- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ανάβει το «πράσινο» για φθηνότερη οδήγηση
Η αντικατάσταση της βενζίνης από φυσικό αέριο επιλέγεται ολοένα και συχνότερα από τους πολίτες των ευρωπαϊκών κρατών.
Η αντικατάσταση της βενζίνης από φυσικό αέριο επιλέγεται ολοένα και συχνότερα από τους πολίτες των ευρωπαϊκών κρατών, δεδομένης μάλιστα της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας αλλά και της παράλληλης αύξησης στις τιμές των καυσίμων, όχι μόνο εξαιτίας της υψηλής φορολόγησής τους –όπως συμβαίνει στη χώρα μας– αλλά κυρίως λόγω της διατήρησης των τιμών του αργού σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου Οργανισμού NGVA Europe που παρακολουθεί τα θέματα της αεριοκίνησης στην Ευρώπη, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων πωλείται στην Ελλάδα σε υπερδιπλάσια τιμή σε σχέση με το φυσικό αέριο. Πέραν όμως των χρημάτων που δίνουμε στο πρατήριο, το φυσικό αέριο ως καύσιμο στο αυτοκίνητο είναι και πιο αποδοτικό. Η χρήση του προσφέρει εξοικονόμηση τουλάχιστον 40% στο χιλιομετρικό κόστος.
H ευρωπαϊκή χώρα που κρατάει τα πρωτεία στη χρήση της αεριοκίνησης είναι η Ιταλία. Αυτή τη στιγμή στους δρόμους της γειτονικής χώρας κυκλοφορούν σχεδόν 1 εκατομμύριο οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ενώ και η Γερμανία εφαρμόζει εκτεταμένο πρόγραμμα δημιουργίας πρατηρίων, ώστε να επεκταθεί περαιτέρω η χρήση του. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εκτιμήσεις, τα αυτοκίνητα που κινούνται παγκοσμίως με φυσικό αέριο φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια.
Στη χώρα μας, πρωτοπόρος στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών είναι η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου, η οποία τροφοδοτεί πάνω από 600 λεωφορεία ΟΣΥ και περισσότερα από 100 απορριμματοφόρα των δήμων. Όπως μαθαίνουμε όμως αυτό είναι μόνο η αρχή. Σύντομα, 12 πρατήρια υγρών καυσίμων θα διαθέτουν και αντλία φυσικού αερίου, για την τροφοδοσία οχημάτων. Μετά από 2 χρόνια, που λειτουργεί το πρατήριο της ΔΕΠΑ στην Ανθούσα Αττικής, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου προχωράει στο επόμενο βήμα που είναι η δημιουργία ενός αρχικού δικτύου που θα καλύπτει τα αστικά κέντρα της Αττικής, της Θεσσαλονίκης και τις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με εταιρεία πετρελαιοειδών, στα πρατήρια της οποίας θα προσθέσει και αντλίες φυσικού αερίου για οχήματα.
Ήδη από τα υπάρχοντα πρατήρια τροφοδοτούνται αρκετές εκατοντάδες ιδιωτικών οχημάτων, επιβατικών και επαγγελματικών, ενώ η προοπτική δημιουργίας δικτύου πρατηρίων για φυσικό αέριο αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (βενζίνη και φυσικό αέριο) που θα τεθούν σε κυκλοφορία. Άλλωστε, τα περισσότερα νέα μοντέλα που λανσάρουν στην αγορά οι κατασκευαστές είναι διπλού καυσίμου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα προωθεί και προσφέρει κίνητρα για τη διάδοση της κίνησης με φυσικό αέριο, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση των κρατών - μελών από τα υγρά καύσιμα και παράλληλα να μειωθεί η μόλυνση της ατμόσφαιρας. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η ΔΕΠΑ ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για τη διείσδυση της αεριοκίνησης στους στόλους επαγγελματικών αυτοκινήτων που διατηρούν οι επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτού του πιλοτικού προγράμματος, η Δημόσια Επιχείρηση αναλαμβάνει το κόστος μετατροπής 2-4 οχημάτων για κάθε εταιρεία σε οχήματα διπλού καυσίμου.
Φιλικό προς το περιβάλλον
Mε περιβαλλοντικούς όρους το φυσικό αέριο είναι μακράν η πιο συμφέρουσα επιλογή. Οι αριθμοί, άλλωστε, μιλούν από μόνοι τους. Μείωση των εκπομπών οξειδίου του άνθρακα περισσότερο από 90% και διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 20%, μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου μέχρι και 85%, μείωση του σχηματισμού νέφους όζοντος κατά 80-90%, ελαχιστοποίηση μέχρι μηδενισμού των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, αν για παράδειγμα το φυσικό αέριο καλύψει το 10% των αναγκών σε καύσιμο των οχημάτων στην Ελλάδα, ανά έτος, οι ρύποι του CO2 θα περιοριστούν κατά περίπου 750.000 τόνους, το CO2 θα μειωθεί περίπου κατά 145 τόνους και τα οξείδια του αζώτου κατά περίπου 10 τόνους.
Παράλληλα, ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου, ειδικά για το αστικό περιβάλλον, είναι πως τα οχήματα που το χρησιμοποιούν είναι λιγότερο θορυβώδη από τα ντιζελοκίνητα – όπως τα λεωφορεία και απορριμματοφόρα που λειτουργούν σε κατοικημένες περιοχές. Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ότι σύντομα και στη χώρα μας όλο και περισσότεροι θα ανάψουν… πράσινο για μια πιο ανθρώπινη πόλη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ είναι γνωστός σκεπτικιστής της δράσης για το περιβάλλον
Κάθε όγκος μαρμάρου που εξορύσσεται είναι ένα κομμάτι της κληρονομιάς μας που συνδέει το παρελθόν με ένα μέλλον βιώσιμο
Η Βόρεια Θάλασσα έχει αναδειχθεί σε hotspot πράσινης καινοτομίας και σε παγκόσμιο πρότυπο απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές χάρη σε μια σειρά από ποικίλα έργα καθαρής ενέργειας.
Εύκολη και προσιτή ενέργεια σε δημόσια σημεία φόρτισης και στο σπίτι
Η επιτυχία δεν θα έρθει γρήγορα ούτε θα είναι συνολική, επομένως τα εναλλακτικά καύσιμα, ο εξηλεκτρισμός και η δέσμευση άνθρακα είναι αναγκαία για την ολοκλήρωση της από-ανθρακοποίησης.
Με όραμα την πρόοδο και την κοινωνική ευημερία
Ο συνδυασμός αντοχής και χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος που οικοδομεί περιβαλλοντικές σχέσεις εμπιστοσύνης
Θες να αποκτήσεις έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής αλλά δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις;
Τα ψηφιακά εργαλεία που υπόσχονται ένα πράσινο μέλλον
Οι επιχειρήσεις που αναγνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας μπορούν να επιτύχουν σε όλα τα επίπεδα—οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά
Αποχαιρετάμε τα πλαστικά και υποδεχόμαστε την οικολογική ισορροπία
Δυναμική συνεισφορά του ομίλου σε περιβάλλον, κοινωνία κι εθνική οικονομία
Υποδειγματική στάση εταιρικής ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και στο περιβάλλον
Οι Παγκόσμιες Ημέρες είναι μια αφορμή να θυμόμαστε ό, τι αξίζει την φροντίδα μας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.