- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Εκστρατεία βιώσιμης μετακίνησης ECOMOBILITY
Η ελληνική πολιτεία απέτυχε να δημιουργήσει πόλεις ασφαλείς και προσβάσιμες στους πολίτες
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![86162-173770.jpg 86162-173770.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/01/23/86162-173770.jpg)
Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου στις πόλεις μας οι πεζοί σταματούν για να περάσουν τα αυτοκίνητα. Που οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν. Που οι γονείς πάνε τα παιδιά με το αυτοκίνητο στο σχολείο γιατί μόνα τους στο δρόμο κινδυνεύουν. Που έχουμε τα περισσότερα ατυχήματα και τη μεγαλύτερη ρύπανση. Η ελληνική πολιτεία απέτυχε να δημιουργήσει πόλεις ασφαλείς και καθαρές, φιλικές και προσβάσιμες στους πολίτες. Καμία κυβέρνηση ποτέ δεν είχε την αποφασιστικότητα να εφαρμόσει πολιτικές και να αλλάξει νοοτροπίες. Δεν είχε όραμα για πόλεις ανθρώπινες και πολιτισμένες.
Εκεί όμως που η πολιτεία αποτυγχάνει, πάντα υπάρχουν οι ενεργοί εκείνοι πολίτες που δεν αποδέχονται τίποτα ως δεδομένο. Και δουλεύουν για τις αλλαγές που θέλουν να δουν στη ζωή τους, στις μελλοντικές γενιές, στις πόλεις τους, στη χώρα τους. Έτσι και φέτος ο εθελοντικός οργανισμός για το αστικό περιβάλλον ECOCITY διοργανώνει για δωδέκατη συνεχόμενη χρονιά την εκστρατεία ECOMOBILITY για τη βιώσιμη μετακίνηση στη πόλη.
Οι νέοι από 52 σχολεία σε 40 πόλεις που συμμετέχουν στην εκστρατεία, θα παρατηρήσουν τις πόλεις τους, θα εντοπίσουν τα προβλήματα, θα σκεφτούν τι δεν τους αρέσει, θα ονειρευτούν τη πόλη που θέλουν να ζουν και θα καταθέσουν τις προτάσεις τους στο Δήμο που είναι και ο κατεξοχήν αρμόδιος για την υλοποίηση τους.
Στελέχη του ECOMOBILITY επισκέφτηκαν τα σχολεία, συζήτησαν με τα παιδιά και τα ενημέρωσαν για το τι σημαίνει βιώσιμη κινητικότητα. Ο σκοπός της εκστρατείας είναι διττός. Δίνει την ευκαιρία στους νέους και στην τοπική κοινωνία, να μάθουν να ζουν προστατεύοντας το περιβάλλον και αναβαθμίζοντας το επίπεδο ζωής στις πόλεις. Σε δεύτερο επίπεδο η εκστρατεία στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για τα προβλήματα και τους κινδύνους που δημιουργούνται από την αδιαφορία στις επισημάνσεις των επιστημόνων, την αλόγιστη χρήση των αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις και την αδυναμία αφομοίωσης των εξελίξεων και της νέας τεχνολογίας.
«Επί δώδεκα χρόνια η εκστρατεία ECOMOBILITY επενδύει στους νέους. Τους εκπαιδεύει να βλέπουν το πρόβλημα, να αναζητούν τις λύσεις και να τις διεκδικούν» θα πει ο Συντονιστής της Εκστρατείας κ. Θάνος Ζαφειρόπουλος. Πολλές από τις προτάσεις των παιδιών έχουν υλοποιηθεί από τους Δήμους και ιδιαίτερα από τους Δήμους της περιφέρειας. Η επιτυχία του ECOMOBILITY έδωσε το έναυσμα στο ECOCITY να προχωρήσει και παραπέρα. Έτσι φέτος το ECOCITY παράλληλα με το ECOMOBILITY τρέχει και μια δεύτερη εκστρατεία τη FREE MOBILITY. Η νέα εκστρατεία αφορά την μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία στην πόλη. Σε αυτή την εκστρατεία συμμετέχουν μαθητές από τα Γυμνάσια Ειδικής Αγωγής των μεγάλων πόλεων της χώρας και για πρώτη φορά θα έχουν την ευκαιρία να εκθέσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να προτείνουν λύσεις τόσο για την ελεύθερη μετακίνηση τους στην πόλη όσο και για τους χώρους της εκπαίδευσης τους που δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές. «Αποτελεί αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης η αυτόνομη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Έχει τεράστια σημασία να εξασφαλίσουμε την αυτόνομη διαβίωση όταν δεν θα υπάρχει οικογένεια να την στηρίζει» αναφέρει η Πρόεδρος του FREE MOBILITY κ. Μαριέττα Γιαννάκου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκστρατείες δεν είναι επιχορηγούμενες, γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν είναι τα λεφτά αυτά που λείπουν για καλύτερες και πιο ανθρώπινες πόλεις αλλά οι πολιτικές και η αποφασιστικότητα. Παρότι η εκστρατεία έχει άμεσα αποτελέσματα το σημαντικότερο είναι ότι καλλιεργεί το έδαφος για τις επόμενες γενιές. Για τις γενιές που θα κάνουν τη διαφορά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.