- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ecovoice: Clean Junkies The Adbusters
Καθαρίζοντας την πόλη από τις παράνομες και αντιαισθητικές πινακίδες
«Δεν υπήρχε κάποιο πλάνο ή μια μεγάλη ιδέα από πίσω, απλά κάποια στιγμή σιχαθήκαμε να κάνουμε βόλτες, ακόμα και με το αμάξι, και να πέφτουμε πάνω σε περιφράξεις με παράνομες διαφημιστικές πινακίδες». Ο Λευτέρης Μάγγος θυμάται πώς ξεκίνησε η δράση των Clean Junkies, σχεδόν ένα χρόνο πριν, την άνοιξη του 2009.
«Αποφασίσαμε να μην περιμένουμε από το Δήμο, την πολιτεία ή αυτό που λέμε “κράτος” να κάνoυν κάτι. Αποφασίσαμε να τις αφαιρούμε μόνοι μας και να προσπαθήσουμε να βάλουμε κι άλλους σε αυτή τη λογική. Δεν είναι δα και πολύ δύσκολο. Ένας κόφτης και μια πένσα χρειάζονται, αν κι αργότερα μάθαμε ότι καλό θα είναι να κουβαλάς και μια σκάλα αν θες να σκαρφαλώσεις. Συνεπώς χρειάζεται κι ένα φορτηγάκι». Και είναι αλήθεια ότι η δράση των Clean Junkies, αξιοποιώντας στο έπακρο τη δυναμική των social media (facebook, twitter, blogs κτλ.), προκάλεσε το ενδιαφέρον τόσο των παραδοσιακών μέσων αλλά κυρίως των απλών πολιτών που θέλησαν να περάσουν από τη θεωρία της γκρίνιας στην ακτιβιστική πράξη. «Το ζήτημα των διαφημιστικών πινακίδων είναι απαράδεκτο για τρεις λόγους. Πρώτον, ρυπαίνουν κι αποτελούν εστία μολύνσεων, αφού οι περισσότερες είναι σκουριασμένες. Δεύτερον, δεν χωράει συζήτηση ότι είναι αντιαισθητικές – απλά να πω ότι μετά την πρώτη μας δράση απελευθερώσαμε τη θέα μιας κρυμμένης πανέμορφης έκτασης με δέντρα στη γειτονιά μας, την Αγία Παρασκευή. Τρίτον, προσωπικά, ως εργαζόμενος στο χώρο της διαφήμισης, έχω μια ευαισθησία όσον αφορά τα μηνύματα και θα ήθελα να απαλλαχθούμε από τα παράνομα».
Συνήθως ανακοινώνουν τις εξορμήσεις τους διαδικτυακά και περιμένουν «συνεργούς» – αν και δεν θέλουν να πατρονάρουν οποιαδήποτε ανάλογη δράση. «Δεν θέλουμε να μας λένε μπράβο, ούτε να αποτελούμε κάποιου είδους “κεντρική εξουσία”. Μόλις εμφανιστήκαμε, επικοινώνησαν μαζί μας κάποια άλλα παιδιά και μας είπαν “ελάτε στη Βούλα”. Τους απαντήσαμε “κάντε το εσείς, τι μας χρειάζεστε;”. Άλλωστε, έναν περίπατο να βγεις, σίγουρα θα δεις κάτι σε όποια περιοχή κι αν είσαι». Ναι, αλλά δεν μπορεί αυτή η κίνηση «αυτοδικίας» να μην έχει προκαλέσει και κάποιες αντιδράσεις. «Καταρχάς, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι πρόκειται για αντίδραση σε κάτι παράνομο που θα έπρεπε ήδη να ελέγχεται. Από την άλλη, έχουν υπάρξει περιπτώσεις που έχουμε έρθει σε επαφή τόσο με την αστυνομία όσο και με τους διαφημιζόμενους. Και στις δύο περιπτώσεις τούς εξηγήσαμε γιατί το κάνουμε και δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα. Κι εμείς για να μη δίνουμε λαβή δεν εμφανιζόμαστε π.χ. με κουκούλες, όπως κάναμε στις πρώτες δράσεις». Τους νοιάζει ποιοι είναι αυτοί που «αποκαθηλώνουν»; Αν πρόκειται για απλές ατομικές επιχειρήσεις που, ίσως και λόγω άγνοιας, θεωρούν ότι μόνο έτσι μπορούν να διαφημίζονται; «Καθαρίζουμε παντού, δέντρα, δημοσία κτίρια, κλειστά γήπεδα κτλ. Άρα μη νομίζετε ότι δεν βλέπουμε και πινακίδες πολυεθνικών ή μεγάλων αλυσίδων. Η ταυτότητα του διαφημιζόμενου μπορεί απλά να αλλάξει την αντίδρασή μας. Ας πούμε, υπήρχε η περίπτωση “Τζάκια Ο ΚΩΣΤΑΣ”, που τη συναντούσαμε παντού. Την κατεβάζαμε, κι επειδή καταλαβαίναμε ότι πρόκειται για έναν απλό επαγγελματία γράψαμε στο blog “Πηγαίνετε στον Κώστα”. Αλλά κι εσύ, ρε Κώστα, μην κρεμάς άλλες πινακίδες…».
Μάθε/ δες περισσότερα στο www.cleanjunkies-cleanjunkies.blogspot.com ,γνώρισέ τους στο facebook group με τίτλο “Cleanjunkies”.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.