Το 1979 για να αντιμετωπιστεί η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση θεσπίστηκε από την τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου το μέτρο του Δακτυλίου σαν προσωρινό μέτρο εξοικονόμησης καυσίμων. Όπως όμως όλα τα προσωρινά μέτρα στην Ελλάδα γίνονται μόνιμα έτσι και ο δακτύλιος συνεχίστηκε και καθιερώθηκε ως μέτρο μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης όπου παραμένει σε ισχύ έως σήμερα.
Από το 1979 όμως μέχρι σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και μπορεί το μέτρο να ήταν αποτελεσματικό για τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά όχι πλέον. Την εβδομάδα που πέρασε υπογράφηκε η κοινή υπουργική απόφαση που εκσυγχρονίζει το σημερινό σύστημα του δακτυλίου μετατρέποντας τον παλιό δακτύλιο των μονών και ζυγών αριθμών σε «πράσινο δακτύλιο» που επιτρέπει την είσοδο σε οχήματα με κριτήριο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όχι τον αριθμό. Επιπλέον θεσπίζονται μέτρα που αποτρέπουν την κυκλοφορία παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα.
Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 που θα ισχύσει ο «πράσινος δακτύλιος» θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς κανένα περιορισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2.2 τόνων που είναι τεχνολογίας Euro 5 και μεταγενέστερη που σημαίνει ότι εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών-ζυγών».
Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2.2 τόνων, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την πρώτη Ιανουαρίου του 1990. Η ημερομηνία αυτή θα επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα παίρνουν ένα ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.
Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στη Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Επίσης στην απαγόρευση του μεγάλου δακτυλίου δεν περιλαμβάνεται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών- Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών με εξαίρεση το τμήμα της από την διασταύρωση με την Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.
Στην Αθήνα της κρίσης του 2012 πραγματικά δεν ξέρω πόσοι συμπολίτες μας θα έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τα αυτοκίνητα τους με νέας τεχνολογίας. Η αύξηση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, η βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, οι ποδηλατοδρόμοι, οι πεζόδρομοι και η αλλαγή κουλτούρας είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και της ποιότητας της καθημερινότητας μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Τα βήματα προς τα μπροστά δε σταματούν για τη ΔΩΔΩΝΗ όσο ο κόσμος αλλάζει
Στρατηγικός στόχος να γίνει ένας αυτοκινητόδρομος μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030
Οι υψηλοί στόχοι της επόμενης τριετίας
Ένα σημαντικό έργο για όλη την Ευρώπη
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί αναμφισβήτητα μια κορυφαία πρόκληση για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα
Ο πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος φέρνει πιο κοντά το αύριο της έξυπνης ενέργειας
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Ισότητα, καινοτομία και ανάπτυξη, το τρίπτυχο της αειφορίας
Τι υποστηρίζεται σε νέα ανάλυση - Κάλεσμα για φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων
Από το Prius, στην ηλεκτροκίνηση και πέρα
Η Κλιματική Κρίση ξαναγράφει τον χάρτη των χιονοδρομικών κέντρων
Είναι τόσο μεγάλο που φαίνεται από το διάστημα
Ερευνά το περιστατικό η εισαγγελία Έδεσσας - Η ανακοίνωση της Καλλιστώ
Το μεγαλύτερο ταξίδι είναι γεγονός για έναν αυτοκρατορικό πιγκουίνο
Ανησυχητικά στοιχεία του Copernicus - Άνθρωποι και οικοσυστήματα στα όρια της επιβίωσης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.