- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Πολυτροπικότητα στις Αστικές Μεταφορές
Κάθε χρόνο από τις 16 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
![41535-93522.jpg 41535-93522.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/41535-93522_0.jpg)
![107278-212782.jpg 107278-212782.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/09/11/107278-212782.jpg)
Κάθε χρόνο από τις 16 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου πραγματοποιείται η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Ο στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών δήμων να εισάγουν και να προωθήσουν τη βιώσιμη μετακίνηση στη πόλη. Μετά από 13 χρόνια η πρωτοβουλία έχει γίνει θεσμός που αγκαλιάστηκε όχι μόνο από ευρωπαϊκούς δήμους αλλά και από δήμους σε ολόκληρο τον κόσμο. Το 2014 συμμετείχαν πάνω από 2000 πόλεις σε 44 χώρες. Το σημαντικό είναι ότι πολλές από τις πόλεις που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια υιοθέτησαν στην καθημερινότητα τους τις δράσεις που είχαν υλοποιήσει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας. Δυστυχώς όμως δεν έχει συμβεί το ίδιο και στην Αθήνα που κάθε Σεπτέμβρη ακούμε εξαγγελίες για ποδηλατοδρόμους που στο τέλος όμως δεν υλοποιούνται.
Κάθε χρόνο η διοργάνωση της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας επικεντρώνεται σε ένα ειδικό θέμα σχετικό με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Φέτος το θέμα φέρει τον τίτλο «Επιλέγω Αλλάζω Συνδυάζω» και εστιάζει στην πολυτροπικότητα των μετακινήσεων μας. Πως δηλαδή μπορούμε να συνδυάσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης εντός της πόλης, όπως το ποδήλατο και το περπάτημα. Ενθαρρύνει τους πολίτες να εξετάσουν όλο το φάσμα των μεταφορικών επιλογών που έχουν και να διαλέξουν αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα.
Συχνά από συνήθεια βασιζόμαστε στο ίδιο μέσο μεταφοράς χωρίς να ψάχνουμε και πολύ εάν πραγματικά είναι και το πιο κατάλληλο. Ειδικά για την Ελλάδα το αυτοκίνητο θεωρείται το καταλληλότερο μέσο που καλύπτει όλες τις ανάγκες μας και μας εξασφαλίζει την εγγυημένη μεταφορά μας από πόρτα σε πόρτα. Ωστόσο αυτή η αντίληψη εκτός ότι είναι παρωχημένη δεν ευσταθεί κιόλας αφού είναι σίγουρο ότι θα μπλέξουμε στη κίνηση. Αν σκεφτούμε τις επιλογές που έχουμε θα διαπιστώσουμε ότι χρησιμοποιώντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα πόδια μας ή το ποδήλατο μας μπορούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα, να βελτιώσουμε την υγεία μας και να βοηθήσουμε το περιβάλλον και τις πόλεις μας που ασφυκτιούν. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είμαστε ανοιχτοί στο καινούργιο και πρόθυμοι να το δοκιμάσουμε.
Ωστόσο πέρα από την προθυμία του πολίτη πρέπει να υπάρξει μέριμνα και υποδομές από τους δήμους για την απεξάρτηση των πολιτών από τα αυτοκίνητα τους. Και αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας πέρα από την ενημέρωση των πολιτών. Να δώσει στους δήμους τα εργαλεία εκείνα ώστε να βρουν τους κατάλληλους μεταφορικούς συνδυασμούς αφού η κάθε πόλη έχει τις ιδιαιτερότητες της και διαφορετικές ανάγκες.
Στην Ελλάδα το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ο εθνικός συντονιστής που ενθαρρύνει και υποστηρίζει τις δράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΑΠΕΝ κ. Κωστής Μουσουρούλης ανέφερε σχετικά. « Ενθαρρύνουμε τους Δήμους όλης της χώρας να συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις για τη βιώσιμη κινητικότητα. Το ΥΠΑΠΕΝ παρέχει το απαραίτητο πλαίσιο, αλλά και υποστηρικτικό υλικό για να αναπτυχθεί ένα ευρύ δίκτυο ευαισθητοποίησης των πολιτών. Είναι στο χέρι όλων μας η δημιουργία μιας νέας κουλτούρας μετακίνησης στις πόλεις μας και η αναζήτηση των βέλτιστων, οικολογικών και πιο οικονομικών συνδυασμών αστικής κινητικότητας».
Ακολουθεί το video που ετοίμασε το ΥΠΑΠΕΝ για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έλληνας επιστήνονας εξηγεί τι είναι το «coolcationing» και γιατί το 112 δεν αρκεί
Η Επιστημονικής Εβδομάδας που διοργάνωσε το MedINA και οι ανησυχίες
«Σκέψου συνολικά, δράσε τοπικά» είναι το σύνθημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, ο οικολογικός δογματισμός δεν βλέπει παρά «συνολικά ιδεολογήματα» και «τοπικά κινήματα κατά των επενδύσεων»
O πληθυσμός τους υπολογίζεται σε 400 μέλη
Ο Ασπροπάρης είναι το πιο απειλούμενο είδος πουλιού στην Ελλάδα
Τι αλλάζει στις οικονομικές συναλλαγές και την πλοήγηση μέσω GPS
Πώς τα χρώματα «αναγνώρισης» βοηθούν στον να βρουν ταίρι και ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης
Δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής κρίσης εάν δεν λύσουμε το πρόβλημα των πλαστικών
Καμπάνια ξεκίνησε η ΕΥΔΑΠ
Ο ρόλος της Κλιματικής Κρίσης και του υπερτουρισμού στη μείωση των υδάτινων αποθεμάτων της χώρας
Δράσεις ζητά η οργάνωση με την κλιματική αλλαγή να αναπτύσσεται
Η κλιματική αλλαγή δείχνει το «σκληρό» της πρόσωπο
Τα στοιχεία από την Στατιστική της Αιολικής Ενέργειας στην Ελλάδα για το 2024
Είναι ο «ο 12ος συνεχόμενος μήνας που ξεπεράστηκε κατά 1,5° Κελσίου ο μέσος όρος της προβιομηχανικής εποχής»
Πόσο αυξήθηκε η θερμοκρασία της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Ποιες είναι οι πιο θερμές περιοχές της πόλης; Πώς θα αντιμετωπιστεί ο καύσωνας;
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να βλέπουν τους υγροτόπους ως «χέρσες περιοχές που είναι στη διάθεσή μας για να τους μετατρέψουμε σε «χρήσιμη» γη.
Οι κάτοικοι της Τήλου δεσμεύτηκαν να εξοικονομήσουν για τον τόπο τους 1.500.000 λίτρα νερού σε ένα έτος.
Επιτυχημένη επιχείρηση χάρη στην κινητοποίηση φορέων και της περιβαλλοντικής οργάνωσης Καλλιστώ
Το παράδειγμα της Πορτογαλίας
Η δυνατότητα επίτευξης μιας συμφωνίας στο χρηματοδοτικό σκέλος φαντάζει και πάλι εξαιρετικά δύσκολη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.