Life in Athens

Podcast Μετακινήσου αλλιώς | Γιατί στην Ελλάδα του 2025 είναι ταμπού ο περιορισμός του αυτοκινήτου

Μια συζήτηση με τον Δρ συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κωνσταντίνο Αθανασόπουλο, μέλος τη Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ

Μάνος Χαραλαμπάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στο 21ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι ο Δρ συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος, μέλος τη Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, ο οποίος εξηγεί με απλό αλλά μεστό λόγο γιατί στην Ελλάδα του 2025 είναι ταμπού ο περιορισμός του αυτοκινήτου. «Ως χώρα έχουμε μία χρονοκαθυστέρηση με την οποία ακολουθούμε τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες πολιτικές. Στο εξωτερικό έχουν ζήσει τη φάση όπου το αυτοκίνητο ήταν το υπ’ αριθμόν ένα όνειρο των συγκοινωνιολόγων, των πολεοδόμων, της κοινωνίας. Αντίθετα εμείς είμαστε ακόμη σ’ αυτή την εποχή. Σιγά σιγά θα ακολουθήσουμε την παγκόσμια τάση γιατί είναι αδιέξοδο» τονίζει, προσθέτοντας: «Για την Αθήνα δε είναι ακόμη μεγαλύτερο αδιέξοδο. Οι ευρωπαϊκές και οι αμερικανικές πόλεις που τώρα πάνε προς το ποδήλατο έχουν όλες τις υποδομές για το αυτοκίνητο. Εμείς ούτε για το αυτοκίνητο δεν έχουμε…».

Επισημαίνει πως του κάνει εντύπωση το γεγονός ότι στον δημόσιο διάλογο για το κυκλοφοριακό «δεν μπαίνει καθόλου στην ατζέντα το πώς έχουν λύσει το ζήτημα οι άλλες χώρες. Το ότι έχουν περιορίσει το αυτοκίνητο και έχουν πάει σε άλλα μέσα μετακίνησης που μας δημιουργούν και μεγαλύτερη δόση ευτυχίας».

Σχολιάζει τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30χλμ αναφέροντας ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά υπενθυμίζει: «Ακόμη κι αν αλλάξει ο κώδικας θα τον τηρήσουμε; Θα υπάρχουν αστυνομικοί; Θα μπει φρένο στο να παίρνει ο άλλος το αυτοκίνητο και να το χρησιμοποιεί σαν… εργαλείο αγωνίσματος»;  Γι’ αυτό υπογραμμίζει ότι το κλειδί είναι να φτιάξουμε υποδομές, όπως ποδηλατόδρομους. «Στην Ολλανδία είναι αδιανόητο ένας οδηγός αυτοκινήτου να τρέχει με μεγάλη ταχύτητα όταν ξέρει ότι υπάρχουν γύρω του πολλοί ποδηλάτες και πεζοί».

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