- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![124832-280106.jpg 124832-280106.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/04/01/124832-280106.jpg)
Κάθε χρόνο τουλάχιστον 1 δις πουλερικά και περίπου 37 εκατομμύρια άλλα ζώα όπως βοοειδή, χοίροι και πρόβατα μεταφέρονται με φορτηγά στις χώρες τις ΕΕ και σε τρίτες χώρες. Οι συνθήκες μεταφοράς τους είναι άθλιες και απάνθρωπες. Τα ζώα είναι στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο σε ένα ταξίδι που μπορεί να κρατήσει πολλές μέρες. Εκτεθειμένα στην εξουθένωση, στην αφυδάτωση και στους σοβαρούς τραυματισμούς πολλά απ’ αυτά οδηγούνται στο θάνατο πριν φτάσουν στον προορισμό τους.
Ο υφιστάμενος ευρωπαϊκός κανονισμός για την μεταφορά των ζώων έχει πολλές ελλείψεις με αποτέλεσμα τα ζώα να είναι απροστάτευτα. Για το λόγο αυτό το 2014 οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Δανίας υπέβαλλαν επίσημο αίτημα στην ΕΕ για την αναθεώρηση του κανονισμού. Αργότερα το 2015 ακολούθησε και η Σουηδία ενώ όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ζητούν αλλαγές στον κανονισμό ώστε να αναβαθμιστεί και η αγορά των τροφίμων, αφού άσχημες συνθήκες διαβίωσης και μεταφοράς των ζώων έχουν συνέπειες και στην ποιότητα του κρέατος. Και οι ευρωπαίοι πολίτες όμως ζητούν μεγαλύτερη προστασία των ζώων. Σύμφωνα με το τελευταίο ευρωβαρόμετρο το 94% των πολιτών πιστεύει πως η προστασία της ευζωίας των κτηνοτροφικών ζώων είναι σημαντική και θα έπρεπε να είναι πιο ισχυρή, ενώ το 64% ζητά μεγαλύτερη ενημέρωση για τη μεταχείριση τους.
Παρ’ όλο όμως που υπάρχει η πίεση και των κυβερνήσεων που αναφέραμε αλλά και των πολιτών, η ΕΕ δεν αλλάζει την στάση της για την αναθεώρηση του κανονισμού, υποστηρίζοντας ότι «μια σταθερή νομική κατάσταση θα επιτρέψει στα κράτη μέλη και τους εμπλεκόμενους φορείς να εστιάσουν στην εφαρμογή εντός ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου».
Οι Ευρωπαϊκές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για να αναδείξουν τις αδυναμίες του υφιστάμενου κανονισμού αλλά και να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες ξεκίνησαν την κοινή εκστρατεία #Stop The Trucks. Η εκστρατεία ζητά να μειωθεί αρχικά η μεταφορά των ζωντανών ζώων και σταδιακά να σταματήσει εντελώς. Η διευθύντρια του Eurogroup for Animals, Reineke Hameleers αναφέρει για την εκστρατεία. «Αν και γνωρίζουμε ότι δεν θα σταματήσουμε τη μεταφορά ζωντανών ζώων σε μεγάλες αποστάσεις εν μια νυκτί, πιστεύουμε ότι εμπλέκοντας τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που, όπως εμείς, μπορούν να δουν το όφελος της μετάβασης σε εμπόριο κρέατος και όχι ζώντων ζώων, θα καταφέρουμε να σταματήσουμε τα φορτηγά συνολικά.
Στην Ελλάδα την εκστρατεία τρέχει η Animal Action (Δράση για τα Ζώα στην Ελλάδα), μέλος τoυ Eurogroup for Animals. Η διευθύντρια της Animal Action και μέλος της Ομάδας Εργασίας του Eurogroup για τις Μεταφορές, κ. Δάφνη Μαυρογιώργου θα μας πει σχετικά με τις συνθήκες μεταφοράς των ζώων. «Δυστυχώς διεξάγονται ελάχιστοι έλεγχοι και μόλις το 1% των ελέγχων πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της ίδιας της οδικής μεταφοράς. Οι υφιστάμενες ανησυχίες σχετικά με τους χρόνους ταξιδιού, τις συνθήκες μεταφοράς και εφαρμογής μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο όταν ενημερωθούν και αναθεωρηθούν τα υφιστάμενα πρότυπα και προωθηθούν αλυσίδες τροφίμων με σφαγή και πάχυνση ζώων όσο το δυνατόν πλησιέστερα στον τόπο γέννησης».
Οι πολίτες και οι καταναλωτές ωστόσο έχουν τη δύναμη να πιέσουν να σταματήσει το μαρτύριο των ζώων αγοράζοντας μόνο ντόπιο κρέας αλλά και περιορίζοντας την κατανάλωση του. «Οι περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν πως έφτασαν τα γαλακτοκομικά και το κρέας τους από το αγρόκτημα στο τραπέζι, αλλά δυστυχώς δεν εισακούονται από την αγορά και τους πολιτικούς. Θα πρέπει επιτέλους οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέγουν εύκολα το τοπικό κρέας που είναι υψηλότερης κοινωνικής πρόνοιας και έχει πρόσθετα οφέλη για το περιβάλλον, αλλά πάνω απ’ όλα για την ευημερία εκατομμυρίων ζώων» καταλήγει η κ. Μαυρογιώργου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Οι τουρίστες κάνουν στροφή προς τον βορρά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.