- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η ΕΕ ενισχύει τη Γυναικεία Επιχειρηματικότητα
Έχεις μια ιδέα; μην φοβάσαι καν’ τη πράξη, προτρέπει τους πολίτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Η μεγαλύτερη επιτυχία στη ζωή είναι να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα. Να πληρώνεσαι για να κάνεις αυτό που αγαπάς. Τότε είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα της εργασίας σου θα δικαιώσει τόσο εσένα όσο και εκείνους που σε εμπιστεύτηκαν. Η Ευρώπη αφού πέρασε από σαράντα κύματα αποφάσισε να δώσει στους πολίτες της αυτή ακριβώς την ευκαιρία. Σχεδόν τρία χρόνια έχουν περάσει από την ανακοίνωση του πακέτου Γιουνκέρ, και από τότε μέχρι σήμερα πάρα πολλοί ευρωπαίοι πολίτες έκαναν το όνειρο τους πραγματικότητα.
Έχεις μια ιδέα; μην φοβάσαι καν’ τη πράξη, προτρέπει τους πολίτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «και οι γυναίκες αρκετά πιο ευέλικτες, πιο τολμηρές και πιο ελεύθερες, αφού δεν νιώθουν την υποχρέωση να μείνουν προσκολλημένες σε μια καριέρα ή να συντηρήσουν την οικογένεια, “υποχρέωση” που οι άντρες νιώθουν ότι τους ανήκει» όπως λέει χαρακτηριστικά η Ιταλίδα Fabiola Ruggiero, που χάρη στα ευρωπαϊκά προγράμματα έκανε την επιχειρηματική της ιδέα πραγματικότητα, οι γυναίκες φαίνονται πιο αποφασιστικές να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά χρησιμοποιώντας ευρωπαϊκά προγράμματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ οι γυναίκες αποτελούν το 52% του πληθυσμού της Ευρώπης και μόνο το 30% απ’ αυτές εμπλέκονται σε επιχειρηματική δραστηριότητα. Αν και το ποσοστό δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, θεωρώντας ότι μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Για το λόγο αυτό και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής καμπάνιας #invest EU, γυναίκες δημοσιογράφοι από όλη την Ευρώπη προσκληθήκαμε σ’ ένα δημοσιογραφικό ταξίδι στη Γερμανία και στην Ιταλία προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά κάποια αντιπροσωπευτικά παραδείγματα γυναικείας επιχειρηματικότητας.
Η Kathrin Weiss και η Anike von Gagern δύο φίλες από το Βερολίνο είχαν την ιδέα ενός διαδικτυακού καταστήματος (online shop) παιδικών ρούχων. Με μεράκι αλλά και με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση η ιδέα τους έγινε μια πολύ επιτυχημένη επιχείρηση που απασχολεί σήμερα πάνω από 100 εργαζόμενους. Από το 2010 που ιδρύθηκε η Tausendkind, όπως ονομάζεται η επιχείρηση τους, έχει συνεχώς ανοδική πορεία, ενώ από πέρυσι λανσάρουν παιχνίδια, παιδικά αξεσουάρ και έπιπλα. Οι 556.000 εγγεγραμμένοι πελάτες, τα 600 brand και τα 55.000 προϊόντα καθιστούν την Tausendkind κορυφαία στο είδος της εταιρεία όχι μόνο στη Γερμανία αλλά στην παγκόσμια αγορά. «Η περιήγηση στο site είναι εμπειρία» θα μας πει η Kathrin την ώρα που μας ξεναγεί στον υπέροχο χώρο που δρουν και ενεργούν οι άνθρωποι της Tausendkind υπό την καθοδήγηση των δυο εμπνευσμένων γυναικών. Σε αυτή ακριβώς την ευκολία στην αναζήτηση των προϊόντων στο site οφείλετε και η επιτυχία τους. Ωστόσο σημαντικός παράγοντας της μεγέθυνσης τους είναι και η προσέλκυση επενδυτών. «Εάν θέλεις την ανάπτυξη έχεις ανάγκη συνεχόμενα από επενδυτές» θα μας πει η Anike, και προσθέτει ότι «έχουμε πολλούς μικρούς επενδυτές, ακόμη και εργαζόμενους».
Αρκετά μακριά από το Βερολίνο, στο Jesi, στην πανέμορφη μεσαιωνική πόλη της επαρχίας Marche στην Ιταλία, μια ώρα μακριά από την Αγκόνα, η Fabiola Ruggiero έχει στήσει τη δική της επιχείρηση τσαγιού. Πίσω από το τσάι «κρύβεται η κουλτούρα του να μοιράζεσαι με τους άλλους ανθρώπους» λέει η Fabiola ενώ μας προτρέπει να δοκιμάσουμε το κέικ φτιαγμένο από τσάι που δημιούργησε για μας η άξια συνέταιρος της Elvira.
