Life in Athens

«Athens, The city is the museum»: Ο χάρτης που σε στέλνει στην ανεξερεύνητη Αθήνα

Google, Δήμος Αθηναίων και υπουργείο Τουρισμού ένωσαν τις δυνάμεις τους

A.V. Team
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στις ιδιαίτερες γωνιές της Αθήνας με την εφαρμογή athens.withgoogle.com – Η παρουσίαση και η εμπειρία της εξερεύνησης

Γίνεται απλά. Ψηφιακά. Βρίσκεσαι κάπου στο κέντρο της Αθήνας, κατεβάζεις στο κινητό σου την εφαρμογή από την πλατφόρμα athens.withgoogle.com, επιλέγεις κάποια από τις προτεινόμενες διαδρομές κι ένας χάρτης εμφανίζεται στην οθόνη σου. Ο χάρτης αυτός σου δείχνει έναν περίπατο με πινέζες (pins), οι οποίες αντιστοιχούν σε προτεινόμενες στάσεις και αυτές με τη σειρά τους σε ηχητικό περιεχόμενο. Μια διακεκομμένη γραμμή, όπως ακριβώς στο Google Maps, σε καθοδηγεί από το ένα σημείο στο άλλο, ενώ έχεις τη δυνατότητα να επιλέγεις οποιαδήποτε στάση κατά μήκος της διαδρομής και αυτόματα θα γίνεται ανακατεύθυνση προκειμένου να φτάσεις απευθείας στο σημείο της επιλογής σου.

Το πρόγραμμα «Athens, The city is the museum» είναι μια κοινή προσπάθεια του υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων και της Google, σκοπός της οποίας είναι να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες και ανεξερεύνητες πλευρές της Αθήνας και η ίδια η πόλη σε έναν προορισμό ιδανικό για όλο τον χρόνο.

«Athens, The city is the museum»: Η Αθήνα προορισμός 365 μέρες τον χρόνο

Η νέα αυτή πρωτοβουλία δημιουργήθηκε με σκοπό να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Αθήνα, όπως επίσης και τους κατοίκους της, να ανακαλύψουν την πόλη περπατώντας και να εξερευνήσουν τους μοναδικούς θησαυρούς της, όπως την αθηναϊκή σκηνή της τέχνης του δρόμου, τις ποικίλες γευστικές εμπειρίες, τη μουσική, την αρχιτεκτονική και πολλές από τις λιγότερο γνωστές γειτονιές της μέσα από αυθεντικές ανθρώπινες ιστορίες.  

Ο επιπλέον στόχος είναι η δημιουργία ενός νέου και βιώσιμου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης, όπου η Αθήνα θα αποτελεί δελεαστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο. Βλέποντας την Αθήνα μέσα από μια διαφορετική ματιά, η πρωτεύουσα επανασυστήνεται ως μια διαρκώς «ζωντανή» πόλη που, με την πλούσια ιστορική και σύγχρονη πολιτιστική της ταυτότητα, αποτελεί η ίδια ένα μουσείο.

«Athens, The city is the museum»: Η παρουσίαση του προγράμματος - Κ.Μπακογιάννης, Β.Κικίλιας και Google 

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε σήμερα και η ATHENS VOICE ήταν εκεί. «Με συστηματική και αποτελεσματική δουλειά, η Αθήνα κερδίζει Διεθνή βραβεία - όπως του καλύτερου Ευρωπαϊκού πολιτιστικού προορισμού -, αλλά και το στοίχημα του τουρισμού» μας είπε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. «Αναπτύσσουμε συνέργειες και νέα εργαλεία που προωθούν την πόλη ως ένα σύγχρονο μοναδικό city break προορισμό, γεμάτο εκπλήξεις, για όλο το χρόνο με τις 129 γειτονιές της» είπε ακόμη. 

Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας ανέφερε πως «σήμερα περνάμε και στον τομέα της ταξιδιωτικής εμπειρίας  με μια καινοτόμα πρωτοβουλία που ανοίγει την Αθήνα στους επισκέπτες που θα θέλουν να βιώσουν τον ρυθμό της πόλης και να ανακαλύψουν λιγότερο φωτισμένες  γωνιές με ένα σύγχρονο και καινοτόμο τρόπο, που παραπέμπει όμως ταυτόχρονα στην πραγματική γνωριμία με ένα τόπο, την ιστορία του  και τους κατοίκους του». 

