- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Προειδοποίηση Greenpeace: Πρέπει να πωληθούν το 50% των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κόσμο
«Μόνο τότε θα περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5° Κελσίου»
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Εξοικονόμηση ενέργειας: Ανακαλύπτοντας τον τροχό Εξοικονόμηση ενέργειας: Ανακαλύπτοντας τον τροχό](/images/1074x600/jpg/files/2022-09-15/greenpeace.jpg)
Κλιματική αλλαγή - Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει πολύ πίσω όσον αφορά τον στόχο να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον 1,5° Κελσίου - Η προειδοποίηση της Greenpeace
Θα πρέπει να πωληθούν τα μισά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης απ’ ό,τι προβλέπεται προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5° Κελσίου, τονίζεται σε μελέτη της μη κυβερνητικής οργάνωσης Greenpeace που δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα.
«Με δεδομένη την ασυμφωνία των προβλέψεων των αυτοκινητοβιομηχανιών και των αναγκών για την τήρηση της συμφωνίας του Παρισιού, οι κατασκευαστές πρέπει να επιταχύνουν τις κινήσεις τους για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων», προειδοποιεί η ΜΚΟ στην έκθεσή της.
Για να επιτευχθεί ο στόχος να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας της Γης στον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, όπως όριζε η συμφωνία του Παρισιού, ο πλανήτης δεν αντέχει πάνω από 315 εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αναφέρεται στο κείμενο.
Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να προχωρήσουν στην παραγωγή ακόμη περίπου 712 εκατομμυρίων τέτοιων οχημάτων, προστίθεται.
Ειδικοί του πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Σίδνεϊ (Αυστραλία) και του πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μπέργκις Γκλάντμπαχ (Γερμανία), που ανέλαβαν να διενεργήσουν την έρευνα για τη Greenpeace, μοντελοποίησαν τον μέγιστο αριθμό οχημάτων που καίνε βενζίνη και ντίζελ που αντέχει ο πλανήτης για να τηρηθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ορίστηκε στη συμφωνία του Παρισιού.
Βασίστηκαν στις προβλέψεις για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης των τεσσάρων μεγαλύτερων κατασκευαστριών διεθνώς: της ιαπωνικής Toyota, πρώτης στον κόσμο βάσει πωλήσεων· του γερμανικού ομίλου Volkswagen· του νοτιοκορεατικού Hyundai/Kia· και του αμερικανικού General Motors.
Καμιά από τις προβλέψεις πωλήσεων των τεσσάρων γιγάντων του τομέα δεν είναι συμβατή με τον στόχο να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον ενάμισι βαθμό Κελσίου, τονίζει η έρευνα. Η τελευταία από τις τέσσερις που ανακοίνωσε τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά οχήματα, η Τογιότα, έχει τη «χειρότερη» επίδοση μεταξύ των τεσσάρων κατασκευαστριών που μελετήθηκαν: προβλέπει να προχωρήσει σε πωλήσεις 55 ως 71 εκατ. περισσοτέρων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης απ’ ό,τι αντέχει ο πλανήτης (+144 ως +184%), εξηγείται.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε στα τέλη Οκτωβρίου σε συμφωνία για να απαγορευτεί η πώληση αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και ελαφριών φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, όμως στον υπόλοιπο κόσμο πολύ λίγες χώρες έχουν κάνει τέτοιες δεσμεύσεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να πουλάνε οχήματα με κινητήρες σε διάφορες αγορές για πολύ καιρό ακόμη.
Οι οργανώσεις υπεράσπισης του περιβάλλοντος τονίζουν την ευθύνη των εταιρειών όσον αφορά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, παίρνοντας υπόψη τις συνέπειες των ενεργειακών τους αναγκών για την παραγωγή τους και τις εκπομπές των προϊόντων τους αφού διατεθούν στην αγορά.
Με βάση αυτόν τον υπολογισμό, οι κατασκευάστριες αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ανάμεσα στους μεγαλύτερους ρυπαντές του πλανήτη, καθώς ο τομέας των μεταφορών γενικά αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο των τρεχουσών εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, με περίπου τις μισές από αυτές να προέρχονται από τα οχήματα.
Οι πιο πρόσφατες δεσμεύσεις για το κλίμα σε διεθνές επίπεδο βρίσκονται «πολύ μακριά» από να ανταποκρίνονται στον στόχο της συμφωνίας του Παρισιού να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον 1,5° Κελσίου, προειδοποίησε η υπηρεσία του ΟΗΕ για το κλίμα μερικές ημέρες πριν από την έναρξη της COP27, που άρχισε αυτή την εβδομάδα στο Σαρμ ελ Σέιχ της Αιγύπτου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Σε ποιους δήμους θα τοποθετηθούν τα πρώτα παγκάκια
Ο δημοσιονομικός αντίκτυπος του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές φαίνεται περιορισμένος και είναι μάλλον απίθανο να επηρεάσουν αισθητά τη συμπεριφορά του κλάδου.
Πρωτοβουλίες των συνδέσμων ΑΠΕ για την ενημέρωση του κοινού στο διαδίκτυο
Το νέο hot spot του Αγρινίου δεν είναι κλαμπάκι ούτε εστιατόριο
Τι δείχνει νέα έρευνα για τη συχνότητα και το μέγεθός τους
Το ξεκίνημα από το γαλλικό ναυτικό και οι διαμάχες με τον γιο του
Η Ευρώπη θερμαίνεται δυο φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι ο παγκόσμιος μέσος όρος και έχει γίνει η πλέον ταχύτερα θερμαινόμενη περιοχή της Γης
Ευθύνεται για 8,1 εκατ. θανάτους παγκοσμίως το 2021 εκ των οποίων 700.000 παιδιά
Τι δείχνει η 6η Έκθεση για την Ποιότητα του Αέρα Παγκοσμίως (World Air Quality Report)
Σπάνιο χαρακτηριστικό μεταξύ των άγριων ζώων
Ένα 70χρονο φλαμίνγκο ερωτεύθηκε και έκανε το πρώτο του αυγό, όμως, αποφάσισε να μη συνεχίσει με την οικογένεια
Από το 2019 έως το 2022, πέτυχαν 5% εξοικονόμηση ενέργειας ανά κιλό πλύσης
Η ιδρύτρια του Storymentor απαντά σε 6 ερωτήματα σχετικά με το πόσο ενδιαφέρονται οι Έλληνες για το περιβάλλον, προτείνοντας λύσεις ευαισθητοποίησης απέναντι στην περιβαλλοντική απαξίωση
O Γενικός Διευθυντής στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace εξηγεί πώς θα πετύχει η ανάκαμψη των θαλασσών μας και η ζωή σε αυτές
Η ενεργειακή κοινότητα με πρωτοβουλία Χάρη Δούκα και συμμετοχή 7 δημάρχων
Οι νέοι κανόνες βιωσιμότητας στη μόδα και τι να περιμένουμε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.