ECOVOICE: Ηλεκτροκίνητα οχήματα
Η Ελλάδα πρέπει να τα χρησιμοποιήσει και μπορεί να τα κατασκευάσει
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![19602-48599.jpg 19602-48599.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/01/31/19602-48599.jpg)
Είναι γεγονός ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα, αφού συμβάλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στη μείωση του θορύβου. Επιπλέον ο τομέας των οδικών μεταφορών ευθύνεται σ’ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, συνεπώς η εκτεταμένη χρήση τους θα βοηθήσει αισθητά στην αντιμετώπιση του. Ένας τρίτος σημαντικός παράγοντας που ενισχύει την είσοδο τους στη ζωή μας είναι η απεξάρτηση από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Και τέλος αποτελεί μια σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία. Όμως για να είναι περιβαλλοντικά αποτελεσματική η ηλεκτροκίνηση πρέπει να είναι συνδυασμένη με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διαφορετικά δεν λέει τίποτα να μεταθέσουμε το πρόβλημα από την Αθήνα στη Μεγαλόπολη ή στην Πτολεμαΐδα.
Για την διερεύνηση των τρόπων ανάπτυξης και διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα εκπονήθηκε τεχνική μελέτη από επιστημονικούς φορείς με πρωτοβουλία του Υφυπουργού ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη. Η επιτροπή που πραγματοποίησε την μελέτη προτείνει την θέσπιση κινήτρων έτσι ώστε μέχρι το 2015 να προωθηθούν οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τα προτεινόμενα κίνητρα εναρμονίζουν την εθνική πολιτική με τις αντίστοιχες πολιτικές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και δημιουργούν τις κατάλληλες προοπτικές κοινωνικής αποδοχής των νέων τεχνολογιών στην αυτοκίνηση ενώ συγχρόνως δημιουργούν ευκαιρίες για επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Επίσης η επιτροπή προτείνει να σχεδιαστούν και να χρηματοδοτηθούν κατάλληλα προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης για την ηλεκτροκίνηση τα οποία θα πρέπει να αφορούν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων από κοινοπραξίες φορέων με αντικείμενο το σχεδιασμό και την κατασκευή οχημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρονικών ισχύος και διαχείρισης των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτές τις κοινοπραξίες θα απαιτείται η συμμετοχή κυρίως ελληνικών επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών φορέων.
Ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης δήλωσε σχετικά με το θέμα: « Η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να συμμετάσχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα πανεπιστήμια στην νέα εποχή μετακινήσεων. Το ελληνικό δυναμικό σε επιχειρήσεις εταιρειών, κατασκευών ή και συναρμολόγηση τμημάτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις μπαταρίες μέχρι τα κλειστά κυκλώματα ελέγχου λειτουργιών σε συνεργασία με το επιστημονικό δυναμικό των ερευνητικών ινστιτούτων δημιουργούν καλές προοπτικές συμμετοχής μας στη νέα αυτή βιομηχανία».
Η έκθεση αυτή έχει τεθεί από το ΥΠΕΚΑ σε διαβούλευση η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Φεβρουαρίου 2012 και θα αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία κατάλληλων προοπτικών, αναφορικά με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης στη χώρα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.