- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
«AKTEA II OSRV»: Το αντιρρυπαντικό σκάφος που καθαρίζει το πετρέλαιο από το Αιγαίο
Μπορεί να απομακρύνει μέχρι 4,5 τόνους
Το νέο αντιρρυπαντικό σκάφος «AKTEA II OSRV» παρουσιάστηκε στο λιμάνι του Κερατσινίου. Αποστολή του να καθαρίζει τη ρύπανση από πετρέλαιο στο Αιγαίο.
Το νέο, πιο σύγχρονο, αντιρρυπαντικό σκάφος «AKTEA II OSRV» στην Ευρώπη, που μπορεί να ανακτά πετρέλαιο από οποιαδήποτε πιθανή ρύπανση προκληθεί σε ευρωπαϊκά ύδατα, με αντίστοιχη αποθηκευτική ικανότητα έως 4,5 τόνους, παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στο λιμάνι του Κερατσινίου η εταιρεία Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.
Το νέο σκάφος έχει ναυλωθεί, κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) με τομέα ευθύνης τη γεωγραφική περιοχή του Αιγαίου αλλά μπορεί όμως να κληθεί από τον Ευρωπαϊκό οργανισμό να επέμβει και σε άλλες ευρωπαϊκές θαλάσσιες περιοχές.
Στη σχετική εκδήλωση παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κώστας Κατσαφάδος, ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ρυπάνσεων της EMSA Frederic Hebert, ο δεύτερος Υπαρχηγός του λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Αλέξανδρος Τσελίκης, ανώτερα στελέχη του λιμενικού σώματος αλλά και στελέχη της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.
«Όλοι συζητάμε για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αλλά αυτό θα πρέπει να μετουσιώνεται σε λόγια και πράξεις» τόνισε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος. Είπε, επίσης, ότι το νέο αντιρρυπαντικό πλοίο πραγματικά μπορεί να προσφέρει πολύτιμες βοήθειες στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, καθώς ούτως ή άλλως η χώρα μας διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με τον EMSA.
«Θέλω να πιστεύω ότι με αυτό το πλοίο θωρακίζουμε ακόμα περισσότερο τα γαλάζια νερά του Αιγαίου» πρόσθεσε, ενώ εκτίμησε ότι με τέτοιες επενδύσεις που γίνονται στη θάλασσα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος και να αισθανόμαστε θωρακισμένοι σε ό,τι έχει να κάνει με την περιβαλλοντική ασφάλεια στη Μεσόγειο.
Τα ατυχήματα με δεξαμενόπλοια στη Μεσόγειο
Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Ρυπάνσεων του EMSA Frederic Hebert με αφορμή την παρουσίαση του νέου πλοίου είπε ότι πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, το οποίο ήταν έτοιμο σε σφιχτό χρονοδιάγραμμα, ενώ χαρακτήρισε επίτευγμα τη μετατροπή του σε αντιρρυπαντικό σε λιγότερο από έξι μήνες. Προσέθεσε ότι ο EMSA δημιουργήθηκε στον απόηχο των ατυχημάτων δύο δεξαμενόπλοιων, του Erika το 1999 και του Prestige το 2002, ενώ αυτή τη στιγμή τόνισε ότι ο ευρωπαϊκός οργανισμός έχει 16 συμβόλαια με πλοία αντιρρύπανσης με πλήρη εξοπλισμό για την αντιμετώπιση περιστατικών προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Το πλοίο «AKTEA II OSRV», κατασκευής του 2009, είναι ένα από τα συνολικά 16, πλοία που διαθέτει ο EMSA που φέρει την εγκατάσταση του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού.
Ο Γιάννης Πολυχρονόπουλος, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., είπε ότι η συνεργασία με τον EMSA φτάνει τα 20 χρόνια και χαρακτήρισε το νέο πλοίο «φρουρό» του περιβάλλοντος, αναφέροντας ότι το ατύχημα ελλοχεύει ανά πάσα στιγμή.
