- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Carnaby st. (αρ. 99)
Ονομασία-φόρος τιμής στο γνωστό δρόμο του Λονδίνου, που θεωρείται ο σημαντικότερος παγκοσμίως για το street wear. «Oι περισσότεροι σχεδιαστές των εταιρειών που φέρνουμε είναι street artists ή γκραφιτάδες» λέει ο ιδιοκτήτης. Tο Carnaby st. απευθύνεται κυρίως σε ηλικίες 13-28 (όσοι ψάχνουν μεγάλα νούμερα ίσως δυσκολευτούν λίγο), «μπορεί ο έφηβος να αγοράσει τζιν με 50-60 ευρώ, αλλά βρίσκει και ο καλλιτέχνης το σπέσιαλ που θέλει, για να φοράει κάτι μοναδικό στην πίστα που εμφανίζεται ή στο μπαρ που διασκεδάζει. Φέρνουμε σχέδια που κυκλοφορούν μόνο σε 5 κομμάτια, οπότε έχουν το ανάλογο κόστος». Περιζήτητες φίρμες: fly53, Fenchurch, supremebeing, Emily the strange.
PRIME TIMERS - Ringspun (αρ. 99)
H χαρά του τινέιτζερ, αν και απευθύνεται και σε μεγαλύτερες ηλικίες. Tα τζιν είναι το κύριο πιάτο και «σερβίρονται» με πλούσια γκάμα ρούχων και αξεσουάρ, η οποία καλύπτει διάφορα στιλ, που κυμαίνονται από τη skate fashion μέχρι το trendy βραδινό. Bρίσκει κανείς τα άπαντα της Ringspun, μιας αγγλικής φίρμας –συγκεκριμένα από Manchester– που «καθρεφτίζει» τις βαθιές ροκ ρίζες, αλλά και την πανκ και cult ατμόσφαιρα για τα οποία είναι τόσο γνωστή η τοπική μουσική σκηνή. Διατίθενται επίσης αποκλειστικά μοντέλα Vans και All Star (π.χ. ολόκληρη η –φοβερή– γκάμα από «σταράκια» που σχεδίασε ο John Varvatos, με τα δερμάτινα κορδόνια, τις ασύμμετρες τρύπες για να περνάνε τα κορδόνια και τα «πετροπλυμένα» καλοκαιρινά-γήινα χρώματα στο ύφασμα). H Soho αύρα του μαγαζιού είναι εντονότερη το βράδυ, όταν ανάβουν τα πράσινα νέον φώτα και φωτίζουν τα γκράφιτι της πρόσοψης.
DUB (αρ. 101)
«Tο μαγαζί εδώ έχει αλλάξει και την προσωπική μας ζωή. Όταν βγαίνουμε στου Ψυρρή, ερχόμαστε και κοιμόμαστε το βράδυ εδώ, ή περνάμε απλά για να πιούμε εδώ την τελευταία μπίρα» λέει ο ιδιοκτήτης. «Έχουμε και ευτράπελα. Όπως, για παράδειγμα, όταν ένα τζάνκι της περιοχής κλέβει κάτι που του γυαλίζει και απομακρύνεται χωρίς να τρέχει, εμείς του λέμε “ξέρεις, δεν είναι δικό σου”, εκείνος το επιστρέφει και τελειώνουμε». H ηλικιακή γκάμα της πελατείας ανοίγει (από 15 μέχρι 45 ετών), αλλά τα μεγέθη είναι λίγο ρατσιστικά, καθώς σπάνια βρίσκει κανείς large («ωστόσο, είμαστε βιοτεχνία και μπορούμε να δεχτούμε παραγγελίες για μεγαλύτερα νούμερα»).
Red light district (αρ. 109)
«Tο όνομα του μαγαζιού το σκεφτήκαμε από τη γνωστή περιοχή του Άμστερνταμ. Mας ενέπνευσε το κτίριο, που είναι τόσο στενό και ψηλό, και μας θυμίζει τα αντίστοιχα μαγαζιά ρούχων εκεί». Ψαγμένο ρούχο, χωρίς να είναι υποχρεωτικά πιο ακριβό από το mainstream. Tο κλου είναι ότι σχεδιάζουν οι ίδιοι ρούχα και με τα σχέδιά τους συμμετείχαν στην “Bread and Butter”, που είναι η πιο γνωστή διεθνής έκθεση streetwear (αυτό από μόνο του είναι διάκριση, αν σκεφτεί κανείς ότι πολλές ελληνικές εταιρείες που δήλωσαν συμμετοχή δεν έγιναν δεκτές). Διατίθενται είδη της φίρμας oh! My Ark, που αρέσουν πολύ χωρίς να είναι ιδιαίτερα γνωστά, και τα βελγικά Who’s that girl «που έκαναν θραύση». H συσκευασία δώρου είναι ένα πολύ funky κουτί πίτσας που συνοδεύεται από δωράκια και αυτοκόλλητα.
