Πολεις

Πώς τα Starbucks άλλαξαν τις συνοικίες

Συγγραφείς ισχυρίζονται πως έγραψαν τα βιβλία τους σε Starbucks και επιχειρηματίες ότι έκλεισαν σπουδαίες συμφωνίες σιγοπίνοντας cafe latte

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πώς τα Starbucks άλλαξαν τις συνοικίες
© Pexels

Starbucks: Τα καταστήματά τους αλλάζουν τις όψεις των πόλεων

Από μια έρευνα του πανεπιστημίου Columbia University προέκυψε ότι στις περιοχές όπου ανοίγει ένα Starbucks, ιδιαίτερα αν δεν προϋπάρχει παρόμοιο καφέ, η επιχειρηματικότητα αυξάνεται όπως και ο νεανικός πληθυσμός o οποίος κυκλοφορεί στη συνοικία. Σύμφωνα με τους ερευνητές Jinkyong Choi, Jorge Guzman και Mario L. Small, μέσα σε επτά χρόνια από την εγκατάσταση ενός Starbucks, παρατηρείται το «φαινόμενο Starbucks»: αύξηση 5-11,8% της τοπικής επιχειρηματικότητας —ενώ σε παρόμοιες περιοχές χωρίς Starbucks, η αύξηση κυμαίνεται από 1,1 μέχρι 3,5%— καθώς και αύξηση των τιμών των ακινήτων. Ένα Starbucks φαίνεται πως μεταδίδει μήνυμα ότι η συνοικία είναι «ανερχόμενη» κι ότι θα έχει ζήτηση από νέους ενοικιαστές και αγοραστές.

Τα Starbucks που αλλάζουν τις γειτονιές της πόλης

Τα Starbucks προσφέρουν στους πελάτες σχεδόν απεριόριστη παραμονή: δεν υπάρχουν σερβιτόροι που πιέζουν για παραγγελίες· μπορείς να μείνεις επί ώρες μπροστά σε ένα καφέ, να κάνεις επαγγελματικά ραντεβού και να εργαστείς σε Η/Υ. Οι υπεύθυνοι των Starbucks ξέρουν σε ποιες συνοικίες χρειάζεται αυτός ο «τρίτος χώρος», ο «τρίτος» μετά το σπίτι και το γραφείο, ή μετά το σπίτι και το πανεπιστήμιο: έτσι, ήδη από την επιλογή του τόπου στον οποίον ανοίγει ένα νέο Starbucks προοιωνίζεται η ανάπτυξη της συνοικίας. Ήδη, από την αρχή, όταν ένα ακίνητο βρίσκεται πάνω ή δίπλα σε Starbucks αποκτά πλεονέκτημα. Η αλυσίδα που έχει πλέον 40 χρόνια ζωής, έκανε κάτι έξυπνο: εκτός του ότι επέκτεινε την ποικιλία των καφέδων, πρόσφερε έναν κοινωνικό χώρο, έναν χώρο πιθανών συναντήσεων. Αυτή η οντότητα χρειάζεται σε πολλές συνοικίες, ιδιαίτερα σε όσες τα φαστφουντάδικα είναι περισσότερα από τα καφέ ευρωπαϊκού τύπου.

Τα προβλήματα των Starbucks —η συχνά χαμηλή ποιότητα, οι υψηλές τιμές, oι χαμηλοί μισθοί των εργαζομένων— είναι άλλη ιστορία. Αλλά η ιδέα του «τρίτου χώρου», ιδιαίτερα στις μεγαλουπόλεις όπου τα ιδιωτικά διαμερίσματα είναι μικρά, έχει κατακτήσει τον κόσμο: συγγραφείς ισχυρίζονται πως έγραψαν τα βιβλία τους σε Starbucks και επιχειρηματίες ότι έκλεισαν σπουδαίες συμφωνίες σιγοπίνοντας cafe latte.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.