- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
«Ο Ρυπαίνων Πληρώνει»
H ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![125429-281597.jpg 125429-281597.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/04/08/125429-281597.jpg)
Πολλά χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο Dieselgate, το ECOCITY προειδοποιούσε για τα πλασματικά στοιχεία που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων νέας γενιάς. Τελικά το ξέσπασμα του σκανδάλου απέδειξε πόσο δίκιο είχε το ecocity που έλεγε ότι οι μετρήσεις των εκπομπών τους είναι πολύ διαφορετικές και πολύ πιο αυξημένες απ’ αυτές που αναφέρονται στις εργαστηριακές μετρήσεις. Για τους λόγους αυτούς όλα αυτά τα χρόνια είχε εκφράσει σταθερά την αντίθεση του στην παροχή κινήτρων για τα πετρελαιοκίνητα και στην ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο των πόλεων, επισημαίνοντας τεκμηριωμένα τον κίνδυνο των ρύπων για την υγεία.
Σήμερα με την πίεση που ασκούν οι θεσμοί για πρόσθετα μέτρα, η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης. Με το που κυκλοφόρησε η είδηση ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων για τα προβλήματα που θα προκαλέσει μια ενδεχόμενη αύξηση στην αγορά του αυτοκινήτου, μια αγορά που είναι πολλά χρόνια σε ύφεση. Ωστόσο για ακόμα μια φορά γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού του κοινού με σκοπό να υπερισχύσει το εμπορικό συμφέρον, σε βάρος του περιβάλλοντος και της υγείας μας.
Η Επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του ECOCITY παρακολουθεί με προβληματισμό όλη αυτή τη προσπάθεια που γίνεται μέσα από τη δημοσιότητα να επηρεαστεί το πόρισμα της Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας του Υπουργείου Οικονομικών, που θα κατατεθεί μέχρι το τέλος Απριλίου. «Είναι φανερή η πίεση που ασκείται και εκφράζει αγωνία για τα «κεκτημένα» που προήλθαν από την εμπορική εξυπηρέτηση του παρελθόντος, χωρίς καμία εξέταση του μεγάλου προβλήματος της εκπομπής ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και του οικονομικού κόστους που έχουν οι επιπτώσεις της ρύπανσης στην υγεία των πολιτών» αναφέρει η Ομάδα Εργασίας του ECOCITY.
Το ecocity βλέπει θετικά την εξέταση της φορολογίας των καυσίμων κίνησης αρκεί να υπάρχει ο προσανατολισμός στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». «Η ομάδα εργασίας του υπουργείου θα πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τις όποιες «πλάγιες φωνές» και να εξετάσει με πλήρη αντικειμενικότητα το θέμα της φορολογίας του αυτοκινήτου με γνώμονα, εκτός από το οικονομικό σκέλος, τον σεβασμό στην αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει» θα πει η κ. Κλέα Κατσουγιάννη από το ecocity.
Όπως έχει πράξει και στο παρελθόν με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, το ecocity θα ενημερώσει επίσημα την Διϋπουργική Ομάδα για τα συμπεράσματα της Οργάνωσης, που είναι αποτέλεσμα χρόνιου διαλόγου για την πετρελαιοκίνηση. Αναλυτικότερα το ecocity εκτός από τα στοιχεία για την περιβαλλοντική διάσταση και τις επιπτώσεις στην υγεία που προκαλεί η πετρελαιοκίνηση, θα παρουσιάσει και πληροφορίες από το ευρωπαϊκό δίκτυο Transport & Environment για την οικονομική αποτύπωση του θέματος. Αυτή η αποτύπωση αφορά αφενός την κατάσταση της φορολογίας στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αφετέρου τη σύγκριση των εκπομπών και του κόστους χρήσης των διαφόρων τύπων οχημάτων (πετρελαιοκίνητων, βενζινοκίνητων, υβριδικών και φυσικού αερίου) με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην οικονομία κάθε κράτους, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος από τις επιδράσεις στη δημόσια υγεία.
Επιπλέον το ecocity θα επισημάνει στη Διϋπουργική το γεγονός ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης θα πρέπει να συνδυαστεί και με μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαίου που μπορούν να φέρουν στο κράτος πάνω από 2 δις ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.