- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Δημοτικά Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα
Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας
Η Ελλάδα όπως και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ έχει δεσμευτεί μέχρι το 2020, το 20% της ενέργειας να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Το 10%, της ενέργειας αυτής, αφορά τον τομέα των μεταφορών. Για το 2050 η ΕΕ έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 60% με την αποκλειστική χρήση μη συμβατικών οχημάτων στις πόλεις. Η προώθηση επομένως της ηλεκτροκίνησης και στην Ελλάδα είναι αναγκαία, προκειμένου όχι μόνο να καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις αλλά να σταματήσουν οι ελληνικές πόλεις να είναι θάλαμοι αερίων.
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στο πλαίσιο των δράσεων του ευρωπαϊκού έργου EMOBILITY WORKS, διοργάνωσε εκδηλώσεις ενημέρωσης για τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Στις εκδηλώσεις παρουσιάστηκαν επίσης και επιτυχημένες δράσεις εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης σε Δήμους και επιχειρήσεις.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήδη έχει στην κατοχή του τέσσερα μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα για τις υπηρεσίες καθαριότητας, ενώ ο Δήμος Αλεξάνδρειας Ημαθίας έχει αγοράσει δυο ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις ανάγκες μετακίνησης των δημοτικών υπαλλήλων. Και στους δυο Δήμους τα ηλεκτροκίνητα οχήματα φορτίζονται από φωτοβολταϊκά πάνελς. Τρεις ακόμη δήμοι, Τρικκαίων, Χάλκης και Πεύκης-Λυκόβρυσης, έχουν ήδη καταρτίσει σχέδια για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στους Δήμους τους.
Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας στον τομέα των μεταφορών και στην προστασία του περιβάλλοντος με την διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ως πηγή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον τα ηλεκτρικά τροχοφόρα, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα ή μηχανάκια και ποδήλατα, παρουσιάζουν και μια σειρά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα συμβατικά. Για παράδειγμα, με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, καταναλώνουν περίπου 1 ευρώ ανά 100χλμ. Το αντίστοιχο κόστος καυσίμου για ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι δεκαπλάσιο. Είναι οικονομικότερα σε ότι αφορά το κόστος συντήρησης, ενώ σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη είναι σχεδόν αθόρυβα.
Οι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις του ΚΑΠΕ είχαν την ευκαιρία να ακούσουν παραδείγματα επιτυχημένων εφαρμογών σε άλλες χώρες, αλλά και να ενημερωθούν για τις νέες τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση. Τέλος αναλύθηκε και το νομικό πλαίσιο που διέπει την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων και την εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης στους δήμους καθώς και πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια και τις δυσκολίες που πάντα προκύπτουν.