- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Occupy Ζαχάρωφ
Η οδός Ζαχάρωφ είναι ένας μικρός λοξός δρόμος στους Αμπελόκηπους που συνδέει την λεωφόρο Αλεξάνδρας με τις λεωφόρους Βασιλίσσης Σοφίας και Μεσογείων. Ένα πολύ κεντρικό σημείο που καθημερινά διασχίζει πολύς κόσμος, αφού στην οδό Ζαχάρωφ βρίσκονται πολλές δημόσιες υπηρεσίες. Αν και ο δρόμος αυτός δεν έχει πολλά χρόνια που σχεδιάστηκε, που σημαίνει ότι θα έπρεπε να τηρηθούν οι προδιαγραφές για ασφαλή διέλευση των πεζών, ωστόσο ο σχεδιασμός έγινε με γνώμονα μόνο τα αυτοκίνητα αγνοώντας επιδεικτικά τους πεζούς. Έτσι όσοι είναι αναγκασμένοι να διασχίσουν την οδό Ζαχάρωφ παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα.
Το πεζοδρόμιο της Αλεξάνδρας πριν τη Ζαχάρωφ έχει ένα επαρκές πλάτος, μόλις όμως φτάσεις στη Ζαχάρωφ και διασταυρωθείς με άλλο πεζό, τότε ο ένας από τους δυο θα πρέπει να κατέβει στο οδόστρωμα, αφού το πέρασμα για τους πεζούς είναι μόλις 20cm. Αν τώρα σκεφτούμε ότι τα αυτοκίνητα περνούν από κει με μεγάλη ταχύτητα, είναι πραγματικά θαύμα δεν θρηνούμε θύματα καθημερινά.
Η Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών- ΠΕΖΗ, προκειμένου να αναδείξει το πρόβλημα και να πιέσει τα αρμόδια υπουργεία αλλά και το Δήμο Αθηναίων για τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς πεζοδρομίου, προχωράει στη συμβολική κατάληψη μέρους του οδοστρώματος.
Αύριο Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου από τις 12:00-14:00 οι ενεργοί πολίτες της Κίνησης ΠΕΖΗ θα καταλάβουν τη μια λωρίδα κυκλοφορίας με κώνους και μας καλούν όλους να βρισκόμαστε εκεί για να διεκδικήσουμε το χώρο μας. «Σας καλούμε να έρθετε για να διεκδικήσουμε ασφαλή και ευχάριστα πεζοδρόμια. Για να σχεδιάζονται πόλεις με προτεραιότητα στους ανθρώπους και όχι στις μηχανές» θα πει ο κ. Δημήτρης Χρυσαφίδης, Πρόεδρος της Κίνησης ΠΕΖΗ.
Η δράση «Occupy Ζαχάρωφ» έχει καταχωρηθεί από την κίνηση ΠΕΖΗ στην ιστοσελίδα των πανευρωπαϊκών δράσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.
Ποιες είναι οι απαιτούμενες διαστάσεις πεζοδρομίων.
Στην Ελλάδα για τα πεζοδρόμια ισχύουν οι οδηγίες για τα ΑΜΕΑ. Αυτές εξυπηρετούν και τους πεζούς (ΥΑ 52907 ΥΠΕΚΑ/ ΦΕΚ 2621Β/31-12-2009) και μεταξύ άλλων προβλέπουν:
· ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 2 μέτρα
· ελεύθερο πλάτος 1,50 μέτρο (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
· ελεύθερο ύψος 2,20 μέτρα (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.