Από την Google μίλησαν η Διευθύντρια της Google για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Google Creative Lab σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Στηβ Βρανάκης «H Αθήνα είναι μια πόλη που δημιουργεί εμπειρίες, συναισθήματα, συγκινήσεις και που περιμένει τον κόσμο να την ανακαλύψει» σημείωσε ο Πέγκυ Αντωνάκου, ενώ ο Στηβ Βρανάκης ανέφερε πως το «Το “Athens. The city is the museum” είναι το δημιουργικό αποτέλεσμα της κοινής μας προσπάθειας να δούμε την Αθήνα μέσα από μια διαφορετική οπτική γωνία: την εικόνα μιας σύγχρονης και διαρκώς εξελισσόμενης πόλης».

«Athens, The city is the museum»: Η εμπειρία του πρώτου audio walk

Μπήκαμε όμως στην πλατφόρμα και εξερευνήσαμε το πρώτο audio walk με τον τίτλο Athens is changing. Μια διαδρομή περίπου 2,5 χιλιομέτρων, εκτιμώμενης διάρκειας 2 ωρών, συμπεριλαμβανομένων και των ηχητικών αποσπασμάτων, με 10 συνολικά στάσεις. Μια διαδρομή που ξεκινάει από το Μεταξουργείο και περνά από τον Κεραμεικό και του Ψυρρή για να φτάσει στην Ομόνοια.

Πρώτη στάση η πλατεία Αυδή. Το ηχητικό απόσπασμα - αποκλειστικά στα αγγλικά προς το παρόν - περιλαμβάνει αρχικά μια σύντομη παρουσίαση του Athens. The city is the musuem. Έπειτα διευκρινίζεται, ότι οι ηχητικές περιγραφές είναι σχεδιασμένες να ακούγονται, αφού ο επισκέπτης φτάσει στον προορισμό, για λόγους ασφαλείας. A friendly reminder that safety comes first... Και μετά αρχίζει η εμπειρία.

Μια καθαρή αφηγηματική γραμμή, χωρίς ακαδημαϊκές εξάρσεις και μουσειολογικά απωθημένα, με την απλότητα και την αμεσότητα ενός φίλου ο οποίος αγαπάει την Αθήνα ως δική του πόλη, αποκαλύπτει τις γωνιές, τις συνοικίες και τα σοκάκια, όπου η πρωτεύουσα δονείται και πάλλεται με ζωή.

Στάση στη οδό Λεωνίδου 69. Μια μικρή συνέντευξη του street artist, Alex Martinez, ο οποίος κάνει λόγο για την Αθήνα ως διεθνή πόλο έλξης για γκράφιτι, murals και street art. Τρίτη πινέζα στην Πειραιώς 84 και το πρωτοπόρο Bios. Ο DJ Βασίλη Σεβδάλης αφηγείται τη εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής και της νυχτερινής ζωής στον Κεραμεικό. Ντουγρού για το διάσημο κουλούρι του Ψυρρή, αλλά πρώτα μια στάση στη γωνία Σαλαμίνος και Ψαρομηλίγκου, για την αναπάντεχη θέα στον Παρθενώνα.

Στην οδό Πρωτογένους 5, ο Βασίλης Αράμβογλου, ιδιοκτήτης του καταστήματος Color State, μιλά για τη σχεδόν 40 χρόνων κουλτούρα του skateboarding στην Αθήνα. Στο Μοναστηράκι, στην οδό Μελανθίου 2, η Μυρσίνη Λινού, αναλύει το γαστρονομικό παρόν της Αθήνας και την πολυδιάσταση σχέση των Ελλήνων με το φαγητό.

Και τώρα, Βαρβάκειος αγορά. Η Diane Alexandre, παρισιανή καλλιτέχνιδα που μένει στην Αθήνα, περιγράφει την πολύβουη συνοικία μέσα από τα δικά της μάτια, αλλά και την πόλη ως παλίμψηστο διαφορετικών πολιτιστικών αποτυπωμάτων. Προτελευταία στάση στην πλατεία Κοτζιά, μια από τις πιο πολυσύχναστες πλατείες της Αθήνας, με τις χαρακτηριστικές αναφορές στην αρχιτεκτονική του 19ου αιώνα, ενώ η διαδρομή ολοκληρώνεται δίπλα στο σιντριβάνι της πλατείας Ομόνοιας, το όνομα της οποίας φέρει ιδιαίτερο σημειολογικό βάρος.

Για grande finale, το πρόγραμμα επιφυλάσσει μια δραματοποιημένη αναφορά στην ιστορική έκφρασης ομόνοιας μεταξύ των Ελλήνων μετά την κατάκτηση του Euro 2004. Ευχάριστη έκπληξη; Η επιμέλεια του ηχοτοπίου, που μιμείται τους φυσικούς ήχους της κάθε τοποθεσίας.