Πόσο ασφαλής είναι η κατανάλωση ψαριών;
Χρήσιμες διευκρινίσεις μετά την οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό
Μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε στο Σαρωνικό, ήταν λογικό να προκληθεί ανησυχία και για την ασφάλεια των αλιευμάτων. Προκειμένου να καθησυχάσει τις ανησυχίες των καταναλωτών ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιχθυολόγων του Δημοσίου διευκρινίζει μερικά πράγματα ώστε να έχουμε καλύτερη αντίληψη των πραγμάτων και να μην ενεργούμε υπό καθεστώς πανικού.
Κατ’ αρχήν επισημαίνουν ότι τα παράκτια αλιευτικά σκάφη έχουν σταματήσει να δραστηριοποιούνται στην περιοχή της ρύπανσης γιατί υπάρχει κίνδυνος καταστροφής των εργαλείων τους. Τα γρι-γρι που αλιεύουν κυρίως σαρδέλα και γαύρο, το κάνουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτή, ενώ οι μηχανότρατες που αλιεύουν σε μεγάλα βάθη, δραστηριοποιούνται υποχρεωτικά σε πολύ μεγάλη απόσταση από την ακτή. Επιπλέον αυτό το διάστημα αλιεύουν κυρίως στα διεθνή ύδατα.
Επιπρόσθετα τα αλιευτικά σκάφη πάνω από 10 μέτρα είναι υποχρεωμένα να συμπληρώνουν ημερολόγιο αλιείας στο οποίο αναγράφονται τα είδη των αλιευμάτων, οι ποσότητες τους και η περιοχή αλίευσης και ελέγχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες αλιείας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Τα μεγαλύτερα πάλι σκάφη είναι υποχρεωμένα να φέρουν δορυφορικό σύστημα εντοπισμού. Έλεγχοι πραγματοποιούνται και στους λιμένες εκφόρτωσης, ενώ τα αλιεύματα για τη διακίνηση τους φέρουν την απαραίτητη επισήμανση για να γνωρίζει ο καταναλωτής από πού προέρχονται.
Παράλληλα και η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνιατρικής και Αλιείας, έχει εντατικοποιήσει τους ελέγχους, ενώ το ΕΛΚΕΘΕ παρακολουθεί την εξέλιξη της ρύπανσης με συνεχόμενες δειγματοληψίες και σε ένα μήνα περίπου θα έχει και την πρώτη εκτίμηση για τα ψάρια στο Σαρωνικό.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιχθυολόγων Δημοσίου επισημαίνει ότι τόσο στην Ιχθυόσκαλα Κερατσινίου, όσο και σε όλες τις Ιχθυόσκαλες του Δημοσίου διακινούνται αλιεύματα από όλες τις ελληνικές θάλασσες που υπόκεινται στους προβλεπόμενους ελέγχους. Συνιστούν την προσοχή στα οστρακοειδή που είναι πιο ευάλωτα στην πρόσληψη ρυπογόνων ουσιών και προτρέπουν τους καταναλωτές να εμπιστεύονται τις ανακοινώσεις των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών και τα στοιχεία των δημόσιων ερευνητικών φορέων και όχι αστήριχτα δημοσιεύματα που πλήττουν ένα υγιή τομέα της πρωτογενούς παραγωγής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.