- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Δήμος Αθηναίων: Ενισχύεται η οδική ασφάλεια στην οδό Αθηνάς
Χάρης Δούκας: «Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές»
Παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην πόλη - Χάρης Δούκας: «Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές»
Παρεμβάσεις στην οδό Αθηνάς πραγματοποίησε ο δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και με την υποστήριξη του Safer Roads Foundation. Στόχος η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε δρόμους της πόλης.
Η παρέμβαση του δήμου Αθηναίων έγινε σε κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας, ώστε να αποτελέσει πρότυπο και να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές.
Συνολικά, έγιναν 16 επαναδιαγραμμίσεις διαβάσεων επί του οδοστρώματος της οδού Αθηνάς (10 επί του οδοστρώματος και 6 σε κάθετες οδούς). Τοποθετήθηκαν 18 πληροφοριακές πινακίδες διάβασης πεζών «Π-21» μεσαίου μεγέθους, με προσθήκη κιτρινοπράσινης φθορίζουσας αντανακλαστικής ταινίας περιμετρικά, υπερ-υψηλής ανακλαστικότητας για την ασφαλή διάβαση πεζών, κατά μήκος της οδού Αθηνάς, από τη συμβολή της με την Ερμού μέχρι και την Ομόνοια.
Δούκας: Αποδεικνύουμε ότι με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές
«Η Ελλάδα δυστυχώς βρίσκεται στην κορυφή των χωρών με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία μέσα στον αστικό ιστό. Οι δε παρασύρσεις πεζών αυξήθηκαν το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ», ανέφερε ο Χάρης Δούκας και συνέχισε:
«Σήμερα, αποδεικνύουμε ότι με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές. Με την πολύτιμη βοήθεια του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και του Safer Roads Foundation, τους οποίους και ευχαριστώ θερμά, υιοθετούμε καλές ευρωπαϊκές πρακτικές με διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας σε διαβάσεις πεζών και την αντίστοιχη σήμανση εκατέρωθεν και με πινακίδες πεζών με αυξημένη ορατότητα για την έγκαιρη προειδοποίηση των οδηγών».
Από τη μεριά του, ο αντιδήμαρχος Υποδομών Ανδρέας Γραμματικογιάννης, τόνισε ότι «Ο δήμος επιδεικνύει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια, προχωρώντας σε παρεμβάσεις με τη συνδρομή του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς». Στο πλαίσιο αυτό, περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις στην οδό Αθηνάς για την αναβάθμιση της οριζόντιας σήμανσης, με στόχο την καλύτερη καθοδήγηση των οδηγών και την προστασία των πεζών. Στο προσεχές μέλλον σχεδιάζεται η περαιτέρω ανανέωση και βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον δήμο, ώστε να διασφαλιστεί ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για όλους τους πολίτες».
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τα τροχαία με θύματα πεζούς
Το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς συμβαίνει εντός κατοικημένης περιοχής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που παράθεσε ο δήμος Αθηναίων για το 2022:
- 112 θάνατοι πεζών (60,7% άνδρες, 39,3% γυναίκες)
- Αύξηση 17,9% σε σχέση με το 2021 (95 θάνατοι)
- 60,7% άνω των 65 ετών (17% 50-64 ετών, 16,1% 25-49 ετών, 4,5% 0-24 ετών)
- 17,1% επί του συνόλου (σύνολο 654 νεκροί σε τροχαία)
- 65,2% σε κατοικημένη περιοχή
- 1.561 παρασύρσεις πεζών (14,9% του συνόλου των τροχαίων)
- 37 νεκροί στο σύνολο στην Περιφέρεια Αττικής (33% επί του συνόλου).
Σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ένωση (στοιχεία EU CARE):
- Δυστυχήματα με πεζούς: μέσος όρος ΕΕ 18%, Ελλάδα 17,1%
- Εντός κατοικημένης περιοχής: συνολικά ΕΕ 38%, Ελλάδα 47,7%
- Εντός κατοικημένης περιοχής: πεζοί ΕΕ 70%, Ελλάδα 65,2%.