- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Φρένο της ΕΕ στη ρύπανση των πλοίων
Η ναυτιλία οδεύει στην αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Η ναυτιλία είναι ο μοναδικός κλάδος των μεταφορών και σχεδόν ο μοναδικός κλάδος της ευρωπαϊκής οικονομίας που δεν έχει ακόμη περιληφθεί στα μέτρα της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ όλοι οι κλάδοι της οικονομίας έχουν αρχίσει να παίρνουν μέτρα για τη μείωση των εκπομπών τους, η ναυτιλία είναι η μόνη οικονομική δραστηριότητα που όχι μόνο δεν έχει πάρει κανένα μέτρο αλλά οδεύει και για αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως 250% μέχρι το 2050, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυσιπλοΐας.
Φρένο σε αυτή την ανεξέλεγκτη κατάσταση έρχεται να βάλει ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. που υπερψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και θα υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες πλοίων που χρησιμοποιούν τα ευρωπαϊκά λιμάνια να παρακολουθούν και να καταγράφουν σε ετήσια βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των πλοίων τους. Το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για κανονισμό και όχι για οδηγία που θα έδινε τη δυνατότητα στα κράτη μέλη να επιλέξουν αν θα την ενσωματώσουν στο εθνικό τους δίκαιο ή όχι.
Έτσι ο κανονισμός θα έχει άμεση ισχύ από την 1η Ιουλίου 2015 με μία περίοδο χάριτος μέχρι το 2017, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να έχουν ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να πάρουν τα κατάλληλα μέτρα για την ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων τους και να υποβάλουν τα σχέδια για το πώς θα μετρούν τους ρύπους, ενώ το 2018 που θα έχει τεθεί σε πλήρη ισχύ ο κανονισμός και θα αρχίσουν οι μετρήσεις και οι δημοσιεύσεις των δεδομένων ανά πλοίο.
Όταν η αναφορά του ιδιοκτήτη για τις εκπομπές του πλοίου πληροί τις απαιτήσεις, ένας ανεξάρτητος ελεγκτής θα παραδίδει ειδικό έγγραφο που θα διαβεβαιώνει τη συμμόρφωση στους νέους κανόνες. Τα πλοία θα πρέπει να έχουν αυτά τα έγγραφα στο σκάφος και θα υπόκεινται σε έλεγχο από τα κράτη μέλη τα οποία θα καθορίζουν και τις κυρώσεις για τυχόν παραβάσεις.
Είναι πραγματικά τραγικό το αποτέλεσμα μελέτης της ΜΚΟ TRANSPORT & ENVIRONMENT που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και έδειξε ότι τα πλοία που είχαμε το 2013 ήταν πολύ χειρότερα σχεδιασμένα στο θέμα της ενεργειακής αποδοτικότητας από τα πλοία που είχαμε τη δεκαετία του ’90. Σε συνομιλία που είχαμε στο περιθώριο της Συνόδου της Ολομέλειας στο Στρασβούργο με τον εκπρόσωπο της ΜΚΟ TRANSPORT & ENVIRONMENT Σωτήρη Ράπτη μας εξήγησε ότι πρόκειται για ένα πρώτο βήμα. Ωστόσο, αυτό που χρειαζόμαστε είναι στόχοι, καθώς οι παγκόσμιες μεταφορές μέσω θαλάσσης συνεχώς αυξάνονται που σημαίνει ότι αυξάνονται και οι ρύποι. «Εφαρμόζοντας μία νέα νομοθεσία πας απλώς πίσω στο 1990 και δεν βελτιώνεις κατά πολύ την κατάσταση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ράπτης.
Ας ελπίσουμε τους επόμενους μήνες, που έρχεται η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους νέους στόχους της Ευρώπης 2030, να τεθούν στόχοι και για την μείωση των εκπομπών ρύπων της ναυσιπλοΐας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έλληνας επιστήνονας εξηγεί τι είναι το «coolcationing» και γιατί το 112 δεν αρκεί
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.