- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Generation Awake
Μια καμπάνια που ενημερώνει για τις επιπτώσεις των καταναλωτικών συνηθειών
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![85921-173329.jpg 85921-173329.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/01/20/85921-173329.jpg)
Μπορούμε να φτιάξουμε μια κοινωνία όπου η τακτική του «πέταξε το» να είναι απομεινάρι του παρελθόντος και η σπατάλη ανύπαρκτη; Μια κοινωνία όπου όλα τα αντικείμενα έχουν αξία και μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν ως νέα; Μπορούμε και πρέπει λέει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί αν συνεχίσουμε να ακολουθούμε τον ίδιο δρόμο της σπατάλης, μέχρι το 2050 θα έχουμε εξορύξει πέντε φορές περισσότερους πόρους απ’ ότι σήμερα. Αυτό είναι μάλλον αδύνατο, αφού η υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων έχει ήδη περάσει το 60% και τα παγκόσμια αποθέματα απειλούνται επικίνδυνα.
Επειδή το μέλλον μας εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούμε τους πόρους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2011 ξεκίνησε τη καμπάνια Generation Awake για να ενημερώσει και να αφυπνίσει την κοινωνία για την αναγκαιότητα της βιώσιμης χρήσης των φυσικών πόρων. Χρησιμοποιώντας τη δύναμη των social media η καμπάνια της ΕΕ προσπάθησε και εξακολουθεί να προσπαθεί να ενημερώσει του πολίτες και ιδιαίτερα τη νέα γενιά για τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον οι καταναλωτικές μας συνήθειες από τις αγορές μας μέχρι το νερό και την ενέργεια που καταναλώνουμε.
Έτσι το 2011 οι τσάντες που χρησιμοποιούμε για τα ψώνια μας και αντιπροσωπεύουν τις τυπικές καταναλωτικές μας επιλογές, προσωποποιήθηκαν στον Μηνά Ρουτίνα, τον Στράτο Στρογγυλό και στην Παρασκευή Παρορμητική, σε ένα video που προωθούσε τον περιορισμό της χρήσης πλαστικής ή χάρτινης σακούλας. Το 2012 η εκστρατεία επικεντρώθηκε στην κατανάλωση νερού. Ένας νέος ήρωας, ο Τρύφωνας ο Νεροφίδας, προστέθηκε στη παρέα και ένα νέο video προωθούσε τη βιώσιμη χρήση του νερού. Το 2013 η εκστρατεία στόχευσε να βοηθήσει το κοινό να πάρουν Πρωτοχτονιάτικες αποφάσεις φιλικές προς το περιβάλλον και να κοινοποιήσουν τις προτάσεις τους στους διαδικτυακούς φίλους τους.
Μια νέα φάση άρχισε το 2014 εστιασμένη στον καλύτερο τρόπο διαχείρισης των αποβλήτων, που είναι ένα από τα βασικά στοιχεία για την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την πράσινη οικονομία. Ένας νέος χαρακτήρας ο Πολύδωρος Σκουπιδάκης καταφτάνει με το μήνυμα «ότι τα αναπόφευκτα απόβλητα είναι πολύτιμος πόρος». Η ίδια καμπάνια πιθανόν να συνεχιστεί και το 2015 αφού η κυκλική οικονομία είναι από τις βασικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής ένωσης.
Η απήχηση της εκστρατείας ήταν εντυπωσιακή. Τα video έγιναν viral, ενώ η κοινότητα των aweakeners στο facebook μετράει σχεδόν 100.000 οπαδούς, γεγονός που υποδηλώνει την αύξηση της συνειδητοποίησης του κόσμου για το περιβάλλον.
Οι επιλογές μας είναι αυτές που καθορίζουν την ζωή μας. Μπορούμε να επιλέξουμε να γίνουμε ενημερωμένοι πολίτες που αποφασίζουν με γνώμονα το περιβάλλον. Μπορούμε να γίνουμε aweakeners.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.