- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αθήνα: Υπάρχει ζωή στο κέντρο της πόλης και χωρίς τα τρελά της φορτηγά
Η απόφαση για απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων και οι αντιδράσεις
Φορτηγά στην Αθήνα - Η πρόταση του Κώστα Μπακογιάννη για τις φορτοεκφορτώσεις στο κέντρο της πόλης και η γραφειοκρατία
Για όσους κυκλοφορούν στην Αθήνα η εικόνα είναι γνώριμη. Φορτηγά μεταφέρουν προϊόντα για τα μαγαζιά, σταθμεύουν στην άκρη του δρόμου, δυσχεραίνοντας την κυκλοφορία σε ένα ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο.
Ειδικά τις πρωινές προς μεσημεριανές ώρες η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη για τους οδηγούς των οχημάτων που περνούν από το κέντρο της πρωτεύουσας. Ένα φορτηγό αρκεί για να προκαλέσει μποτιλιάρισμα και μεγάλη ταλαιπωρία. Σε ημέρες, μάλιστα, που υπάρχει και πορεία, η κατάσταση γίνεται απελπιστική.
Το θέμα με τις φορτοεκφορτώσεις και το πότε πρέπει να γίνονται, δεν είναι τωρινό. Έχει απασχολήσει επανειλημμένα την Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς ωστόσο να έχει δοθεί μια οριστική «βιώσιμη» λύση: Τόσο για τους κατοίκους και τους διερχόμενους οδηγούς όσο και τους επιχειρηματίες και τα μαγαζιά τους.
Στην «εξίσωση» μπαίνει και η εικόνα της Αθήνας που βγαίνει προς τα έξω σε μια περίοδο που ο τουρισμός αυξάνεται, όπως και η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της πρωτεύουσας. Πάνω από 6 εκατομμύρια τουρίστες κάνουν τη βόλτα τους στην Αθήνα και αντικρίζουν εικόνες που δεν συνάδουν με ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.
Τα φορτηγά και οι φορτοεκφορτώσεις θα τεθούν επί τάπητος σήμερα Τετάρτη (30/11) στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Στη συνεδρίαση θα συζητηθεί η πρόταση που έκανε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης (και ψηφίστηκε στο ΔΣ) για την απαγόρευση της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων μέσα στην ημέρα. Ειδικότερα, η πρόταση Μπακογιάννη είναι τα φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα να μπορούν να προσεγγίζουν τα μαγαζιά από τις 21:00 το βράδυ μέχρι τις 09:00 το πρωί της επομένης. Για τις υπόλοιπες ώρες, ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων θα διενεργείται με οχήματα μεικτού βάρους μέχρι 2 τόνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει εισηγηθεί αλλαγή στο ισχύον ωράριο τροφοδοσίας στο ιστορικό κέντρο (07:00 - 10:30 και 14:30 - 17:30).
Ήδη, πάντως, υπάρχουν αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο. Επιχειρηματίες επισημαίνουν ότι δεν γίνεται να μην μπαίνουν φορτηγά στο κέντρο της Αθήνας τις υπόλοιπες ώρες από τη στιγμή που τα μαγαζιά αποτελούν έναν «δυναμικό» κλάδο, με τρέχουσες ανάγκες που διαφοροποιούνται ακόμα και μέσα στην ημέρα.
Η Αθήνα χωρίς φορτηγά και ο μακρύς δρόμος της γραφειοκρατίας
Ανεξαρτήτως, όμως, με το τι θα γίνει τελικά στις φορτοεκφορτώσεις στην Αθήνα, για πολλοστή φορά ένα σημαντικό θέμα της καθημερινότητας εγκλωβίζεται στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ο Δήμος Αθηναίων ψήφισε την απαγόρευση των φορτοεκφορτώσεων, ωστόσο δεν μπορεί να την εφαρμόσει άμεσα. Χρειάζεται η σχετική έγκριση από την Περιφέρεια Αττικής.
Στη συνέχεια πρέπει να γίνει αίτημα στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για να ακολουθήσει είτε υπουργική απόφαση ή Προεδρικό Διάταγμα. Μέχρι να γίνει αυτό, όμως, η ταλαιπωρία στους δρόμους της Αθήνας θα συνεχίζεται, με τους πολίτες να αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν μια πόλη να μην μπορεί να ρυθμίσει τη ζωή της με κεντρικές αποφάσεις, οι οποίες να εφαρμόζονται άμεσα, αντί να βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κυκεώνα της γραφειοκρατίας μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο, όπου η μία αρμοδιότητα πέφτει πάνω στην άλλη.