- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Ελληνικά νησιά χωρίς πλαστικά, γίνεται;
Η απάντηση είναι ναι κι η αρχή έγινε με τη Σαντορίνη
![341667-710504.jpg 341667-710504.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/341667-710504.jpg)
![Plastic Free Χανιά, Μάιος 2021 Θάλασσα και δύτες](/images/1074x600/3/png/sites/default/files/article/2021/10/15/plastic_free_chania_may_2021.png)
Plastic Free: Χανιά, Χαλκιδική, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Ρόδος, Κως απομακρύνουν τα πλαστικά χάρη στη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Η Ελλάδα ζει από τον τουρισμό και οι ελληνικές θάλασσες και ακτές αποτελούν στολίδια της χώρας που προσελκύουν κάθε χρόνο εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο. Μήπως δεν τα φροντίζουμε όμως όπως και όσο θα έπρεπε; Το πλαστικό μιας χρήσης θα έπρεπε να έχει ήδη απομακρυνθεί από τις ζωές και το περιβάλλον μας. Ποτέ δεν είναι αργά ωστόσο για να αλλάξουμε τις συνήθειές μας ακολουθώντας έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, plastic free.
![Plastic Free Ρόδος, Οκτώβριος 2021 Χέρι με γάντι κρατάει σπασμένο κομμάτι πλαστικής κασέτας ήχου](/images/w734/3/png/sites/default/files/plastic_free_rhodos_october_2021.png)
Με το βλέμμα σε ένα βιώσιμο μέλλον, η Lidl Ελλάς ξεκίνησε το 2020 την καμπάνια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης «Plastic Free Santorini», σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και το Δήμο Σαντορίνης. Στόχος ήταν να ανακηρυχθεί η Σαντορίνη ως νησί με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες και διαχρονικό συμβολισμό και να προωθήσει τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα.
![Plastic Free Σαντορίνη, Σεπτέμβριος 2020 Άντρες και γυναίκες με κίτρινες μπλούζες και σακούλες σκουπιδιών σε παραλία της Σαντορίνης](/images/w734/3/png/sites/default/files/plastic_free_santorini_september_2020.png)
Μπορούμε να ελπίζουμε σε μια μέρα που τα όμορφα νησιά μας θα απαλλαγούν από τα πλαστικά; Έτσι φαίνεται, αφού τον Σεπτέμβριο του 2020, το project ενσωματώθηκε στην εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς και εθελοντές του Ιδρύματος πραγματοποίησαν θαλάσσιους και υποβρύχιους καθαρισμούς στέλνοντας ένα δυνατό μήνυμα για την ανάγκη βιώσιμης ανάπτυξης.
![Plastic Free Χαλκιδική, Ιούνιος 2021 ΆΝτρες και γυναίκες συλλέγουν σκουπίδια από παραλία](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/plastic_free_chalkidiki_june_2021.jpg)
Το περιβαλλοντικό ταξίδι της Lidl Ελλάς και του Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης συνεχίστηκε και το 2021 σε έξι εξαιρετικά δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Τα Χανιά, η Χαλκιδική, η Σαντορίνη ξανά, η Κέρκυρα, η Ρόδος και η Κως είναι τα νησιά που επιλέχθηκαν για να γίνουν plastic free. Οι δράσεις πρόσφεραν ανάσες ζωής στα οικοσυστήματα των νησιών και λύσεις για όσους θέλουν να ζήσουν μια καθημερινότητα με πιο βιώσιμο τρόπο. Οι ενέργειες υποβρύχιων και παράκτιων καθαρισμών αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove και REcycle.
![Plastic Free Κέρκυρα, Σεπτέμβριος 2021 Χέρι με γάντι κρατάει χρησιμοποιημένη μάσκα προστασίας που συλλέχθηκε στη θάλασσα](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/plastic_free_corfu_september_2021.jpg)
![Plastic Free Σαντορίνη, Ιούνιος 2021 ΆΝτρες και γυναίκες συλλέγουν σκουπίδια από παραλία](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/plastic_free_santorini_june_2021.jpg)
Αν δεν αντέχεις άλλο να βλέπεις θαλάσσια όντα να πεθαίνουν εξαιτίας των δικών μας πλαστικών σκουπιδιών που καταλήγουν στη θάλασσα, αν θέλεις να προστατεύσεις τις ακτές που η φύση πλούσια μας χάρισε, τότε η ανακύκλωση πρέπει να γίνει τρόπος ζωής. Σημασία έχει να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού και να επενδύσουμε στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας. Συνοδοιπόροι σε αυτό το ταξίδι είναι και οι επιχειρήσεις που επενδύουν στο sustainability. Για τη Lidl Ελλάς η βιώσιμη ανάπτυξη βρίσκεται στον πυρήνα της επιχειρηματικής της δραστηριότητάς και για αυτό πρωτοστατεί σε ενέργειες που προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Σε ποιους δήμους θα τοποθετηθούν τα πρώτα παγκάκια
Ο δημοσιονομικός αντίκτυπος του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές φαίνεται περιορισμένος και είναι μάλλον απίθανο να επηρεάσουν αισθητά τη συμπεριφορά του κλάδου.
Πρωτοβουλίες των συνδέσμων ΑΠΕ για την ενημέρωση του κοινού στο διαδίκτυο
Το νέο hot spot του Αγρινίου δεν είναι κλαμπάκι ούτε εστιατόριο
Τι δείχνει νέα έρευνα για τη συχνότητα και το μέγεθός τους
Το ξεκίνημα από το γαλλικό ναυτικό και οι διαμάχες με τον γιο του
Η Ευρώπη θερμαίνεται δυο φορές πιο γρήγορα απ’ ό,τι ο παγκόσμιος μέσος όρος και έχει γίνει η πλέον ταχύτερα θερμαινόμενη περιοχή της Γης
Ευθύνεται για 8,1 εκατ. θανάτους παγκοσμίως το 2021 εκ των οποίων 700.000 παιδιά
Τι δείχνει η 6η Έκθεση για την Ποιότητα του Αέρα Παγκοσμίως (World Air Quality Report)
Σπάνιο χαρακτηριστικό μεταξύ των άγριων ζώων
Ένα 70χρονο φλαμίνγκο ερωτεύθηκε και έκανε το πρώτο του αυγό, όμως, αποφάσισε να μη συνεχίσει με την οικογένεια
Από το 2019 έως το 2022, πέτυχαν 5% εξοικονόμηση ενέργειας ανά κιλό πλύσης
Η ιδρύτρια του Storymentor απαντά σε 6 ερωτήματα σχετικά με το πόσο ενδιαφέρονται οι Έλληνες για το περιβάλλον, προτείνοντας λύσεις ευαισθητοποίησης απέναντι στην περιβαλλοντική απαξίωση
O Γενικός Διευθυντής στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace εξηγεί πώς θα πετύχει η ανάκαμψη των θαλασσών μας και η ζωή σε αυτές
Η ενεργειακή κοινότητα με πρωτοβουλία Χάρη Δούκα και συμμετοχή 7 δημάρχων
Οι νέοι κανόνες βιωσιμότητας στη μόδα και τι να περιμένουμε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.