Ο Βασίλης Μαμαλούκας διευθυντής του Τμήματος Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος αναφερόμενος στη μετατροπή του νέου πλοίου είπε ότι παρά την εμπειρία που υπήρχε στην εταιρεία από το προηγούμενο σκάφος, η εγκατάσταση του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού δεν ήταν κάτι εύκολο λόγω αυξημένων απαιτήσεων από τον EMSA και τον αρμόδιο νηογνώμονα.
Το νέο δεξαμενόπλοιο της Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος A.E. περιλαμβάνει δύο διατάξεις περισυλλογής πετρελαιοειδών, με δύο βραχίονες περισυλλογής 15 μέτρων, με ενσωματωμένο skimmer υπερχείλισης. Επίσης, έχει και δευτερεύον σύστημα υψηλών προδιαγραφών Normar Skimmer, με εναλλακτικές κεφαλές περισυλλογής ανάλογα με το είδος του πετρελαίου. Διαθέτει πλωτό φράγμα ανοιχτής θαλάσσης 500 μέτρων που σε συνδυασμό με βοηθητικά σκάφη μπορεί να "σαρώσει" εκτεταμένες θαλάσσιες περιοχές σε διάταξη ρυμούλκησης.
Εξάλλου, το συγκεκριμένο σκάφος διαθέτει μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα 4,5 τόνους, που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό προσόν καθώς επιτρέπει στο πλοίο να μπορεί να παραμένει για μεγάλα διαστήματα στο σημείο του συμβάντος περισυλλέγοντας και χωρίς να χρειάζεται να επανέλθει σε λιμάνι που μπορεί να βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση.Το πλήρωμα του νέου σκάφους έχει πιστοποιηθεί σε θέματα ρύπανσης σύμφωνα με τα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ενώ η ετοιμότητα του σκάφους αλλά και του πληρώματος διασφαλίζεται με τέσσερις ασκήσεις το χρόνο στις οποίες συμμετέχει και η διεύθυνση προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος του υπουργείου Ναυτιλίας.
Η αποστολή του EMSA για καθαρές θάλασσες στην Ευρώπη
Σημειώνεται ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) από τον οποίο έχει ναυλωθεί το συγκεκριμένο σκάφος παρέχει σε χώρες της ΕΕ τεχνική εμπειρογνωσία και επιχειρησιακή βοήθεια με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ετοιμότητας και αντίδρασης για την αντιμετώπιση της ρύπανσης και της γενικότερης ασφάλειας στη θάλασσα.
Τα περισσότερα καθήκοντα του οργανισμού έχουν προληπτικό χαρακτήρα, όπως ο έλεγχος του τρόπου εφαρμογής ορισμένων νόμων και η αξιολόγηση της συνολικής αποτελεσματικότητάς τους, ενώ άλλα έχουν κατασταλτικό χαρακτήρα, όπως η αποστολή σε χώρες της ΕΕ σκαφών απάντλησης πετρελαίου σε περίπτωση μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στη θάλασσα και ο εντοπισμός θαλάσσιας ρύπανσης μέσω δορυφορικής επιτήρησης.
Επίσης, ο EMSA παρέχει στις κυβερνήσεις και τις αρχές λεπτομερείς και αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με το τι συμβαίνει στη θάλασσα σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να τις βοηθήσει να εφαρμόζουν αποτελεσματικά τις θαλάσσιες πολιτικές.Ο EMSA, επίσης, διενεργεί διάφορα είδη τεχνικών επιθεωρήσεων σε νηογνώμονες, συστήματα ναυτικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης σε χώρες εκτός ΕΕ, ελέγχει αν έχει γίνει κατάλληλη επιθεώρηση των πλοίων σε λιμάνια της ΕΕ αλλά και τα εθνικά συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων.
Παράλληλα, διασφαλίζει την ομοιόμορφη διεξαγωγή ερευνών για τα ναυτικά ατυχήματα σε όλη την ΕΕ και ανταλλάσει βέλτιστες πρακτικές για την ασφάλεια και την προστασία στη θάλασσα, καθώς και για περιβαλλοντικά ζητήματα.