- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Γιατί η Greenpeace ζητάει να απαγορευτούν οι πτήσεις με λίαρ τζετ
Η κλιματική αλλαγή και οι εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου


Πτήσεις με ιδιωτικά αεροσκάφη και κλιματική αλλαγή - Τα στοιχεία της Greenpeace και το αίτημα για απαγόρευση πτήσεων με λίαρ τζετ
Η οικολογική οργάνωση Greenpeace καταγγέλλει τον αντίκτυπο στο κλίμα από τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των πτήσεων με ιδιωτικά αεροσκάφη από αεροδρόμια στην Ολλανδία, ζητώντας μάλιστα την απαγόρευσή τους.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2022, έγιναν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς το αεροδρόμια Schiphol και από και προς αυτό του Ρότερνταμ, με άλλα λόγια περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημία του κορωνοϊού, υπογράμμισε η Greenpeace επικαλούμενη μελέτη.
Η ολοένα πιο συχνή χρήση αυτού του πολυτελούς τρόπου μεταφοράς ευθύνεται για εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου ίσες με εκείνες σχεδόν 40.000 οχημάτων τον χρόνο.
«Έχουμε σοκαριστεί διότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης, μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων άρχισε να πετάει όχι λιγότερο, αλλά περισσότερο με ιδιωτικά τζετ, που μολύνουν περισσότερο» σχολίασε η Ντέβι Ζλοχ, ειδική για το κλίμα και την ενέργεια στην ολλανδική Greenpeace.
«Πρέπει να σταματήσει αυτό, απευθύνουμε έκκληση να απαγορευθούν οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών» πρόσθεσε.
Ποιες περιοχές επιλέγουν οι πλούσιοι στην Ολλανδία για να πάνε με λίαρ τζετ
Η μελέτη διενεργήθηκε από το κέντρο περιβαλλοντικών μελετών CE Delft έδειξε επίσης ότι η μια ιδιωτική πτήση στις τρεις που αναχωρεί από το Σίπολ ή το αεροδρόμιο Χάγης-Ρότερνταμ έχει προορισμό που απέχει λιγότερα από 500 χιλιόμετρα.
«Οι δημοφιλείς προορισμοί συμπεριλαμβάνουν το Παρίσι και ακόμη και την Αμβέρσα, πόλεις στις οποίες πολύ εύκολα μπορεί να πάει κανείς με τρένο», επισημαίνει η Γκρίνπις στην ανακοίνωσή της.
«Οι πιο δημοφιλείς πτήσεις είναι αυτές προς προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Ιμπίζα και οι Κάννες», πρόσθεσε η οργάνωση.
Η Greenpeace τονίζει ότι οι ιδιωτικές πτήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στους στόχους για το κλίμα που έχει ορίσει η ολλανδική κυβέρνηση και δεν συμπεριλαμβάνονται στο όριο των 440.000 πτήσεων που καθιέρωσε το αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ.
«Αυτή η εξαίρεση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη δείχνει ακριβώς τι πάει λάθος με την αεροναυτική βιομηχανία» πρόσθεσε η Ζλοχ, υπογραμμίζοντας: «Θέλουμε η αεροναυτική βιομηχανία να σταματήσει να μολύνει και να θέσει κλιματικούς στόχους επιτέλους».
«Το πρώτο βήμα είναι να σταματήσουν οι σύντομες πτήσεις και τα ιδιωτικά πολυτελή τζετ για τους πλούσιους» ανέφερε επίσης.
«Οι επιβάτες που ταξιδεύουν στην business class καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα αεροσκάφη. Θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από κανονικές θέσεις ώστε να χωρούν πολλοί περισσότεροι άνθρωποι στα αεροσκάφη» κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κύμα κατακραυγής για την πράξη της και παρέμβαση του υπουργού Εσωτερικών
Σκαρφάλωμα στα δέντρα, μπάνιο στην «πισίνα» και ατέλειωτα παιχνίδια
Χύμα όσπρια, χειροποίητα απορρυπαντικά, οδοντόβουρτσα από μπαμπού και η άλυτη εξίσωση με τις πλαστικές σακούλες
Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από τα καύσιμα αεροσκαφών και το κυανιούχο νάτριο;
Τι δείχνει η έρευνα για το δάγκωμα που παραλύει το θηλυκό χταπόδι
Μόλις επτά χώρες πληρούσαν το 2024 τα πρότυπα ποιότητας του αέρα του ΠΟΥ
Ο κίνδυνος που ελλοχεύει πριν το 2030
Οι επιπτώσεις για το περιβάλλον και τα θαλάσσια οικοσυστήματα
Το ξενοδοχείο απέσπασε τη Χρυσή Διάκριση στο πρόγραμμα Zero Waste Horeca, που υποστηρίζεται από το The Coca-Cola Foundation
Κάθε χρόνο εκλύονται έως 14.000 τόνοι φίλτρων UV σε περιοχές με κοραλλιογενείς υφάλους
Μια πανελλαδική εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη βιώσιμη κινητικότητα
Τι μας είπε η αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Νεάπολης Συκεών κ. Παρή Γενίτσαρη
Παγκόσμια διατροφική κρίση και ένας κόσμος που δε θα ήταν ποτέ πια ο ίδιος
Επείγουσα ανάγκη η υιοθέτηση πολιτικών για την αποτροπή αύξησης της θερμοκρασίας
Συγκριτικά με τα τέλη της δεκαετίας του 1980
Το προηγούμενο ζεύγος πάντα στην Ουάσινγκτον επέστρεψε στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2023
Τι αναφέρει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο
Επιστήμονες τα χαρακτηρίζουν «ωρολογιακή βόμβα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.