- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
«Πράσινα» δεξαμενόπλοια με υδρογόνο και αμμωνία
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το νέο σημείο αναφοράς στη βιώσιμη ναυτιλία» δήλωσε ο Alexander Saverys, CEO της Euronav και της CMB.Tech
Ναυτιλία μηδενικού άνθρακα, το νέο σημείο αναφοράς στη βιώσιμη ναυτιλία
H Euronav, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία με δεξαμενόπλοια στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προσθέσει στον στόλο της 120 πλοία μηδενικού άνθρακα. Ήδη εξαγόρασε έναντι $1,15 δισ την χαμηλών εκπομπών ναυτιλιακή εταιρεία CMB.Tech και αναδείχθηκε σε αδιαμφισβήτητο πρωτοπόρο της εποχής της καθαρής ναυτιλίας. Η νέα παραγγελία πλοία περιλαμβάνει 60 μικρά σκάφη πεπιεσμένου υδρογόνου και 60 μεγαλύτερα που κινούνται με αμμωνία.
Ο Alexander Saverys, CEO της Euronav και της CMB.Tech δήλωσε ότι η νέα συγχωνευμένη εταιρεία θα ονομάζεται CMB.Tech και θα απευθύνεται στους επενδυτές ως η μοναδική διαφοροποιημένη, πράσινη ναυτιλιακή πλατφόρμα για κεφάλαια ESG. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το νέο σημείο αναφοράς στη βιώσιμη ναυτιλία, παράγοντας αξία μέσω ενός διαφοροποιημένου στόλου, εστιάζοντας απολύτως στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές», είπε στους επενδυτές στην ημέρα κεφαλαιαγορών της Euronav στην Αμβέρσα. «Θα χρησιμοποιούμε, θα παράγουμε, θα διανέμουμε και, μεσοπρόθεσμα, θα μεταφέρουμε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Οι δύο βελγικές εταιρείες —οι οποίες πρόκειται να συγχωνευθούν τους επόμενους μήνες μετά την έγκριση των μετόχων— ήδη ναυλώνουν 5 πλοία με αμμωνία και 9 με υδρογόνο, και αναμένονται άλλα 12 σκάφη H2 και 34 πλοία NH3. Η συγχωνευμένη εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει 20 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με αμμωνία, 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 10 δεξαμενόπλοια και 10 πλοία μεταφοράς χημικών.
Στοχεύει επίσης να αποκτήσει 20 υδρογονοκίνητα πλοία μεταφοράς πληρώματος, 20 ρυμουλκά, 10 σκάφη εξυπηρέτησης για υπεράκτια αιολικά πάρκα και 10 mini-bulkers. Έχοντας τελικά έναν συνολικό στόλο με 99 πλοία αμμωνίας και 83 υδρογόνου, θα αναδειχθεί στη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μηδενικών εκπομπών άνθρακα στον κόσμο – παρόλο που θα εξακολουθήσει να μεταφέρει αργό πετρέλαιο. Η συνολική επένδυση εκτιμάται να φτάσει τα 3 έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 5 ετών.
Όλα τα νέα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου, που σημαίνει ότι θα μπορούν να κινούνται και με ντίζελ. Η Euronav πούλησε πρόσφατα 24 από τα VLCC της στην Frontline για $2,35 δισ — χρήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την επένδυση στη νέα συγχωνευμένη εταιρεία.
Ο Alexander Saverys κάλεσε τους επενδυτές να θέσουν στον εαυτό τους την εξής ερώτηση: «Πιστεύω ότι η μετοχή μιας εταιρείας που αποτελεί σημείο αναφοράς ως πράσινη ναυτιλιακή μετοχή θα αποδώσει μεγαλύτερη αξία από το αν εξακολουθήσει να εξαρτάται 100% από την διαθεσιμότητα αργού πετρελαίου; Εάν η απάντηση είναι Ναι, σας καλωσορίζω με χαρά στην πρώτη θέση του μεγάλου στόλου μας. Προορισμός μας: ναυτιλία μηδενικού άνθρακα.»
Δείτε περισσότερα άρθρα σχετικά με την κλιματική αλλαγή στο www.clima21.gr
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νέοι οδικοί χάρτες το 2025 για την Κλιματική Κρίση
Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2030
Οι δυο αρκούδες είναι αχώριστες εδώ και χρόνια
Για όσους θυμούνται τις καλοκαιρινές διακοπές περασμένων δεκαετιών, τα πρόσφατα καλοκαίρια έχουν μια πολύ διαφορετική αίσθηση
Μια συμπεριφορά που μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστή
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και WWF Ελλάς εγκαινιάζουν έτσι τη συνεργασία τους
Το Ινστιτούτο Πότσνταμ (PIK) και η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW συνέταξαν μια νέα ενδιαφέρουσα πρόταση
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.