- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![335706-697389.jpg 335706-697389.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/01/02/335706-697389.jpg)
Οι μεγάλες και ωραίες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν σχεδιαστεί με μεγάλους και άνετους δρόμους αλλά όχι για τα αυτοκίνητα. Στον πυρήνα του σχεδιασμού ήταν ο άνθρωπος αφού οι πόλεις είναι ταυτισμένες με τους ανθρώπους και την ιστορία τους. Αντίθετα οι ελληνικές πόλεις συνδέθηκαν με το αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός τους υπηρέτησε τις ανάγκες των αυτοκίνητων εις βάρος των ανθρώπινων αναγκών. Για να χωρέσουν περισσότερα αυτοκίνητα διαπλατύναμε τους δρόμους, για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα μικρύναμε τα πεζοδρόμια, ενώ δεχτήκαμε αδιαμαρτύρητα τα αυτοκίνητα να σταθμεύουν και επάνω στα στενά πεζοδρόμια.
Δεν αντιλέγει κανείς ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να βρίσκει χώρο για τα αυτοκίνητα που έχει δώσει άδεια να κυκλοφορούν, ωστόσο αυτό το χώρο δεν πρέπει να τον κλέβει τόσο από τους πολίτες όσο και από τα άλλα μέσα όπως τα ποδήλατα αλλά και τη δημόσια συγκοινωνία.
Σήμερα συνειδητοποιώντας τις συνέπειες από την υπερβολική χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου αλλά και ακολουθώντας την παγκόσμια τάση για λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο και χρήση δημόσιας συγκοινωνίας περνάμε στη νέα εποχή. Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που προωθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και χρηματοδοτεί το Πράσινο Ταμείο έχουν ως στόχο να δώσουν λύσεις μετακίνησης με επίκεντρο τον άνθρωπο και το υγιές περιβάλλον που δικαιούται.
Στην τελευταία του συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου αποφάσισε να χρηματοδοτήσει 150 Δήμους της χώρας με 9 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να εκπονήσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στο πολίτη και στη προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη καθώς και η οδική ασφάλεια. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια όπως για παράδειγμα ο πληθυσμός, ενώ μέτρησε και ο βαθμός ωριμότητας κάθε δήμου, δηλαδή η ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών. Το Πράσινο Ταμείο για την εφαρμογή της μεθοδολογίας συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Ας ευχηθούμε το 2017 να γίνει η αρχή για πιο ανθρώπινες πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο περπάτημα και ποδήλατα καθώς και για καλύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις με δημόσια συγκοινωνία.
Καλή και Ευτυχισμένη Χρονιά!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.