#partetavouna: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Πάρνηθα
Τέσσερις κοπέλες θέλουν να ενημερώσουν για τον ξεχωριστό πνεύμονα οξυγόνου και πρασίνου της Αττικής
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Φθινοπωρινή Πάρνηθα Φθινοπωρινή Πάρνηθα](/images/1074x600/1/jpg/files/2023-10-22/4951525.jpg)
Μέσω της ψηφιακής καμπάνιας #partetavouna, οι πολίτες μπορούν να εξερευνήσουν την Πάρνηθα και να λάβουν πληροφορίες για την πανίδα και τη χλωρίδα του μεγαλύτερου βουνού της Αττικής
Ήταν το φετινό καλοκαίρι, λίγο καιρό πριν ξεσπάσει η πυρκαγιά στην Πάρνηθα, όταν η Βίλλυ Αναγνωστοπούλου, η Δανάη Καρτούδη, η Γιολάντα Κατσαΐτη και η Δήμητρα Φουσφούκα αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία καμπάνια ευαισθητοποίησης για το βουνό, επιδιώκοντας να ενημερώσουν τους πολίτες για τον ξεχωριστό πνεύμονα οξυγόνου και πρασίνου της Αττικής.
Δύο μήνες αργότερα, η εκστρατεία που είχαν ξεκινήσει να προετοιμάζουν ως πρεσβευτές (ambassadors) του μη κερδοσκοπικού οργανισμού SciCo (Science Communication - Επιστήμη Επικοινωνία), στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Roots and Shoots του Ινστιτούτου της Dr Jane Goodall, συνέπεσε με την καταστροφική πυρκαγιά.
Οι τέσσερις κοπέλες άρχισαν να συλλέγουν πληροφορίες και να εργάζονται προσπαθώντας να δώσουν φωνή στο βουνό, να ενημερώσουν τους πολίτες για τις όμορφες γωνιές και τις πληγές του σε μια καμπάνια ευαισθητοποίησης για το φυσικό του περιβάλλον.
«Είχαμε ξεκινήσει σιγά-σιγά να οργανώνουμε την καμπάνια από τον Ιούνιο, οπότε για εμάς ήταν κι ένας προβληματισμός μετά από αυτό που έγινε φέτος, πώς να προσεγγίσουμε το θέμα. Ήταν ευαίσθητο και για εμάς γιατί δεν είχαμε εμπειρία και δεν είχαμε συνεργαστεί ξανά με φορείς που ήταν ειδικοί πάνω σε αυτό. Ουσιαστικά αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ψηφιακή καμπάνια και να ξεκινήσουμε από εκεί. Το πρώτο κομμάτι ήταν να προσεγγίσουμε τους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να θελήσουν κι αυτοί να ενημερωθούν και με τη σειρά τους να ανοίξουν ένα θέμα συζήτησης στην τάξη τους με τα παιδιά. Σε 2η φάση συμμετείχαμε στο Athens Science Festival για το Roots and Shoots, οπότε εκεί προσεγγίζαμε άμεσα τον κόσμο που είχε έρθει να το επισκεφθεί», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η μία εκ των πρεσβευτών της Πάρνηθας και της SciCo, Γιολάντα Κατσαΐτη.
![387329530 #partetavouna: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Πάρνηθα](/images/w734/jpg/files/2023-10-22/387329530.jpg)
Η Βίλλυ Αναγνωστοπούλου επισκεπτόταν συχνά για πολύ μεγάλο διάστημα την Πάρνηθα κάνοντας συχνά πεζοπορίες με την παρέα της κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Όπως εξηγεί, ένα λόγος που αποφάσισαν να δημιουργήσουν καμπάνια ευαισθητοποίησης για το βουνό ήταν ότι κατά τη διάρκεια των επισκέψεών της εκεί διαπίστωνε συμπεριφορές καταπάτησης του φυσικού περιβάλλοντος.
«Υπάρχουν κάποιοι κανόνες για τη βόλτα σε αυτά τα μέρη. Βλέπαμε πολλές συμπεριφορές όπως πολλά αμάξια στα καταφύγια, κόρνες μέσα στον δρυμό, σκουπίδια, το οποίο είναι καταπάτηση του φυσικού τοπίου. Είναι ο μοναδικός δρυμός στην Ευρώπη που είναι τόσο κοντά σε αστικό τοπίο, έχουμε αυτό το προνόμιο να είναι το φυσικό τοπίο δίπλα μας αλλά δεν το σεβόμαστε όπως πρέπει», σημειώνει η κ. Αναγνωστοπούλου.
