Περιβαλλον

Γιατί μια ομάδα όρκες άρχισε ξαφνικά να επιτίθεται σε σκάφη;

Έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 505 περιπτώσεις ως τώρα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Φάλαινες όρκες
© Unsplash

Γιβραλτάρ: Γιατί μια ομάδα όρκες άρχισε ξαφνικά να επιτίθεται σε σκάφη; - Έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 505 περιπτώσεις ως τώρα

Τρεις φάλαινες όρκα επιτέθηκαν σε ένα σκάφος στα Στενά του Γιβραλτάρ νωρίτερα αυτό το μήνα, προκαλώντας του τόσο σοβαρές ζημιές που βυθίστηκε αμέσως μετά.

Το περιστατικό της 4ης Μαΐου ήταν η τρίτη φορά που φάλαινες-δολοφόνοι (Orcinus orca) βυθίζουν σκάφος στα ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας και της Ισπανίας τα τελευταία τρία χρόνια. Ο πληθυσμός των κητών στην περιοχή αυτή άρχισε να παρενοχλεί σκάφη, τις περισσότερες φορές δαγκώνοντας το πηδάλιό τους, το 2020. Σχεδόν το 20 τοις εκατό αυτών των επιθέσεων προκάλεσαν αρκετές ζημιές ώστε να αχρηστευθούν τα σκάφη.

Οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι γιατί οι όρκες κυνηγούν τα πλωτά σκάφη. Υπάρχουν δύο υποθέσεις, σύμφωνα με τους ειδικούς. Η μία είναι ότι οι φάλαινες-δολοφόνοι έχουν εφεύρει μια νέα μόδα, κάτι που είναι γνωστό ότι κάνουν οι υποπληθυσμοί αυτών των μελών της οικογένειας των δελφινιών. Όπως και στους ανθρώπους, οι μόδες των ορκών συχνά καθοδηγούνται από νεαρά άτομα. Εναλλακτικά, οι επιθέσεις μπορεί να είναι μια απάντηση σε μια κακή εμπειρία του παρελθόντος που είχαν τα κήτη με ένα σκάφος.

Το πρώτο γνωστό περιστατικό συνέβη τον Μάιο του 2020 στα Στενά του Γιβραλτάρ, μια περιοχή με μεγάλη κίνηση σκαφών. Από τότε η GTOA έχει καταγράψει 505 περιπτώσεις όρκας που αντιδρούν με βία απέναντι σε σκάφη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι όρκες προτιμούν να επιτίθενται στο πηδάλιο των σκαφών, ενώ μερικές φορές ξύνουν το κύτος με τα δόντια τους. Τέτοιες επιθέσεις συχνά σπάνε το πηδάλιο, με αποτέλεσμα το σκάφος να μην μπορεί να πλοηγηθεί. Σε τρεις περιπτώσεις, τα ζώα προκάλεσαν τόσο σοβαρές ζημιές σε ένα σκάφος που βυθίστηκε.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ναυτιλία χρειάζεται περισσότερο αέρα στα πανιά της ώστε να μειώσει τις εκπομπές της
Η ναυτιλία χρειάζεται περισσότερο αέρα στα πανιά της ώστε να μειώσει τις εκπομπές της

Ο δημοσιονομικός αντίκτυπος του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές φαίνεται περιορισμένος και είναι μάλλον απίθανο να επηρεάσουν αισθητά τη συμπεριφορά του κλάδου.

Aγγελική Κοσμοπούλου
Αγγελική Κοσμοπούλου, νοιάζονται οι Έλληνες για το περιβάλλον;

Η ιδρύτρια του Storymentor απαντά σε 6 ερωτήματα σχετικά με το πόσο ενδιαφέρονται οι Έλληνες για το περιβάλλον, προτείνοντας λύσεις ευαισθητοποίησης απέναντι στην περιβαλλοντική απαξίωση

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.