- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Τη στιγμή που προετοιμάζεται η κρίσιμη για την ανθρωπότητα και τον πλανήτη Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για το Κλίμα, στο Παρίσι τον Δεκέμβριο του 2015, μια Συνδιάσκεψη που αναμένεται να αποφασίσει την οριστική έξοδο από τα ορυκτά καύσιμα, ο Υπουργός ΠΑΠΕΝ Παν. Λαφαζάνης ανακοινώνει την κατασκευή της νέας Λιγνιτικής Μονάδας 5 στην Πτολεμαΐδα.
Ο Υπουργός, στην περιοδεία του στη Κοζάνη και στην επίσκεψη του στις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ, αναφέρθηκε στη στήριξη της Κυβέρνησης για την κατασκευή της λιγνιτικής μονάδας και ανακοίνωσε ότι πριν από λίγες μέρες υπέγραψε και τις πρώτες άδειες. Ο κ. Λαφαζάνης συνέδεσε το ενεργειακό μέλλον της χώρας με το λιγνίτη, ενώ είπε ότι για την κατασκευή της μονάδας θα χρησιμοποιηθούν οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες για να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον. Τεχνολογίες που όπως επισημαίνουν οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ δεν είναι πλέον αποδεκτές ούτε από την Γερμανία απ’ όπου και θα εισαχθούν.
Η νέα λιγνιτική μονάδα, που πρόκειται να κοστίσει 1,4 δις ευρώ, είχε μπει από πέρυσι στο «στόχαστρο» της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Ελλάς, ενώ πριν από λίγες μέρες η Οργάνωση επανέφερε το θέμα Πτολεμαΐδα V στο προσκήνιο με καμπάνια μέσω facebook και Twitter. Σε μελέτη που έχει εκπονήσει η WWF αποδεικνύει ότι η ενέργεια που θα παράγει η νέα μονάδα μπορεί να καλυφθεί από καθαρές πηγές με αντίστοιχο ή χαμηλότερο κόστος. Μιλώντας στην Athens Voice η επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής της WWF, Θεοδότα Νάντσου δήλωσε σοκαρισμένη «με την ακλόνητη πίστη ότι πρέπει να αποδεχτούμε το λιγνίτη με όλα τα κακά του γιατί είναι δικός μας. Σίγουρα με τα οικονομικά και τεχνολογικά δεδομένα του 1960 ο λιγνίτης ήταν η μοναδική λύση. Αυτό όμως δεν ισχύει σήμερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ πρόσθεσε «ότι είναι απίστευτο ότι μια τόσο μεγάλη επένδυση δεν έχει τεκμηρίωση, όχι μόνο για το υγειονομικό και περιβαλλοντικό κόστος, αλλά ούτε καν για το αν θα είναι οικονομικά βιώσιμη».
Για το θέμα του κόστους ο κ. Λαφαζάνης ανέφερε ότι «η κυβέρνηση θα επαναδιαπραγματευθεί το τίμημα της νέας αυτής μονάδας, με στόχο την όσο το δυνατόν μείωση του, διότι στη σημερινή κατάσταση που βρίσκεται η χώρα έχει αξία και το κάθε ευρώ». Ωστόσο σε επικοινωνία που είχαμε με τον επικεφαλή των ΠΡΑΣΙΝΩΝ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Νίκο Χρυσόγελο μας εξήγησε ότι από το 1,4 δις ευρώ που θα κοστίσει η επένδυση το 50% θα βασιστεί σε δανεισμό από την «ειδική» γερμανική τράπεζα KfW, αλλά ο Υπουργός δεν εξήγησε από πού η κυβέρνηση θα βρει τα υπόλοιπα 700 εκ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει το έργο. «Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι τα λεφτά αυτά θα προέλθουν από την πώληση της μικρής ΔΕΗ, αλλά ο κ. Λαφαζάνης τόνισε ότι η ΔΕΗ «δεν πωλείται και δεν τεμαχίζεται», χωρίς όμως να πει πως θα βρει τα 700 εκ. στις σημερινές συνθήκες οικονομικής ασφυξίας» θα πει ο κ. Χρυσόγελος.
Για το θέμα της βιωσιμότητας της νέας μονάδας τόσο η κ. Νάντσου όσο και ο κ. Χρυσόγελος την θεωρούν αμφίβολη αν η τιμή του δικαιώματος του CO2 αυξηθεί σε 30 ευρώ το τόνο μέχρι το 2030. Ένα σενάριο που είναι πάρα πολύ πιθανό. Άμεση ήταν και η αντίδραση των Οικολόγων Πράσινων αφού η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ-Οικολόγων Πράσινων βασίζονταν στη συμφωνία για έξοδο της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα. Ο εκπρόσωπος τύπου των Ο.Π, Φίλιππος Γκανούλης κάλεσε τη κυβέρνηση να επανεξετάσει την οικονομική βιωσιμότητα της νέας μονάδας αλλά και τις επιπτώσεις που αυτή θα έχει στο περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών. «Η Πτολεμαΐδα V μπορεί να υποκατασταθεί από πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας και το συνδυασμό ΑΠΕ με συστήματα αποθήκευσης ενέργειας» ανέφερε σχετικά.
Τέλος πραγματικά αδυνατούμε να κατανοήσουμε την εμμονή όλων των ελληνικών κυβερνήσεων να συνεχίζουν να συντηρούν τα μοντέλα του παρελθόντος και να μην μπορούν να εκσυγχρονίσουν το κράτος προς όφελος των πολιτών και του περιβάλλοντος.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.