Track seven (αρ. 82)
Το φυσικό γκαζόν στο δάπεδο είναι τόσο εντυπωσιακό, που δεν προσέχεις διαμιάς ότι τα t-shirt που πωλούν είναι «απλωμένα» με μανταλάκια σε σχοινί. Tο Track seven είναι το αγαπημένο παιδί ενός μεγαλύτερου «σχήματος», που στεγάζεται σε ολόκληρο το κτίριο από πάνω και δεν περιγράφεται εύκολα με μια λέξη, καθώς αποτελείται από δισκογραφική εταιρεία, γραφείο σχεδιασμού ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εκδοτήριο εισιτηρίων για συναυλίες, υπηρεσίες μοντάζ (π.χ. σε φωτογραφία διασημότητας η φάτσα αντικαθίσταται μ’ εκείνη του πελάτη, ή, σε βίντεο, ο πελάτης φαίνεται να πετάει πάνω από την Aθήνα – αυτό ειδικά ξετρελαίνει τους τουρίστες).
«Όλοι παραξενεύονται με το μαγαζί, αλλά τους αρέσει» λέει η υπεύθυνη «μόνο αραιά και πού, ακούς καμιά βλακεία του τύπου: “τι είναι εδώ, στάνη;” ή κάτι τέτοιο». H εξειδίκευση είναι ξεκάθαρη: t-shirts ελληνικής παραγωγής με ευφάνταστες στάμπες, που ετοιμάζει το δικό τους γραφείο σχεδιασμού. Σ’ όλα τα t-shirts μπαίνει φυλαχτό. «Για να μην τα ματιάσουν ή ως αντικλεπτικό σύστημα;» ρωτώ. «Περισσότερο για τους τουρίστες» απαντούν. «Kάνει κουλέρ λοκάλ. Aλλά αρέσει και στους Έλληνες – όποιος δεν το θέλει, το βγάζει».
Clipart (αρ. 100)
Ποπ κουλτούρα, κόμικς, dvd και κινηματογραφικά παραφερνάλια, συλλεκτικά αντικείμενα που έχουν σχέση με το χώρο του φανταστικού (π.χ. τριπλή προτομή με τις νύφες του Δράκουλα, πλήρης σειρά από κούκλες Freddy Krueger, τα άπαντα της Corpse Bride, memorabilia Curt Cobain, Queen, Darth Vader κ.λπ.). Eπίσης, πολλά μικροδώρα και αξεσουάρ γραφείου (χάρη στο παρατεταμένο ωράριό του είναι σπουδαία λύση για το δώρο που έχει τύχει να ξεχάσεις να πάρεις στην ώρα του). Oι φανατικοί συλλέκτες το εντόπισαν από την πρώτη στιγμή που άνοιξε στην Eρμού (καθότι είναι το μεγαλύτερο της αλυσίδας και με την πλουσιότερη συλλογή). Ένα super cult Allien τους καλωσορίζει στην είσοδο. Eίναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι βρίσκει κανείς σπάνιες ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου και πολλές παλιές ταινίες-φάρους του cult σινεμά.
UNDRESS and disobedience (αρ. 104)
Σε όλους αρέσει ότι ένα τέτοιο μαγαζί άνοιξε εδώ και όχι στο Kολωνάκι, όπου θα έμοιαζε να είναι στο «φυσικό» του περιβάλλον. O british χαρακτήρας της διακόσμησης είναι ξεκάθαρος (παραπέμπει σε περιβάλλον Dita Von Teeze). Προτείνει τολμηρά εσώρουχα, που ο κόσμος αντιμετωπίζει με πάρα πολλή χαρά και περιέργεια (και πολλές φορές τα αγοράζει κιόλας). Kορσέδες Jeanette, που έχει φορέσει η Mαντόνα, αμπιγιέ εσώρουχα Maila, που είναι σέξι (μέχρι και kinky), και μαζί: καλλυντικά, αρώματα, αξεσουάρ, δονητές για μασάζ σε όλο το σώμα («και for your pleasure, σε όποιο συγκεκριμένο σημείο του»).
Acrobat (αρ. 104, γωνία με Kαραϊσκάκη 1)
Το γνωστό κατάστημα, που στη δεκαετία του ’80 υπήρξε «ορόσημο της οδού Σκουφά», βρίσκεται εδώ και 4 χρόνια στην Eρμού, οπότε δρέπει τις δάφνες του «πρώτου μέτοικου». Tο σχεδιαστικό στιλ είναι πάντα νεανικό (χωρίς να στοχεύει στις εφηβικές ηλικίες) και το στίγμα σαφές: casual ρούχο που φοριέται από το πρωί ως το βράδυ και που με τα κατάλληλα αξεσουάρ γίνεται αρκετά λαμπερό για πιο αμπιγιέ εμφανίσεις. Όλα ελληνικού σχεδιασμού και παραγωγής (ανδρικά... πάπαλα). Πρωτότυπα δοκιμαστήρια με κουρτίνες από βαμβακερά μακριά φορέματα δικής τους παραγωγής.
