- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Οι πόλεις παράγουν ενέργεια
Η Γαλλία ψήφισε πρόσφατα ένα φιλόδοξο σχέδιο που μετατρέπει τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης σε φωτοβολταϊκά πάρκα.
Φωτοβολταϊκά πάρκα: Το σχέδιο της γαλλικής κυβέρνησης και τα προβλήματα για την υλοποίησή του.
Η Γαλλία ψήφισε πρόσφατα ένα φιλόδοξο σχέδιο που μετατρέπει τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης σε φωτοβολταϊκά πάρκα.
Σύμφωνα με την απόφαση, από το 2026 και μετά, όλα τα πάρκινγκ άνω των 80 θέσεων θα πρέπει να καλύπτουν τουλάχιστον το ήμισυ της επιφάνειάς τους με ηλιακούς συλλέκτες. Η γαλλική κυβέρνηση εκτιμά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τον τρόπο αυτό σε 11 GW, ποσότητα που αντιστοιχεί στην παραγωγή 10 πυρηνικών αντιδραστήρων.
Σύμφωνα όμως με υπολογισμούς ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων, για να επιτευχθεί αυτή η απόδοση θα πρέπει να καλυφθούν με πάνελ περίπου 7,7 εκατ. θέσεις στάθμευσης, αριθμός τεράστιος που δεν διαθέτει η Γαλλία. Η Βρετανία, για παράδειγμα, έχει 3-4 εκατ. θέσεις πάρκινγκ και 40 εκατ. αυτοκίνητα. Αντιστοίχως, στη Γαλλία κυκλοφορούν 38 εκατ. οχήματα, επομένως ο στόχος για 7,7 εκατ. θέσεις φαίνεται απίθανος.
Από αυτό προκύπτει ότι το σχέδιο της γαλλικής κυβέρνησης εκτείνεται πέρα από τα πάρκινγκ και ότι σκοπεύει να το επεκτείνει στις στέγες, τα εγκαταλελειμμένα οικόπεδα, άχτιστους χώρους δίπλα σε δρόμους και σιδηροδρόμους, καθώς και σε άλλους χώρους που είναι ακάλυπτοι και δεν σκιάζονται από γειτονικά ψηλά κτήρια. Το σχέδιο φαίνεται πολλά υποσχόμενο, γιατί η γειτνίαση με κατοικημένες περιοχές περιορίζει και την ανάγκη μεταφοράς του ρεύματος επομένως και την απώλεια παραγόμενης ενέργειας.
Μια άλλη, πιο ριψοκίνδυνη πρόταση να αντικατασταθεί η άσφαλτος των αυτοκινητοδρόμων με ηλιακούς συλλέκτες απορρίφθηκε -παρόλο που είχε γίνει δεκτή με ενθουσιασμό το 2014- διότι παρουσίαζε διάφορα μειονεκτήματα: η αναγκαστική τοποθέτηση των πάνελ χωρίς κλίση σημαίνει λιγότερη παραγόμενη ηλιακή ενέργεια και μεγαλύτερη πιθανότητα σκίασης (κάλυψη του 5% ενός πάνελ με σκιά μπορεί να μειώσει την παραγόμενη ενέργεια έως και κατά 50%). Εάν προσθέσει κανείς τη συσσώρευση σκόνης, την ειδική κατασκευή χοντρού γυαλιού ώστε να αντέχει τα μεγάλα φορτία των οχημάτων και τη μειωμένη κυκλοφορία του αέρα, τότε η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας μειώνεται σημαντικά.
Δείτε περισσότερα άρθρα σχετικά με την κλιματική αλλαγή στο www.clima21.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.