![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![360404-746659.jpg 360404-746659.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/06/23/360404-746659_0.jpg)
Η μετάβαση σε καθαρή και βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΕ τόσο για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής και της υγείας των ευρωπαίων πολιτών, όσο και για την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Για τους λόγους αυτούς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με μια σειρά πρωτοβουλιών υπό τον τίτλο «Η Ευρώπη σε κίνηση» στοχεύει να εκσυγχρονίσει όχι μόνο τις μεταφορές αλλά γενικότερα τον τρόπο που κινούμαστε στην Ευρώπη.
Με την πρωτοβουλία αυτή επιδιώκει, ασφαλέστερες μεταφορές, δικαιότερες χρεώσεις για τη χρήση του οδικού δικτύου, μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καταπολέμηση της παράνομης απασχόλησης καθώς και εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εργασίας και ανάπαυσης για τους εργαζόμενους στον τομέα των μεταφορών.
«Βλέπουμε τον κόσμο των μεταφορών να αλλάζει ριζικά. Η Ευρώπη πρέπει να αδράξει αυτή την ευκαιρία και να διαμορφώσει το μέλλον της κινητικότητας. Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία ‘να επανεφεύρουμε τον τροχό’. Θα ήθελα ο κλάδος αυτός όχι απλώς να συμμετάσχει στην παγκόσμια αλλαγή, αλλά να δώσει τον τόνο» θα πει ο αρμόδιος αντιπρόεδρος για την ενεργειακή ένωση, Μάρος Σέφτσοβιτς.
Με τη νέα στρατηγική η Επιτροπή επιδιώκει να δώσει ώθηση στη μετάβαση με στοχευμένη νομοθεσία που θα ευνοεί τις επενδύσεις σε έργα υποδομής, έρευνας και καινοτομίας. Η εν λόγω στρατηγική θα συνοδεύεται από μια πρώτη σειρά 8 νομοθετικών πρωτοβουλιών. «Η ΕΕ έχει μια μοναδική ευκαιρία να ηγηθεί του εκσυγχρονισμού των οδικών μεταφορών όχι μόνο στο εσωτερικό της αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μεταρρυθμίσεις μας θα βοηθήσουν να μειωθεί το κοινωνικοοικονομικό κόστος των μεταφορών, όπως η απώλεια χρόνου για μετακινήσεις, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, οι κίνδυνοι για την υγεία από τη ρύπανση και το θόρυβο» αναφέρει η Επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς.
Η Επιτροπή προωθεί επίσης λύσεις που θα επιτρέπουν την ευκολότερη μετακίνηση των πολιτών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Για παράδειγμα έχει γίνει πρόταση για την αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων διοδίων, που θα επιτρέπει στους χρήστες του οδικού δικτύου να οδηγούν σε ολόκληρη την ΕΕ χωρίς να υπάρχουν διαφορετικές διοικητικές διατυπώσεις.
Η πρώτη δέσμη των 8 προτάσεων θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 12 μήνες και θα αφορά μεταξύ άλλων τα πρότυπα εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά μετά το 2020, καθώς και την παρακολούθηση και υποβολή εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές CO2 και με την κατανάλωση καυσίμων των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.