- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Νέοι κανόνες στην επισήμανση τροφίμων
Πώς μπορεί ένας καταναλωτής να είναι βέβαιος για την προέλευση του κρέατος που αγοράζει;
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![84777-171144.jpg 84777-171144.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/01/05/84777-171144.jpg)
Πώς μπορεί κάποιος που είναι αλλεργικός στα φιστίκια να γνωρίζει τι μπορεί να φάει όταν βγαίνει έξω για φαγητό; Πώς μπορεί κάποιος άλλος που επιθυμεί να μειώσει το αλάτι που καταναλώνει να γνωρίζει την περιεκτικότητα αλατιού στα προϊόντα που αγοράζει; Πώς μπορεί ένας καταναλωτής να είναι βέβαιος για την προέλευση του κρέατος που αγοράζει; Με τους νέους κανόνες για πιο σαφείς και κατανοητές ετικέτες τροφίμων που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι καταναλωτές στο εξής θα γνωρίζουν τις πληροφορίες που επιθυμούν έτσι ώστε να επιλέγουν με ασφάλεια τα τρόφιμα που καταναλώνουν.
Η ισχύουσα νομοθεσία για τη γενική επισήμανση των τροφίμων χρονολογείται από το 1978. Από τότε μέχρι σήμερα όμως έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Οι καταναλωτές σήμερα θέλουν να γνωρίζουν τι ακριβώς αγοράζουν. Απαιτούν ετικέτες που να είναι κατανοητές, ακριβείς και όχι παραπλανητικές. Για παράδειγμα αν αγοράζεις κρέας να ξέρεις ότι αποτελεί ένα ενιαίο κομμάτι, ότι είναι δηλαδή «αυθεντικό» και όχι «απομίμηση», πολλά τεμάχια δηλαδή συγκολλημένα μεταξύ τους. Μέχρι σήμερα αυτό δεν μπορούσες να το γνωρίζεις. Στο εξής με τους νέους κανόνες, αυτού του τύπου κρέατος θα φέρει την επισήμανση «σχηματισμένο κρέας».
Η νέα νομοθεσία, μετά από παραπάνω από τρία χρόνια προπαρασκευής, θα βοηθήσει τους καταναλωτές να λαμβάνουν με επίγνωση τις αποφάσεις τους για τα τρόφιμα που αγοράζουν εξασφαλίζοντας ένα καλύτερο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Με τη νέα νομοθεσία οι μικρές και δυσανάγνωστες πληροφορίες αποτελούν παρελθόν και ορίζεται ελάχιστο μέγεθος χαρακτήρων για την εκτύπωση των υποχρεωτικών πληροφοριών. Για παράδειγμα αν μια συσκευασία είναι μικρή θα πρέπει να μειωθεί το λογότυπο ή το διαφημιστικό σλόγκαν της εταιρείας και να δοθεί ο χώρος στην πραγματική πληροφορία για τα συστατικά του προϊόντος με ευανάγνωστα γράμματα και κατανοητά χαρακτηριστικά.
Επιπλέον θα παρέχονται περισσότερες πληροφορίες για τα θρεπτικά χαρακτηριστικά επεξεργασμένων τροφίμων, όπως για παράδειγμα η ενεργειακή αξία, τα λιπαρά, οι υδατάνθρακες, τα σάκχαρα, η πρωτεΐνη και το αλάτι. Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τα τρόφιμα πριν τα αγοράσουν και να κάνουν την επιλογή τους με μεγαλύτερη επίγνωση. Όσοι πάλι πάσχουν από αλλεργίες θα μπορούν να προστατευθούν αφού ενισχύονται οι κανόνες στις ήδη αναγραφόμενες πληροφορίες για τις ουσίες που προκαλούν αλλεργίες ή δυσανεξίες.
Στο στόχαστρο της νέας νομοθεσίας μπαίνουν και οι αγορές τροφίμων εξ’ αποστάσεως ή μέσω διαδικτύου. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να αναγράφονται στο μέσο που υποστηρίζει την εξ’ αποστάσεως πώληση, δηλαδή μια ιστοσελίδα ή ένα κατάλογο εστιατορίου ή super market.
Η νέα νομοθεσία βρίσκεται ήδη σε ισχύ αλλά υπάρχει μια ανοχή μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Ο νόμος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 16 Δεκεμβρίου του 2016 αλλά από τους πρώτους μήνες του 2015 θα αρχίσουμε να βλέπουμε τις αλλαγές στις ετικέτες των προϊόντων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.