Περιβαλλον

Money Back

Πλέον τα χρησιμοποιημένα ειστήρια έχουν αξία - μην τα πετάς!

Βασιλική Γραμματικογιάννη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η επόμενη στάση είναι MONEY BACK. Η στάση που συνδέει τον καταναλωτή με τις επιχειρήσεις και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το ευρηματικό ελληνικό μυαλό του κ. Γιώργου Βεργάκη εμπνέεται μια καινοτόμο ιδέα για τα χρησιμοποιημένα εισιτήρια όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Πλέον τα χρησιμοποιημένα εισιτήρια αλλά και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών έχουν αξία αφού μέσω του συστήματος MONEY BACK ο καταναλωτής μπορεί να τα εξαργυρώσει στις συμβεβλημένες με το σύστημα επιχειρήσεις πραγματοποιώντας τις αγορές του. Το σύστημα επιστροφής χρημάτων βασίζεται στην αντίληψη «ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΤΑΣ….ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ» μετατρέποντας το εισιτήριο σε ανταλλακτικό νόμισμα.

Η μείωση του κόστους των αγορών υπολογίζεται με βάση την κλίμακα εξαργύρωσης της κάθε επιχείρησης στην οποία καθορίζεται το ακριβές ύψος των αγορών που πρέπει να προβεί ο καταναλωτής. Αναλόγως των αγορών ο καταναλωτής πληρώνει μέρος του λογαριασμού του με την αξία χρησιμοποιημένων εισιτηρίων. Για παράδειγμα σε ένα κατάστημα όπου η κλίμακα είναι 5 προς 1, σε αγορές του καταναλωτή συνολικής αξίας 5 ευρώ θα αφαιρεθεί από το λογαριασμό του 1 ευρώ.

Πολλαπλά τα οφέλη του συστήματος τόσο για τον καταναλωτή που μπορεί να πάρει πίσω τα χρήματα που έχει δαπανήσει για τα εισιτήρια του, όσο και για τις επιχειρήσεις, τις αστικές συγκοινωνίες αλλά και για το περιβάλλον. Για τις επιχειρήσεις το σύστημα λειτουργεί σαν «μαγνήτης» προσέλκυσης νέων πελατών. Στο Ηράκλειο της Κρήτης που έγινε η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος οι συμβεβλημένες επιχειρήσεις εμφανίζουν κατά μέσο όρο αύξηση πωλήσεων κατά 25%.

Επιπλέον οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν να εξαλείψουν τις απώλειες από την μεταβίβαση των εισιτηρίων , ενώ το όφελος για το περιβάλλον είναι σημαντικό αφού η ιδέα προτρέπει τους πολίτες να χρησιμοποιούν περισσότερο τα ΜΜΜ. Επιπλέον όλος ο όγκος των εισιτηρίων θα ανακυκλώνεται ενώ συγχρόνως μεταδίδεται το μήνυμα της ανακύκλωσης ότι τίποτα δεν είναι για πέταμα αλλάζοντας τις συμπεριφορές στην καθημερινότητα μας.

Τελικά οι λύσεις για την κρίση βρίσκονται πραγματικά στις νέες καινοτόμες ιδέες.