- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Το σκάνδαλο των πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων
Μόνο ένα στα δέκα αυτοκίνητα πληροί τις προϋποθέσεις της ΕΕ
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![108571-215179.jpg 108571-215179.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/09/24/108571-215179.jpg)
Σύμφωνα με έρευνα της περιβαλλοντικής οργάνωσης Transport & Environment μόνο ένα στα δέκα νέας γενιάς πετρελαιοκίνητα οχήματα, που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, πληροί τα όρια εκπομπής ατμοσφαιρικών ρύπων που έχει καθορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται να επιβεβαιώσουν και την ελληνική περιβαλλοντική οργάνωση ECOCITY, που όλα αυτά τα χρόνια έχει εκφράσει την αντίθεσή της στις αποφάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης για την παροχή κινήτρων στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα νέας τεχνολογίας, και στην ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο των πόλεων.
Κατά μέσο όρο, τα καινούργια αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ παράγουν περίπου πέντε φορές υψηλότερες εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων από τα επιτρεπόμενα όρια. Πρωταθλητής αναδεικνύεται η Audi με εκπομπές 22 φορές περισσότερες από το επιτρεπόμενο όριο. Αν λάβουμε υπόψιν μας και το σκάνδαλο που ξέσπασε με το παράνομο λογισμικό της VW για την απόκρυψη ρύπων, καταλαβαίνουμε το μέγεθος της ρύπανσης του αέρα που αναπνέουμε. Το ECOCITY είχε επισημάνει πολύ νωρίς τις διαφορές στις εκπομπές ρύπων που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, από τις μετρήσεις που κάνουν στα εργαστήρια τους, σε σχέση με τις μετρήσεις της πραγματικής κυκλοφορίας στις πόλεις.
Στην έρευνα που διεξήγαγε η T&E και αφορούσε μετρήσεις όχι στα εργαστήρια αλλά στο δρόμο, μόνο 3 από τα 23 αυτοκίνητα που ελέγχτηκαν πληρούσαν τις προδιαγραφές της ΕΕ. Όπως αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση ο κύριος λόγος είναι τα ξεπερασμένα συστήματα δοκιμών που χρησιμοποιεί η Ευρώπη, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν φθηνότερα και λιγότερο αποτελεσματικά συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, σε αντίθεση με την Αμερική όπου οι δοκιμές είναι αυστηρότερες με αποτέλεσμα οι ίδιοι κατασκευαστές να πωλούν στις ΗΠΑ αυτοκίνητα που παράγουν λιγότερες εκπομπές.
Ο Creg Archer Διευθυντής του τομέα καθαρών οχημάτων της T&E δήλωσε: «Κάθε πετρελαιοκίνητο όχημα νέας τεχνολογίας θα έπρεπε να είναι καθαρό αλλά δυστυχώς είναι μόνο ένα στα δέκα. Αυτή είναι η κύρια αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις. Η αυτοκινητοβιομηχανία πουλάει καθαρά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και όχι στην Ευρώπη. Η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει τον τρόπο των δοκιμών ώστε να πωλούνται και στην Ευρώπη καθαρά οχήματα».
Από τον Ιούλιο η ΕΕ ετοιμάζεται για αλλαγές στα τεστ των ατμοσφαιρικών ρύπων των αυτοκινήτων. Πλέον οι ρύποι θα ελέγχονται όχι στα εργαστήρια αλλά σε συνθήκες δρόμου. Ωστόσο αυτό δεν θα ισχύσει πριν το 2018. Στο μεταξύ οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αποτρέψουν ή να αποδυναμώσουν την εφαρμογή αυτής της Οδηγίας απαιτώντας αλλαγές στους κανόνες που ήδη συμφωνήθηκαν από τον Ιούλιο.
Για να γλιτώσει η αυτοκινητοβιομηχανία ένα κόστος 300 ευρώ ανά αυτοκίνητο (τόσο κοστίζει ένα σύγχρονο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων) οι Ευρωπαίοι είμαστε υποχρεωμένοι να αναπνέουμε διοξείδιο του αζώτου. Όπως έδειξε η έρευνα της T&E το διοξείδιο του αζώτου έχει υπερβεί τα όρια στην Ευρώπη επιδεινώνοντας το άσθμα στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, και μειώνοντας το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων των πόλεων. Συγκεκριμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο αριθμός των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων έχει αυξηθεί από 1,6 εκ. αυτοκίνητα το 1994 σε 12 εκ. σήμερα, η κυβερνητική υπηρεσία υγείας εκτιμά ότι ο αριθμός των πρόωρων θανάτων στο Λονδίνο διπλασιάστηκε εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Για τις ελληνικές πόλεις που το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχει εκτιναχθεί και με τη χρήση τζακιών, οι προτάσεις που έχει καταθέσει το ECOCITY για την πετρελαιοκίνηση θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από την καινούργια κυβέρνηση, γιατί οι επιπτώσεις δεν είναι μεγάλες μόνο για τη Δημόσια Υγεία και για το Περιβάλλον, αλλά και για την οικονομία αφού το σύστημα υγείας και τα ασφαλιστικά ταμεία δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν όταν κληθούν να πληρώσουν το λογαριασμό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έλληνας επιστήνονας εξηγεί τι είναι το «coolcationing» και γιατί το 112 δεν αρκεί
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.