Life in Athens

Κρίση ταυτότητας με την Τάμτα στο Smut

Τέλεια φώτα, σωστός ήχος, dark rooms, αυστηρή πόρτα, εκλεκτικά DJ sets, ενδιαφέρον crowd

Γιάννης Χ. Παπαδόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 940
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Clubbing: Θα πας; #8 H Τάμτα στο Smut

Φτάνω γύρω στις 11:30 στο Smut, το new entry στην αθηναϊκή νύχτα, που εδώ και σχεδόν έναν χρόνο έχει προσφέρει μια νέα, ολοκληρωμένη πρόταση κλάμπινγκ στους Αθηναίους clubbers. Στα πρώην Αγρίμια της πλατείας Βάθη, ο χώρος μετατράπηκε με έξυπνες παρεμβάσεις και αρκετά DIY στοιχεία σε ένα βερολινέζικο κλαμπ: τέλεια φώτα, σωστός ήχος, dark rooms, αυστηρή πόρτα, εκλεκτικά DJ sets, ενδιαφέρον crowd. Εδώ βέβαια δεν ήρθα απόψε για την τέκνο ούτε για κάποιο άλλο ηλεκτρονικό set. Ήρθα για την Τάμτα.

Κι όμως. Ίσως έχετε πάρει είδηση ότι το κορίτσι του «Super Idol» και της Eurovision με τα ποπ χιτάκια που μας έκανε να τραγουδάμε πότε ότι «δεν τελειώνει έτσι η αγάπη, δεν τελειώνουν όλα τόσο απλά» και πότε «αγάπησέ με μην αργείς, αγάπησέ με όσο μπορείς», άλλαξε ριζικά το ρεπερτόριό της. Πέρυσι κυκλοφόρησε τον δίσκο «Identity Crisis», έναν πολυπρισματικό πειραματικό ποπ δίσκο με ηλεκτρονική χροιά, και πριν από λίγες μέρες το νέο της EP, με τίτλο «The Villain», προπομπό ενός επερχόμενου δίσκου στην ίδια κατεύθυνση. Η νέα της μουσική δεν έχει να ζηλέψει κάτι: είναι μυώδης, έχει bangers, είναι queer και αγκαλιάζει τις γεωργιανές ρίζες της Τάμτα. Όπως έλεγε και η ίδια σε συνέντευξή της στην Athens Voice, «I came out of the closet καλλιτεχνικά». Κοινώς: μου άρεσε πολύ η νέα της μουσική. Δεν είχα προετοιμαστεί όμως για το σόου που με περίμενε.

Λίγο πριν από τις 2, ο PJ Mugiwara σταματάει το σετ του, ο φωτισμός αλλάζει και το ensemble των έξι χορευτών της Τάμτα τη μεταφέρει ξαπλωτή πάνω σε μια σκάλα στο stage. Το σόου ξεκινά πολύ ταιριαστά με το «Dystopia», ένα πολύ χορευτικό κομμάτι. Η Τάμτα και το crew τα δίνουν όλα. Η αισθητική και εννοιολογική επιτήδευση της σκηνικής παρουσίας είναι άψογη: από τα ρούχα και τα σκηνικά μέχρι τις χορογραφίες. Το κλαμπ παραληρεί, όλοι χορεύουν (στο Smut απαγορεύονται επίσης τα κινητά – πολιτική του χώρου). Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχα υπόψη πόσο φανταστική περφόρμερ είναι. Το πρώτο μέρος του σόου είναι σφριγηλό και περιστρέφεται γύρω από τη νέα μουσική της. Κρατάει μία ώρα και κάτι.

Το δεύτερο μέρος μονοπωλείται από το κλασικό της ποπ ρεπερτόριο, ελαφρώς πειραγμένο, και κάποιες διασκευές ξένων κομματιών. Η αλλαγή είναι αισθητή, αλλά το κοινό δεν αποθαρρύνεται. Όλοι χορεύουν. Καμία απορία πια γιατί η Τάμτα είπε τον δίσκο «Identity Crisis».

Το σόου θα επαναληφθεί στον ίδιο χώρο στις 20 & 27 Δεκεμβρίου.

Smut Athens: Βατσαξή 4, @smutathens