Περιβαλλον

Πράσινα «έξυπνα» λιμάνια

Εφαρμόζοντας τεχνολογίες 5G, το λιμάνι του Τιαντζίν έχει γίνει υπόδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού για τις λιμενικές εγκαταστάσεις παγκοσμίως

Contributor Athens Voice
clima21 team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το λιμάνι του Τιαντζίν στη Βόρεια Κίνα

Τα «έξυπνα λιμάνια, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα – Το παράδειγμα του λιμανιού του Τιαντζίν στη Βόρεια Κίνα

Το λιμάνι του Τιαντζίν στη Βόρεια Κίνα, βασική θαλάσσια πύλη για το Πεκίνο, είναι το πρώτο «έξυπνο» λιμάνι με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στον κόσμο χάρη στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που εφαρμόζει.

Αποτέλεσμα συνεργασίας με τον τεχνολογικό κολοσσό Huawei, ο εμπορευματικός σταθμός διαθέτει έναν στόλο από 76 αυτοκινούμενα φορτηγά χωρίς οδηγό που συντονίζονται με την εφαρμογή τεχνολογίας 5G, δορυφορική πλοήγηση, και με το σύστημα αυτόματης οδήγησης L4 που λειτουργεί χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη εμπλοκή. Οι καινοτομίες του περιλαμβάνουν ένα σύστημα διαχείρισης οριζόντιας μεταφοράς που ελέγχεται από τεχνητή νοημοσύνη για τη διαχείριση των εμπορευμάτων μέσα στον χώρο των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής τεχνολογίας μεταφορών της Huawei, η κατασκευή «έξυπνων», πιο αποδοτικών λιμανιών αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Για να πετύχουν τους στόχους της ποιοτικής ανάπτυξης, οι λιμενικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να υιοθετήσουν λύσεις ψηφιακού και έξυπνου μετασχηματισμού και παράλληλα να δημιουργήσουν πράσινα οικοσυστήματα. Εφαρμόζοντας τεχνολογίες 5G, το λιμάνι του Τιαντζίν έχει γίνει υπόδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού για τις λιμενικές εγκαταστάσεις παγκοσμίως.

Έως τώρα, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ήταν ιδιαίτερα δαπανηρή διαδικασία γιατί απαιτούσε πλήθος χειριστών και οδηγών σε πολλές και δύσκολες βάρδιες, με κίνδυνο ατυχημάτων. Σήμερα η διαδικασία γίνεται με τηλεχειριζόμενους γερανούς οι οποίοι σηκώνουν τα κοντέινερς και τα φορτώνουν σε ηλεκτρικά οχήματα χωρίς οδηγό (Intelligent Guided Vehicles IGVs). Από εδώ, τα IGVs ακολουθούν το σύστημα 5G πλοήγησης BeiDou σε σταθμούς που ανοίγουν αναλόγως και από εκεί μεταφορτώνονται στον χώρο συγκέντρωσης των εμπορευματοκιβωτίων χωρίς να έχει απασχοληθεί ούτε ένας οδηγός. Το σύστημα αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε εμπορευματοκιβώτιο να καταναλώνει 20% λιγότερη ενέργεια και οι γερανοί να είναι 20% πιο αποδοτικοί, φθάνοντας καθένας τα 39 κοντέινερς την ώρα.

Το λιμάνι του Τιαντζίν διαθέτει σήμερα 192 θέσεις ελλιμενισμού διαφόρων τύπων πλοίων και 128 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία άνω των 10.000 τόνων. Πέρσι κατατάχθηκε 8ο στον κόσμο διακινώντας περισσότερα από 18,35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια τύπου TEU.

Δείτε το σχετικό βίντεο

Putting the “smart” in Smart Ports

Δείτε περισσότερα άρθρα σχετικά με την κλιματική αλλαγή στο www.clima21.gr

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ναυτιλία χρειάζεται περισσότερο αέρα στα πανιά της ώστε να μειώσει τις εκπομπές της
Η ναυτιλία χρειάζεται περισσότερο αέρα στα πανιά της ώστε να μειώσει τις εκπομπές της

Ο δημοσιονομικός αντίκτυπος του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές φαίνεται περιορισμένος και είναι μάλλον απίθανο να επηρεάσουν αισθητά τη συμπεριφορά του κλάδου.

Aγγελική Κοσμοπούλου
Αγγελική Κοσμοπούλου, νοιάζονται οι Έλληνες για το περιβάλλον;

Η ιδρύτρια του Storymentor απαντά σε 6 ερωτήματα σχετικά με το πόσο ενδιαφέρονται οι Έλληνες για το περιβάλλον, προτείνοντας λύσεις ευαισθητοποίησης απέναντι στην περιβαλλοντική απαξίωση

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.