- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Κρουαζιέρες με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Η νορβηγική Hurtigruten παρουσίασε το Sea Zero, ένα πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο κρουαζιερόπλοιο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.
Sea Zero: το ηλεκτροκίνητο κρουαζιερόπλοιο της Hurtigruten
Γιορτάζοντας την επέτειο 130 χρόνων από την ίδρυσή της, η νορβηγική Hurtigruten, εταιρεία με ειδίκευση στις κρουαζιέρες, παρουσίασε το Sea Zero, ένα πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο κρουαζιερόπλοιο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον.
Το συγκεκριμένο ξεχωρίζει ανάμεσα σε άλλες αντίστοιχες προσπάθειες για ηλεκτροκίνητα σκάφη με μηδενικές εκπομπές, καθώς πέρα από μπαταρίες διαθέτει και φωτοβολταϊκά πάνελ ενσωματωμένα σε αναδιπλούμενα πανιά για την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας.
Το Sea Zero, μήκους 135 μέτρων, αναμένεται να είναι έτοιμο το 2030, θα διαθέτει 270 καμπίνες και θα φιλοξενεί 500 επισκέπτες και 99 άτομα πλήρωμα. Θα συνδυάζει μπαταρίες με διάφορες πρωτοποριακές λύσεις για την αξιοποίηση του ανέμου και της ηλιακής ενέργειας. Οι μπαταρίες 60 MWh θα φορτίζονται στο λιμάνι με καθαρή ενέργεια και η εταιρεία εκτιμά ότι θα δίνουν στο σκάφος εμβέλεια 300 – 350 ναυτικά μίλια. Παράλληλα, το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με τρία αναδιπλούμενα πανιά ύψους 50 μέτρων, επάνω στα οποία θα είναι προσαρμοσμένοι ηλιακοί συλλέκτες 1.500 τ.μ. που θα παράγουν ενέργεια για να τροφοδοτούν τις μπαταρίες εν πλω. Η πλοήγησή του θα γίνεται με τη συμβολή συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης που κάνουν τη γέφυρα να μοιάζει με πιλοτήριο αεροπλάνου.
Αλλά και οι επιβάτες θα συμβάλλουν ώστε η κρουαζιέρα να έχει μηδενικό αποτύπωμα, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας. Με τη βοήθεια μιας διαδραστικής εφαρμογής στο κινητό τους, θα ελέγχουν τον κλιματισμό της καμπίνας τους και θα μετρούν την ποσότητα νερού και ενέργειας που θα καταναλώνουν σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Στόχος της Hurtigruten είναι να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας στο μισό σε σύγκριση με τον υπόλοιπο στόλο της.
«Δεσμευόμαστε να παραδώσουμε ένα πλοίο που θα ξεπερνά όλα τα άλλα, από άποψη ενεργειακής απόδοσης και βιωσιμότητας μέσα σε λίγα μόλις χρόνια», δήλωσε η CEO της εταιρείας Hedda Felin. «Πραγματοποιήσαμε μια διεξοδική μελέτη σκοπιμότητας και καταλήξαμε στις πιο πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες για τα πρωτοποριακά μελλοντικά πλοία μας».
Οι κρουαζιέρες αποτελούν έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους διακοπών, με 31 εκατ. επιβάτες και 302 πλοία στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Έχουν όμως σημαντική επίπτωση στο περιβάλλον λόγω των καυσίμων που χρησιμοποιούν.
Δείτε περισσότερα άρθρα σχετικά με την κλιματική αλλαγή στο www.clima21.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2030
Οι δυο αρκούδες είναι αχώριστες εδώ και χρόνια
Για όσους θυμούνται τις καλοκαιρινές διακοπές περασμένων δεκαετιών, τα πρόσφατα καλοκαίρια έχουν μια πολύ διαφορετική αίσθηση
Μια συμπεριφορά που μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστή
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και WWF Ελλάς εγκαινιάζουν έτσι τη συνεργασία τους
Το Ινστιτούτο Πότσνταμ (PIK) και η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW συνέταξαν μια νέα ενδιαφέρουσα πρόταση
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.