Airbus πέταξε για τρεις ώρες αποκλειστικά με μαγειρικά έλαια
Από τους μεγαλύτερους ρυπαντές του περιβάλλοντος οι αερομεταφορές
Πτήση αποκλειστικά με μαγειρικά έλαια έκανε Airbus στη Γαλλία, που κράτησε τρεις ώρες και δίνει ελπίδα για ένα «πράσινο» μέλλον στις αερομεταφορές.
Ένα Airbus A219neo πραγματοποίησε σήμερα πτήση σήμερα Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021 για τρεις ώρες, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Με αυτήν την πτήση του Airbus σηματοδοτείται η έναρξη των δοκιμών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δραστική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.
Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου.
Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές, πάντως, θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.
Πτήσεις με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια - Ποιες αεροπορικές εταιρείες συμμετέχουν στην έρευνα
Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.
Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ευθύνεται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα SAF - Τι είναι και πώς χρησιμοποιούνται
Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών.
Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030.
Τα αεροσκάφη που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.
Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι αναφέρει το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο
Επιστήμονες τα χαρακτηρίζουν «ωρολογιακή βόμβα»
Νέοι οδικοί χάρτες το 2025 για την Κλιματική Κρίση
Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2030
Οι δυο αρκούδες είναι αχώριστες εδώ και χρόνια
Για όσους θυμούνται τις καλοκαιρινές διακοπές περασμένων δεκαετιών, τα πρόσφατα καλοκαίρια έχουν μια πολύ διαφορετική αίσθηση
Μια συμπεριφορά που μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστή
Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και WWF Ελλάς εγκαινιάζουν έτσι τη συνεργασία τους
Το Ινστιτούτο Πότσνταμ (PIK) και η γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW συνέταξαν μια νέα ενδιαφέρουσα πρόταση
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.