- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Μια αδύναμη συμφωνία προέκυψε από τον 18ο γύρο των διαπραγματεύσεων για την κλιματική αλλαγή που ολοκληρώθηκε το Σάββατο στη Ντόχα του Κατάρ. Οι προσδοκίες βέβαια εξ’ αρχής δεν ήταν μεγάλες και ένας από τους βασικούς λόγους ήταν και η επιλογή του Κατάρ για την φιλοξενία της συνδιάσκεψης. Μια χώρα που αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα φυσικού αερίου και είναι η πρώτη στον κόσμο στις κατά κεφαλήν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αναμενόμενο είναι να μην επιθυμεί δεσμευτικές συμφωνίες για το κλίμα. «Το να επιλέγει κανείς μια ηγέτιδα χώρα του OPEC ως επικεφαλής των συνομιλιών για το κλίμα είναι σαν να ζητάς από τον Δράκουλα να επιβλέπει μια τράπεζα αίματος» δήλωσε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος του Avaaz.
Αυτό που αποφασίστηκε στη Ντόχα είναι η παράταση της ισχύς του πρωτοκόλλου του Κιότο μέχρι το 2020. Μετά το 2020 θα τεθεί σε ισχύ μια νέα συμφωνία που θα ζητάει τόσο από τις ανεπτυγμένες χώρες όσο και από τις αναπτυσσόμενες να δεσμευτούν στην μείωση των εκπομπών τους. Την καινούργια αυτή συμφωνία θα την ετοιμάσει η ομάδα εργασίας που προέκυψε από την συνδιάσκεψη στο Ντέρμπαν και θα την παραδώσει το 2015. Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να προηγηθούν συνομιλίες τόσο σε επίπεδο ΟΗΕ όσο και στο εσωτερικό της κάθε χώρας. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αρχίσουν να ετοιμάζονται για σοβαρές δεσμεύσεις που θα προκύψουν από την καινούργια συμφωνία. Από αυτή την άποψη η επέκταση της συμφωνίας του Κιότο σε μια δεύτερη περίοδο είναι σημαντική ακόμη και αν οι μεγαλύτεροι ρυπαντές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα συμμετέχουν χωρίς να δεσμεύονται.
Αυτό όμως που δυσαρεστεί τις περιβαλλοντικές οργανώσεις είναι η συμφωνία που δίνει το δικαίωμα στις χώρες να μεταφέρουν τμήματα των αχρησιμοποίητων ποσοστώσεων εκπομπών τους από την πρώτη περίοδο του Κιότο στη δεύτερη. Αυτό αποτελεί ένα τέχνασμα για πολλές χώρες να μεταφέρουν το πλεόνασμα της πρώτης περιόδου στις δεσμεύσεις τους για την δεύτερη περίοδο του Κιότο και στην ουσία να μην προβούν σε πραγματικές μειώσεις ρύπων.
Επίσης για τρίτη συνεχόμενη φορά δεν αποσαφηνίστηκε το σχέδιο της χρηματοδότησης των 100 δις δολαρίων που θα διατεθούν μέχρι το 2020 στις αναπτυσσόμενες χώρες, για την μείωση των εκπομπών αλλά και την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Έμεινε απλά σαν υπόσχεση χωρίς να υπάρξει καμία συγκεκριμένη δέσμευση, παρότι οι φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή αυξάνονται συνεχώς.
Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS που συμμετέχει στο Παρατηρητήριο για την Αγορά Άνθρακα μέσω του δικτύου Climate Action Network κάλεσε τις κυβερνήσεις τις ΕΕ να σταματήσουν το εμπόριο άνθρακα και τους ευέλικτους μηχανισμούς, που όχι μόνο υπονομεύουν τις μειώσεις των εκπομπών ρύπων αλλά συνδέονται και με παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων και περιβαλλοντικές καταστροφές σε αναπτυσσόμενες χώρες. « Χρόνος για υπεκφυγές και δικαιολογίες στις μειώσεις των εκπομπών δεν υπάρχει. Πρέπει τώρα οι κυβερνήσεις και οι αγορές να σταματήσουν να κερδοσκοπούν εις βάρος του παγκόσμιου κλίματος εάν μας ενδιαφέρει πραγματικά η επιβίωση του ανθρώπινου είδους και των οικοσυστημάτων μας» δήλωσε η υπεύθυνη θεμάτων για την κλιματική αλλαγή του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS κ. Δήμητρα Σπαθαρίδου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.