- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Η αύξηση των ποδηλάτων στην Αθήνα έχει ήδη σηματοδοτήσει την αρχή μεγάλων αλλαγών για τη μετακίνηση στην πόλη. Μετακίνηση όχι μόνο πιο οικονομική, αλλά και πιο ξέγνοιαστη, ευχάριστη και υγιεινή. Η Δημοτική Αρχή, έχοντας γνώση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χρήση ποδηλάτων στην κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης, ανταποκρίνεται στην πρόκληση προχωρώντας στην εγκατάσταση και λειτουργία «Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων» βασισμένη στα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων.
Το σχέδιο για τα κοινόχρηστα ποδήλατα βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Μαΐου. Στο σχέδιο περιλαμβάνεται η επιλογή των χώρων στάθμευσης, οι τεχνικές προδιαγραφές των ποδηλάτων και το σύστημα της μίσθωσης και της χρήσης τους. Η ανάπτυξη του ΣΚΠ θα γίνει από ανάδοχο που θα επιλεγεί κατόπιν ανοιχτής δημοπρασίας, ενώ ο ρόλος του Δήμου περιορίζεται στην χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης των ποδηλάτων και στην διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Η βασική αρχή του σχεδίου είναι οι χρήστες να απολαμβάνουν την ευκολία και όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη χωρίς να επιβαρύνονται με τα μειονεκτήματα που έχει η ιδιοκτησία ενός ποδηλάτου, όπως το κόστος αγοράς, το άγχος της κλοπής ή το πρόβλημα της φύλαξης, αλλά και η δυσκολία μεταφοράς εντός του μετρό. Ο χρήστης θα μπορεί να ενοικιάσει ένα ποδήλατο από μια αφετηρία και να το αφήσει σε ένα άλλο σημείο που θα βρίσκεται κοντά στον προορισμό του. Αρχικά θα υπάρξουν 70 σταθμοί και 1.000 ποδήλατα, που θα καλύπτουν το κέντρο της πόλης. Εάν η αποδοχή από τον κόσμο είναι θετική τότε θα υπάρξει επέκταση των σταθμών και των ποδηλάτων.
Το επικρατέστερο σενάριο για τη χρέωση των ποδηλάτων περιλαμβάνει συνδρομητική εγγραφή για ετήσια, μηνιαία, εβδομαδιαία ή και ημερήσια χρήση. Για όσους δεν θα έχουν συνδρομητική κάρτα τα πρώτα 30 λεπτά κάθε μίσθωσης θα είναι μάλλον δωρεάν, και η χρέωση θα είναι κλιμακωτά αυξανόμενη για περισσότερες ώρες συνεχούς χρήσης με μέγιστη επιτρεπόμενη χρήση 24 ωρών. Η μίσθωση του ποδηλάτου θα είναι δυνατή και με πιστωτική κάρτα για την εξυπηρέτηση των τουριστών, ενώ τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από τους γονείς οι οποίοι θα φέρουν και την ευθύνη της ασφάλειας τους.
Προδιαγραφές υπάρχουν και για τα ποδήλατα που θα πρέπει να είναι εύκολα στη χρήση, ξεκούραστα και ασφαλή, αλλά και να έχουν ένα ιδιαίτερο σχεδιασμό που να είναι αφενός αρμονικός με τα χρώματα και την αισθητική της πόλης αφετέρου να αποθαρρύνει τους εν δυνάμει κλέφτες.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιλογή της μετακίνησης με ποδήλατο βελτιώνει τόσο την εικόνα όσο και την ποιότητα της ζωής στην πόλη. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η χάραξη των ποδηλατοδρόμων τόσο για την αποφυγή ατυχημάτων, όσο και για την δημιουργία κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των ποδηλατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.