Περιβαλλον

Όρια για την ατμοσφαιρική ρύπανση

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στην Ευρώπη εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης 

Βασιλική Γραμματικογιάννη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στην Ευρώπη εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Επιπλέον τεράστιες είναι και οι ζημιές που προκαλούνται στα εδάφη και κατ’ επέκταση και στα παραγόμενα διατροφικά προϊόντα. Το οικονομικό κόστος δε, μπορεί να αγγίξει και το αστρονομικό ποσό των 940 δις ευρώ ετησίως, αφού πέρα από το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης μεγάλο είναι και το κόστος λόγω της απώλειας καλλιεργειών αλλά και της συντήρησης κτιρίων και μνημείων που επηρεάζονται από την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ευρώπη, υπερψήφισε νέα ανώτατα εθνικά όρια για τις εκπομπές έξι βασικών ρύπων, μεταξύ των οποίων του διοξειδίου του θείου, και των σωματιδίων και των οξειδίων του αζώτου. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές η νέα οδηγία μπορεί να εξασφαλίσει μείωση του κόστους που προκαλεί η ατμοσφαιρική ρύπανση έως και 40 δις ευρώ μέχρι το 2030, όπου είναι και η καταληκτική ημερομηνία που θα πρέπει να επιτευχθούν τα ανώτατα όρια που ψηφίστηκαν.

Επιπλέον μετά το σκάνδαλο των πλαστών μετρήσεων εκπομπών ρύπων από τη VW οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν άμεσα ώστε οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων να υπολογίζονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και όχι στα εργαστήρια. Επίσης το Ε.Κ προτείνει να απορριφθεί η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παροχή ευελιξίας στα κράτη μέλη σε ότι αφορά την αντιστάθμιση της μείωσης των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, διοξειδίου του θείου και αιωρούμενων σωματιδίων από τη διεθνή ναυτιλία.

Η εισηγήτρια της πρότασης κ. Τζούλι Γκερλινγκ δήλωσε σχετικά με τη νέα Οδηγία. «Η παρούσα νομοθεσία θα βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης εντός των κρατών μελών, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών, οι οποίες έχουν δεσμευτεί σε αυτήν τη διαδικασία. Το κείμενο που υιοθετήσαμε πιέζει επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμφωνήσει άμεσα επί του νέου κανονισμού για τις εκπομπές υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης. Η κοινή γνώμη απαιτεί την ανάληψη άμεσης δράσης στον τομέα αυτό μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο στην αυτοκινητοβιομηχανία».