλίο για τον μη τοξικό καθαρισμό, δημιούργησε τη δική της μάρκα προϊόντων σεξουαλικής υγείας για γυναίκες και την ονόμασε Sustain. Ξεκίνησε με προφυλακτικά το 2013, αλλά πρόσφατα επεκτάθηκε σε λιπαντικά και από τον Σεπτέμβριο ετοιμάζεται να λανσάρει και μαντηλάκια καθαρισμού για «μετά το παιχνίδι».
«Για τον ευσυνείδητο καταναλωτή είναι φυσικό επακόλουθο να αγοράζει φυσικά προϊόντα φροντίδας της επιδερμίδας, fair trade καφέ ή βιολογικά προϊόντα. Ωστόσο, όταν πρόκειται για προϊόντα σεξουαλικής υγείας, τo χάνουμε», λέει η Meika.
H Sustain συστάθηκε σε συνεργασία με τους γονείς της, που της παρείχαν χρήσιμη γνώση και τεχνογνωσία από προηγούμενη εταιρεία στην οποία δραστηριοποιούνταν έχοντας λανσάρει φυσικά ταμπόν. Τελικά όλοι μαζί εντόπισαν και συνεργάστηκαν με μία fair trade φυτεία καουτσούκ, εξασφαλίζοντας ότι η τιμή των προϊόντων τους θα είναι παρόμοια με άλλα δημοφιλή εμπορικά σήματα προφυλακτικών, ενώ θα προέρχονται από ένα εργοστάσιο με δίκαιους μισθούς, χωρίς παιδική εργασία.
Όσο για τα νέα λιπαντικά της Sustain η Meika δηλώνει ότι είναι κρίσιμο για τις γυναίκες να έχουν πρόσβαση σε μία φυσική εναλλακτική λύση, καθώς τα ποσοστά χρήσης των λιπαντικών αυξάνονται, ιδίως στις νεότερες γενιές, οι οποίες δεν γνωρίζουν καν για την ύπαρξη αυτής της εναλλακτικής. Ο χημικός τύπος της Sustain για την παραγωγή λιπαντικών στερείται πετρελαίου, γλυκερίνης και parabens και είναι συμβατός με το pH του γυναικείου σώματος.
«Όταν το πετρέλαιο μπαίνει στον κόλπο, βλάπτει τον ιστό των κυττάρων», εξηγεί η Meika. «Κάνει τον κόλπο να ασθενεί και τον καθιστά λιγότερο ικανό να μας προστατεύσει από μία σεξουαλικώς μεταδιδόμενη ασθένεια. Επίσης, είναι κατά 13% πιο πιθανό για μία γυναίκα να πάθει βακτηριακή κολπίτιδα από πετρέλαιο».
Παράλληλα, η Sustain χορηγεί το 10% των αφορολόγητων κερδών της σε οργανισμούς όπως η Planned Parenthood για τη χρηματοδότηση ερευνών σε σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα και εξετάσεις για τον καρκίνο του μαστού.
Προκειμένου να μπει ένα τέλος στο στίγμα που συνδέεται με τις γυναίκες και το σεξ, η Meika πιστεύει ότι πρέπει οι εταιρείες να παρέχουν στις γυναίκες προϊόντα, υπηρεσίες και εκπαίδευση που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική τους υγεία. Αυτό δηλαδή που προσπαθεί να πετύχει με τη Sustain.