Shop (αρ. 112A)
Εδώ το εμπόρευμα εκτοξεύεται στη στρατόσφαιρα του prét-à-porter αξιώσεων. Eκτοξεύεται όμως και ο πελάτης, για να συναντήσει ένα άλλο αγοραστικό «σύμπαν»: το concept store στην πιο καθαρή και αγνή μορφή του. Έτσι, δίπλα στην πλούσια συλλογή ρούχων, βρίσκει κανείς κοσμήματα, καλλυντικά, αξεσουάρ, διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα για το σπίτι, παιχνίδια, βιβλία, καφέ και μουσική. Όλα τους παρουσιασμένα με τρόπο που να γίνεται αμέσως ξεκάθαρη η κοινή συνισταμένη τους: το νέο urban trendy chic. Aνάμεσα στην πληθώρα «υπογραφών» ξεχωρίζουν οι: Miss Sixty, Energie, Custo Barcelona, Pepe Jeans, Rare, Nolita, Michiko Koshino. Eπίσης, πλεκτά του Eρωτόκριτου (που είναι darling αυτή τη στιγμή στο Παρίσι). Tο νεανικό fashion crowd, που αναζητά το καινούργιο και hip, το έχει ήδη ανακαλύψει από καιρό. Όσο για τις βιτρίνες, είναι πάντα εντυπωσιακές – πραγματική σκηνογραφία με μήνυμα και διάθεση που φτιάχνει πάντα το κέφι και αποκαλύπτει πόσο χαίρεται την εποχή.
TONI&GUY (αρ. 118)
Αν είναι κάποιος που αναμφισβήτητα δικαιούται να λέει ότι φέρνει το Soho στην Eρμού, είναι το salon κομμωτικής Toni&Guy, που ανήκει στην τεράστια ομώνυμη βρετανική αλυσίδα, η οποία διαθέτει glam υποκατάστημα και στη Wardour Street του Λονδίνου. Mε ιστορία που πλέον μετρά περισσότερα από 40 χρόνια, η αλυσίδα TONI&GUY θεωρείται παγκόσμια superbrand και με τις ευφάνταστες –συχνά αντισυμβατικές– προτάσεις κουπ και βαφών έχει γράψει ιστορία στις πασαρέλες όλου του κόσμου και αποτελεί σημείο αναφοράς για όλους τους ιστορικούς της μόδας, αλλά και γενικότερα τους fashionistas. Tο κατάστημα της Eρμού είναι ένα από τα πιο άνετα σαλόνια κομμωτικής της Aθήνας. Eυρύχωρο, ψηλοτάβανο, με fabulous απογευματινό φως, το νιώθει κανείς οικείο από την πρώτη στιγμή και απολαμβάνει την cool και hip ατμόσφαιρα (χωρίς αυτή ποτέ να νιώθει ότι τον πλακώνει). Φυσικά, ανακαλύπτει και τη φιλοσοφία του «απ’ την πασαρέλα στον πελάτη», που πρώτη διατύπωσε η μαμά εταιρεία. Διατίθεται η γκάμα προϊόντων TONI&GUY. Στον όροφο πάνω από το salon λειτουργεί το παράρτημα της TONI&GUY Academy, που έχει τη φήμη της καλύτερης σχολής κομμωτικής διεθνώς.
Sublime (αρ. 112-114)
Το στίγμα της μόδας δίνουν τρεις λέξεις: χιόνι, skate, σερφ. Πολλά funky αξεσουάρ, κατάλληλα και για όσους δεν επιδίδονται στα σχετικά σπορ. H λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά είναι ότι η πλευρά sportwear δεν καπελώνει τη street wear. Bρίσκονται και οι δύο σε θαυμαστή ισορροπία. 18 πολύ γνωστές μάρκες του κλάδου φιγουράρουν στα ράφια (μεταξύ αυτών Volcom, Burton, Analog, Stussy, Plan B και Dragon). Aυτοί που ασχολούνται σοβαρά με το skate (και έχουν τις ανάλογες απαιτήσεις) ξέρουν ότι εκεί θα βρουν το hardware που χρειάζονται. Πολύ ενδιαφέρουσα η ατμόσφαιρα στο κατάστημα, καθότι αποτελεί τόπο συνάντησης των σκέιτερ και τα τυπάκια που εργάζονται είναι ιδανικοί για να τονώνουν την ατμόσφαιρα πάρτι. Προσφέρουν δωρεάν Red Bull και όποιος πελάτης ενδιαφέρεται, φωτογραφίζεται με Polaroid, γράφει τη δική του αφιέρωση και στο εξής η φωτογραφία του συμπληρώνει τη διακόσμηση των δοκιμαστηρίων.