- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
O Joel Guiot μιλά για την υπερθέρμανση του πλανήτη
«Στο μέλλον το πιο δροσερό καλοκαίρι θα είναι θερμότερο από τον πιο καυτό μήνα του σήμερα»
Ο Γάλλος επιστήμονας ήρθε στην Αθήνα και μίλησε για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και ιδιαίτερα στη λεκάνη της Μεσογείου.
O Joel Guiot διερευνά το παρελθόν για να δει το μέλλον και προειδοποιεί: «Στο μέλλον το πιο δροσερό καλοκαίρι θα είναι θερμότερο από τον πιο καυτό μήνα του σήμερα». O Joel Guiot είναι επιστήμονας, ειδικός στην κλιματική αλλαγή και συνεργάτης της Διακρατικής Επιτροπής IPCC του ΟΗΕ για την αλλαγή του κλίματος. Της επιτροπής εκείνης που τον Οκτώβριο του 2018 δημοσίευσε μια έκθεση καταπέλτη που μας δίνει μόνο δώδεκα χρόνια για να συγκρατήσουμε τη θερμοκρασία στον 1,5 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή. Ο Γάλλος επιστήμονας πριν λίγο καιρό ήρθε στην Αθήνα και έδωσε μια διάλεξη στο Γαλλικό Ινστιτούτο για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και ιδιαίτερα στη λεκάνη της Μεσογείου.
Ο Joel Guiot έχει μελετήσει την κλιματική αλλαγή σε διαφορετικές χρονικές περιόδους προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα το μέλλον. «Το κλίμα βρίσκεται σε διαδικασία υπερθέρμανσης. Από το 1880 μέχρι σήμερα έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1ο C» επισημαίνει ο γάλλος επιστήμονας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έκθεσης του ΟΗΕ η θερμοκρασία στον πλανήτη ανεβαίνει κατά 0,2ο C ανά δεκαετία. Συνεπώς μέχρι το 2.040 η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη θα αγγίξει τον 1,5ο C.
Τι σημαίνει όμως αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5ο C; Μέχρι σήμερα στην Αρκτική έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας κατά 3ο C ενώ στη Μεσόγειο κατά 1ο C. Με απλά λόγια όταν μιλάμε για αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5οC μιλάμε για τη μέση τιμή αύξησης της θερμοκρασίας για τον πλανήτη. Αν η μέση θερμοκρασία του πλανήτη αυξηθεί παραπάνω από 1,5ο C θα έχουμε περισσότερους καύσωνες, περισσότερα ακραία καιρικά φαινόμενα, αυξημένα προβλήματα υγείας, το 70% των κοραλλιογενών υφάλων θα έχουν πρόβλημα (ενώ με αύξηση 2ο C θα εξαφανιστούν), η βιοποικιλότητα βρίσκεται σε κίνδυνο ενώ πολλά είδη απειλούνται με εξαφάνιση. Δέκα εκατομμύρια άνθρωποι θα είναι εκτεθειμένοι στην αύξηση της ανόδου της θάλασσας, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταλείψουν τις εστίες τους. Επιπτώσεις θα υπάρξουν και στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Ήδη οι επιπτώσεις αυτές είναι ορατές.
Είναι όμως ακόμη εφικτό να συγκρατηθεί η θερμοκρασία στον 1,5ο C; «Είναι θέμα πολιτικής βούλησης για να περάσουμε σε μια οικονομία μηδενικού άνθρακα» απαντά ο Joel Guiot και εξηγεί ότι τα ορυκτά καύσιμα, η παραγωγή τσιμέντου, οι μεταφορές, η αποψίλωση των δασών και η αλλαγή χρήσεων γης είναι μερικοί από τους παράγοντες που συντελούν στην αύξηση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και συνεπώς στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. «Θα πρέπει να αναπτυχθούν οι στόχοι της αειφόρου ανάπτυξης και η μείωση των ανισοτήτων και της φτώχειας» θα πει ο κ. Κιγιό, ενώ επισήμανε «ότι δεν είναι θέμα χρημάτων οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη αφού τα χρήματα που δόθηκαν για την εξυγίανση των τραπεζών στην Ευρώπη είναι ίσο με το ποσό που χρειάζονται οι πράσινες επενδύσεις».
Τέλος ο κ. Κιγιό αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγής του ενεργειακού μοντέλου αλλά και στην κοινωνική διάσταση της κλιματικής αλλαγής αφού θα πλήξει περισσότερο τα ασθενέστερα και φτωχότερα στρώματα του πληθυσμού, ενώ δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί και για την προσωπική ευθύνη που έχει ο καθένας μας από τον τρόπο που επιλέγει να ζει. «Πέντε κιλά CO2 του άνθρακα αντιστοιχούν σε ένα γεύμα με βοδινό κρέας, ενώ ένα αντίστοιχο χορτοφαγικό είναι πολύ πιο χαμηλό σε εκπομπές» είπε χαρακτηριστικά δεν παρέλειψε να αναφέρει την ανάγκη μείωσης των εντατικών καλλιεργειών, και προέτρεψε να χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί τα αυτοκίνητα μας και να σκεφτόμαστε ακόμη και το θέμα της ηλεκτρονικής μας επικοινωνίας αφού «κάθε email που στέλνουμε είναι σαν να κάνουμε 1,5 χλμ με λεωφορείο».