Μέσω της ψηφιακής καμπάνιας που έχουν δημιουργήσει και η οποία έχει hashtag #partetavouna, οι πολίτες μπορούν να εξερευνήσουν την Πάρνηθα και να λάβουν πληροφορίες για την πανίδα και τη χλωρίδα του μεγαλύτερου βουνού της Αττικής. Παράλληλα, μέσω της καμπάνιας, δίνεται η δυνατότητα να ενημερωθούν για όσα πρέπει και όσα δεν πρέπει να κάνουν κάθε φορά που επισκέπτονται την Πάρνηθα.
«Καταπιαστήκαμε με την Πάρνηθα γιατί είναι κάτι οικείο σε εμάς. Το έχουμε επισκεφτεί, μπορούσαμε να το επισκεφτούμε ξανά για να πάρουμε έξτρα υλικό και ήταν μια καλή αφορμή για να ξεκινήσουμε την καμπάνια ευαισθητοποίησης. Και μια αφορμή επίσης ήταν ότι έχουμε δει πώς ο κόσμος αλληλεπιδρά με την Πάρνηθα και δεν γνωρίζει βασικά στοιχεία. Κάποιοι το αντιμετώπιζαν ως το πάρκο της γειτονιάς τους και ίσως και χειρότερα. Δεν είμαστε οι πρώτες που το κάνουμε υπάρχουν πολλές σελίδες ενημερωτικές που δρουν στο βουνό, εμείς θέλαμε να το συγκεντρώσουμε, να το κάνουμε πιο προσιτό σε ένα μαθητή, σε έναν γονιό, στο πλαίσιο της δράσης της SciCo», υπογραμμίζει η Βίλλυ Αναγνωστοπούλου.
![387561624 #partetavouna: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Πάρνηθα](/images/w734/jpg/files/2023-10-22/387561624.jpg)
Σύμφωνα με τη Δήμητρα Φουσφούκα, οι φετινές πυρκαγιές αποτέλεσαν μία αφορμή για να συμπεριλάβουν στην καμπάνια τους τις επιπτώσεις που προκάλεσαν στο βουνό. «Όλο αυτό που έγινε το καλοκαίρι μάς ευαισθητοποίησε και θέλαμε να προσθέσουμε στην καμπάνια μας κάποια κομμάτια ενημέρωσης γι αυτή την τόσο μεγάλη καταστροφή που έγινε», εξηγεί η κ. Φουσφούκα.
Όπως αναφέρουν, τα μέλη της ομάδας έχουν έρθει ήδη σε επαφή με μαθητές και εκπαιδευτικούς και έχουν παρουσιάσει την εκστρατεία τους σε σχολεία.
«Ήρθαμε σε επαφή με μαθητές - εκπαιδευτικούς και είδαμε ότι έχει πολύ μεγάλη απήχηση», τονίζουν και προσθέτουν ότι αυτό που προκαλούσε έκπληξη στα περισσότερα παιδιά ήταν το ποσοστό των εκτάσεων του βουνού που έχει καεί τα τελευταία χρόνια.
Σημειώνεται ότι από τον Ιανουάριο του 2023, την επίσημη εκπροσώπηση του προγράμματος Roots and Shoots στην Ελλάδα ανέλαβε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός SciCo. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ινστιτούτο της δρ Jane Goodall με στόχο να προάγει τη ζωή και το έργο της και να αναπτύξει την κοινότητα των μελών του Roots and Shoots στην Ελλάδα.
![illustrated_mountain_adventure_gear_circle_logo2 #partetavouna: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Πάρνηθα](/images/w734/png/files/2023-10-22/illustrated_mountain_adventure_gear_circle_logo2.png)
Η βάση του προγράμματος Roots and Shoots έγκειται στην μάθηση μέσω της κοινωνικής προσφοράς, μέσω της οποίας νέοι και νέες γίνονται ενεργοί πολίτες βοηθώντας στην επίλυση προβλημάτων της τοπική τους κοινότητας.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε πάνω από 100 χώρες και έχει πάνω από 1.000.000 ενεργά μέλη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.