Περιβαλλον

Map your Meal

Μια εφαρμογή, της οποίας ο χρήστης μπορεί μ’ ένα «κλικ» να γνωρίζει τα πάντα για τα προϊόντα που καταναλώνει

41535-93522.jpg
Βασιλική Γραμματικογιάννη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
130656-296214.jpg

Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο για επιτήδειους χάκερς που «ψαρεύουν» διαδικτυακά προσωπικά στοιχεία και στη συνέχεια τα πουλάνε σε εταιρείες που διαφημίζουν προϊόντα μέσω internet ή σε οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο. Είναι αλήθεια ότι μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να παρακολουθήσουν και να αποθηκεύσουν κάθε πληροφορία που κοινοποιούμε. Και όχι μόνο οι χάκερς. Το γεγονός όμως ότι με ένα κλικ μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στην πληροφορία που παράγεται από τη μια άκρη του κόσμου ως την άλλη σε πραγματικό χρόνο, είναι αρκετό για να καταλάβουμε ότι το διαδίκτυο έχει δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που μας περνάνε στη νέα εποχή. Βρισκόμαστε μπροστά σε ιστορικές αλλαγές. Μια μορφωμένη και δικτυωμένη γενιά αναπτύσσεται, που δεν πρόκειται να ανεχθεί καμία οπισθοδρόμηση.

Αυτά σκεφτόμουν όταν η Κέλλυ Γαρυφαλλή, Project Manager του Fair Trade Hellas, με ενημέρωνε για το mobile application “Map your Meal” που η Οργάνωση έχει δημιουργήσει. Ο χρήστης της εφαρμογής μ’ ένα «κλικ» θα μπορεί να γνωρίζει τα πάντα για τα προϊόντα που καταναλώνει. «Ο σκοπός είναι η ενημέρωση του κοινού για τα προϊόντα που ψωνίζει. Πόσο φιλικά είναι στο περιβάλλον, πως έχουν παρασκευαστεί και πως φτάνουν στον καταναλωτή» μου εξηγεί η Κέλλυ.

Ο χρήστης της εφαρμογής θα σκανάρει τον κωδικό του προϊόντος και αμέσως θα λαμβάνει την πληροφορία αν το προϊόν που αγόρασε περιέχει γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς, τι επεξεργασία έχει δεχτεί, πιο είναι το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα (για παράδειγμα πόσο νερό χρειάστηκε για να παρασκευαστεί) και πόσο δίκαιο είναι. Δηλαδή αν είναι προϊόν παιδικής εργασίας ή αν η εταιρεία καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και πόσο διαφανής εταιρεία είναι.

Μπορεί βέβαια όλα αυτά- με εξαίρεση ίσως το τι περιέχει- να μην μας απασχολούν όταν αγοράζουμε ένα προϊόν, όταν όμως μπορείς να έχεις όλη την πληροφορία την ώρα που το αγοράζεις είναι σίγουρο ότι θα το αξιολογήσεις διαφορετικά.

Άλλωστε σε έρευνα που πραγματοποίησε η Οργάνωση ένα αξιοσημείωτο ποσοστό καταναλωτών, δίνει ιδιαίτερη σημασία στις ηθικές πρακτικές παραγωγής. «Η ιδέα της εφαρμογής είναι να συνδέσει υφιστάμενες πληροφορίες που είναι ήδη διαθέσιμες στους καταναλωτές από τη συσκευασία, για να δημιουργήσει μια γενική εικόνα, η οποία θα λειτουργεί ως έναυσμα αναστοχασμού για το τι κρύβεται πίσω από την παραγωγή τροφίμων και να εισάγει τη διάσταση της ηθικής παραγωγής τροφίμων στο ευρύ κοινό» αναφέρει η Κέλλυ Γαρυφαλλή. Πρόκειται πραγματικά για μια καινοτόμο εφαρμογή που θα λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης των εταιρειών τροφίμων να υιοθετήσουν μια πιο ηθική εταιρική συμπεριφορά προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές.

Η εφαρμογή αυτή είναι μια προσπάθεια 5 οργανώσεων από 5 ευρωπαϊκές χώρες. Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστρία. Αύριο Σάββατο 11 Ιουνίου, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα ταυτόχρονα και στις πέντε χώρες να κατεβάσουν την εφαρμογή.

Η Fair Trade Hellas θα εγκαινιάσει την εφαρμογή (αύριο Σάββατο 11 Ιουνίου) στο Πάρκο για το Παιδί και τον Πολιτισμό (πρώην Καπάψ, μετρό Πανόρμου) στο πλαίσιο του προγράμματος του Δήμου Αθηναίων για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα. Από τις 11:00 το πρωί μέχρι τις 21:00 το βράδυ, η χρήση της εφαρμογής θα παρουσιαστεί στους δημότες, στους περαστικούς ακόμη και στα μικρά παιδιά. Παράλληλα θα υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες καθώς και ένας διαγωνισμός με κλήρωση και βραβεία ελληνικά προϊόντα ή δυο διανυκτερεύσεις σε Αγροτουριστικό Ξενώνα στη Λακωνία.

image

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Περιβαλλοντικά προβλήματα: Λύσεις από την τεχνολογία, αδιέξοδα από ιδεολογία
Περιβαλλοντικά προβλήματα: Λύσεις από την τεχνολογία, αδιέξοδα από ιδεολογία

«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.