![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![22034-53399.jpg 22034-53399.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/05/07/22034-53399.jpg)
Το 1979 για να αντιμετωπιστεί η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση θεσπίστηκε από την τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου το μέτρο του Δακτυλίου σαν προσωρινό μέτρο εξοικονόμησης καυσίμων. Όπως όμως όλα τα προσωρινά μέτρα στην Ελλάδα γίνονται μόνιμα έτσι και ο δακτύλιος συνεχίστηκε και καθιερώθηκε ως μέτρο μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης όπου παραμένει σε ισχύ έως σήμερα.
Από το 1979 όμως μέχρι σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και μπορεί το μέτρο να ήταν αποτελεσματικό για τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά όχι πλέον. Την εβδομάδα που πέρασε υπογράφηκε η κοινή υπουργική απόφαση που εκσυγχρονίζει το σημερινό σύστημα του δακτυλίου μετατρέποντας τον παλιό δακτύλιο των μονών και ζυγών αριθμών σε «πράσινο δακτύλιο» που επιτρέπει την είσοδο σε οχήματα με κριτήριο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όχι τον αριθμό. Επιπλέον θεσπίζονται μέτρα που αποτρέπουν την κυκλοφορία παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα.
Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 που θα ισχύσει ο «πράσινος δακτύλιος» θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς κανένα περιορισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2.2 τόνων που είναι τεχνολογίας Euro 5 και μεταγενέστερη που σημαίνει ότι εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών-ζυγών».
Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2.2 τόνων, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την πρώτη Ιανουαρίου του 1990. Η ημερομηνία αυτή θα επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα παίρνουν ένα ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.
Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στη Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Επίσης στην απαγόρευση του μεγάλου δακτυλίου δεν περιλαμβάνεται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών- Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών με εξαίρεση το τμήμα της από την διασταύρωση με την Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.
Στην Αθήνα της κρίσης του 2012 πραγματικά δεν ξέρω πόσοι συμπολίτες μας θα έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τα αυτοκίνητα τους με νέας τεχνολογίας. Η αύξηση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, η βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, οι ποδηλατοδρόμοι, οι πεζόδρομοι και η αλλαγή κουλτούρας είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και της ποιότητας της καθημερινότητας μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.