Πριν από 10 χρόνια η Fabiola αποφάσισε να αφήσει τη βολή της άνετης και τακτοποιημένης ζωής της στο Παρίσι, να παραιτηθεί από τη μεγάλη εταιρεία μηχανικών που δούλευε, και να κάνει κάτι που να μην βάζει «περιορισμούς στη σκέψη και στο μυαλό της» όπως η ίδια λέει. Έτσι έκανε το πάθος της για το τσάι πραγματικότητα, χάρη στα Ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης, μέσω ενός εντυπωσιακού project που ονομάζεται Loan of Honour. Πρόκειται για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που έχει αναπτύξει η Περιφέρεια του Marche στην Ιταλία και χρηματοδοτεί επιχειρηματικές ιδέες με εγγύηση τον «λόγο της τιμής τους».
Η πρωτοβουλία «The Loan of Honour» δίνει την ευκαιρία τόσο σε ανέργους, όσο και σε υποαπασχολούμενους αλλά και σε εργαζόμενες γυναίκες πάνω από 35 χρονών, που έχουν μια καλή επιχειρηματική ιδέα να λάβουν οικονομική ενίσχυση με τη μορφή δανείου, χωρίς όμως να χρειάζεται να καταβάλουν εγγυήσεις. Το δάνειο πρέπει να επιστραφεί μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Παράλληλα όμως, οι επίδοξοι επιχειρηματίες έχουν τεχνική και συμβουλευτική βοήθεια προσαρμοσμένη στις δικές τους ανάγκες. «Πάνω από 100 άνθρωποι έχουν επωφεληθεί φέτος από το πρόγραμμα» μας εξήγησε μεταξύ άλλων ο συντονιστής του προγράμματος, Antonio Secchi. «Το σημαντικό ήταν όχι τόσο ότι μου έδωσαν τα λεφτά, όσο ότι κάποιος πίστεψε σε μένα και με εμπιστεύτηκε» λέει για την οικονομική υποστήριξη που είχε στο ξεκίνημα της η Fabiola. « Άλλωστε αυτός είναι και ο σκοπός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Έχεις την οικονομική υποστήριξη αλλά συγχρόνως έχεις και ανθρώπους δίπλα σου που σε στηρίζουν» καταλήγει.
Μέσα σε 10 χρόνια μέσω του προγράμματος Loan of Honour, η ΕΕ διέθεσε 7,9 εκατομμύρια ευρώ για τη χρηματοδότηση 1.355 επιχειρήσεων και τη δημιουργία 3.330 θέσεων εργασίας γεγονός που είχε αντίκτυπο με πολύ θετικό πρόσημο για ολόκληρη την Περιφέρεια του Marche.
Η Nora Hesse, Senior Economic Advisor στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη Γερμανία και ο Ιταλός συνάδελφος της Vito Borrelli, εξήγησαν την πρόθεση της ΕΕ για την χρηματοδότηση επιχειρηματικών ιδεών σε τοπικό επίπεδο που να δημιουργούν θέσεις εργασίας, να συμβάλλουν στην οικονομική μεγέθυνση και στην ανάπτυξη στην Ευρώπη. Αναφέρθηκαν τόσο στο περίφημο πακέτο Γιούνκερ αλλά και σε άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το HORIZON 2020, το Creative Europe, το European Social Fund και πολλά άλλα που δυστυχώς όμως ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει. «Μόνο το 34% των ευρωπαίων πολιτών δηλώνουν ότι έχουν ακούσει για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ στην περιοχή τους» θα πει η Nora Hesse δηλώνοντας τη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να διαδώσει μέσω της καμπάνιας #invest EU τη δυνατότητα που έχουν όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες να κάνουν την ιδέα τους πράξη.
Σε «συζήτηση γυναικών» στα Γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Βερολίνο είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε την εμπειρία περισσότερων γυναικών. Γυναικών που δρουν επιχειρηματικά, όπως η Kathrin και η Anike ,γυναικών που εκπροσωπούν ευρωπαϊκούς θεσμούς όπως η Νορα, αλλά και γυναίκες που συμμετέχουν σε επενδυτικές ή συμβουλευτικές εταιρείες. Η Seneit Debese που η ιδέα της για «έξυπνα» ακουστικά, που θα μεταφράζουν τις ταινίες στον κινηματογράφο σε όποια γλώσσα επιθυμεί ο θεατής, χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Creative Europe, ανέδειξε το θέμα της γραφειοκρατίας με όλο αυτό τον όγκο των χαρτιών που χρειάζεται να συμπληρώσει κάποιος προκειμένου να χρηματοδοτηθεί, ενώ επισήμανε και την ανάγκη ανάπτυξης ενός δικτύου (network) προκειμένου να γίνει εφικτή η διασύνδεση των εταιρειών που έχουν χρηματοδοτηθεί η επικοινωνία και η εποικοδομητική ανταλλαγή ιδεών.
Ωστόσο, οι δυσκολίες δεν πτόησαν τις γυναίκες να καταθέσουν τις προτάσεις τους για χρηματοδότηση και δηλώνουν ότι δεν θα διστάσουν να το ξανακάνουν. Η Fabiola μάλιστα μας ανακοίνωσε τη νέα της ιδέα από τα υλικά της ιταλικής γης να δημιουργήσει ένα νέο blend. Μια νέα start up επιχείρηση που θα διεκδικήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ενώ το αρμόδιο Ιταλικό Υπουργείο τη χαρακτήρισε πραγματικά καινοτόμα.