Σχεδία αρτ: To περιοδικό δρόμου δίνει δεύτερη ευκαιρία σε κάποιους να ξανακερδίσουν τις ζωές τους
Ο Χρήστος Αλεφάντης εμπνεύστηκε από τη στήλη Ecovoice της A.V. και μιλά για το νέο εγχείρημα
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![shedia_1.jpg shedia_1.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/05/07/shedia_1.jpg)
Η οικονομική κρίση και οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν, είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία και στη δημιουργία μιας νέας τάξης, αυτής των νεόπτωχων. Επιπλέον η προσφυγική κρίση που ακολούθησε και η συνεχώς αυξανόμενη ανεργία έφεραν σημαντικές μεταβολές στην ονομαζόμενη αστική φτώχεια. Οι νέοαστεγοι και οι άνθρωποι που έψαχναν στα σκουπίδια για φαγητό αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο. Οι κοινωνικές δομές των Δήμων δεν επαρκούσαν να καλύψουν τις ανάγκες αλλά το κυριότερο δεν μπορούσαν να εξαλείψουν απ’ αυτούς τους ανθρώπους το κοινωνικό στιγματισμό και να τους επανεντάξουν. Για το Χρήστο Αλεφάντη, τον δημιουργό του περιοδικού δρόμου ΣΧΕΔΙΑ, ο αγώνας για την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού ήταν η μεγάλη πρόκληση. Ποτέ πριν ένα περιοδικό δρόμου δεν ήταν τόσο μα τόσο απαραίτητο.
![shedia_5.jpg shedia_5.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/shedia_5.jpg)
Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, οι προκλήσεις για τον Χρήστο Αλεφάντη συνεχίζονται. Στο νέο project «Σχεδία αρτ» οι ανισότητες και ο κοινωνικός αποκλεισμός προσεγγίζονται μέσω της περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Η νέα οικονομία που ανατέλλει στην Ευρώπη, η κυκλική οικονομία, γίνεται το όχημα για την επανένταξη των κατατρεγμένων.
«Στεναχωριόμουν τι θα απογίνουν οι ντάνες των απούλητων περιοδικών που έβλεπα να στοιβάζονται στην αποθήκη μας. Μου ήταν αδύνατο να σκεφτώ ότι θα κατέληγαν στα σκουπίδια. Ακόμη και η προοπτική της ανακύκλωσης δεν μου πολυγέμιζε το μάτι και κυρίως τη ψυχή. Τότε ένα άρθρο σου στην Εcovoice για τη ‘δεύτερη ζωή’ που μπορεί να έχει ένα προϊόν μου έδωσε την ιδέα», θα μου πει ο Χρήστος Αλεφάντης, δείχνοντας μου ντιζαϊνάτα φωτιστικά, όμορφα καλάθια και φρουτιέρες, ρολόγια τοίχου και κορνίζες, πολύχρωμα σκουλαρίκια, κολιέ και δαχτυλίδια, που κατασκευάστηκαν από τις ιλουστρασιόν σελίδες των αδιάθετων τευχών του περιοδικού. Προϊόντα χειροποίητα και μοναδικά, σχεδιασμένα και φτιαγμένα με μεράκι από τους ίδιους τους ανθρώπους της Σχεδίας.
Την άνοιξη του 2016 στη Σχεδία ξεκίνησαν εντατικά τα δωρεάν μαθήματα επαναχρησιμοποίησης. Η πρώτη ομάδα που συμμετείχε στο πρόγραμμα αποτελούνταν από ανθρώπους ηλικίας άνω των 50. Ο λόγος είναι εμφανής, αφού οι ευκαιρίες που έχουν οι μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες.
![shedia_4.jpg shedia_4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/shedia_4.jpg)
«Για να μην έχουν το άγχος της απώλειας εισοδήματος, αφού εξαιτίας της πολύωρης καθημερινής εκπαίδευσης, δεν θα είχαν χρόνο να διανείμουν τη Σχεδία, προχωρήσαμε στην κανονική τους πρόσληψη» μου εξηγεί ο Χρήστος. Στη συνέχεια οι ωφελούμενοι του προγράμματος εκπαιδεύτηκαν από επαγγελματίες, ώστε να μπορούν να δημιουργούν χρηστικά αντικείμενα υψηλής ποιότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το φιλοπεριβαλλοντικό κριτήριο διατρέχει όλη τη διαδικασία της παραγωγής. Οι κόλλες και τα βερνίκια πρέπει να είναι κατά το δυνατόν αγνά και ελεύθερα χημικών, ενώ για τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούν, όπως για παράδειγμα μηχανισμούς ρολογιών, η αρχή της εγγύτητας είναι απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε να μειώνεται το ανθρακικό αποτύπωμα.
![_3.jpg _3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_3.jpg)
«Όπου είναι δυνατόν προτιμάμε τα προϊόντα που έχουν κατασκευαστεί σε ελληνικές μονάδες που γεωγραφικά βρίσκονται όσο πιο κοντά γίνεται στους χώρους των εργαστηρίων του Σχεδία αρτ» θα πει ο Χρήστος, ενώ συμπληρώνει ότι «πέρα από το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, επιλέγουμε τους συνεργάτες μας και με βάση το κοινωνικό τους αποτύπωμα. Δηλαδή επιχειρήσεις που διακρίνονται για την κοινωνική τους ευαισθησία και τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στους χώρους εργασίας τους».
Όμως η Σχεδία μάς ετοιμάζει και μια άλλη έκπληξη. Σύντομα θα μεταφερθεί σ’ ένα ιστορικό κτήριο επί της οδού Κολοκοτρώνη, στην καρδιά της Αθήνας. Ένα από εκείνα τα πανέμορφα διατηρητέα κτήρια της Αθήνας, το οποίο στα τέλη του 19ου αιώνα στέγαζε ένα από τα παλαιότερα οργανοποιεία της Αθήνας. Πρόκειται για ένα χώρο που δεν θα στεγάζει μόνο τα γραφεία του περιοδικού, αλλά για ένα πολυχώρο που θα φέρει το όνομα «σχεδία αρτ» και θα είναι ένας χώρος συνάντησης, ένας κόμβος αλληλεγγύης και εφαρμοσμένης κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Ένας χώρος που έρχεται από το μέλλον κουβαλώντας όλα τα αισιόδοξα μηνύματα που πάντα το μέλλον κρύβει.
![shedia_2.jpg shedia_2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/shedia_2.jpg)
Με το σύνθημα «ξαναφτιάχνοντας τη ζωή» το περιοδικό δρόμου Σχεδία δεν δίνει μια δεύτερη ευκαιρία μόνο στα αδιάθετα τεύχη που στην καλύτερη περίπτωση θα κατέληγαν σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης. Δίνει δεύτερη ευκαιρία σε κάποιους συμπολίτες μας να ξανακερδίσουν τις ζωές τους. Τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία.
![yanniszindrilis.jpg yanniszindrilis.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/yanniszindrilis.jpg)
Οι ενδιαφερόμενοι για τα προϊόντα της Σχεδίας (είτε πρόκειται για ιδιώτες είτε για επαγγελματίες) μπορούν να επικοινωνήσουν με το περιοδικό μέσω τηλεφώνου 2130231220 ή email: info@shediart.gr, ενώ σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία και η ιστοσελίδα www.shediart.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.