- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Podcast Μετακινήσου αλλιώς - Μάνος Χαραλαμπάκης | Πώς έγινε ποδηλατικός «παράδεισος» το Άμστερνταμ, πώς γίνεται ποδηλατούπολη το Παρίσι
Προτάσεις, ιδέες και νέα από τον Μάνο Χαραλαμπάκη και το Podcast «Μετακινήσου αλλιώς» για να μετακινηθούμε διαφορετικά στην πόλη - Επεισόδιο 7
Με τη χορηγία της Kineo
Μετακινήσου αλλιώς, με ποδήλατο, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πεζή, και κάνε την Αθήνα μια πόλη φιλική. Μετακινούμαστε αλλιώς, οφελούμε το περιβάλλον, τον εαυτό μας, τους άλλους και... την τσέπη μας.
Tο 7ο επεισόδιο της σειράς Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» κάνει focus σε δύο ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις που έχουν προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές στον αστικό σχεδιασμό τους δίνοντας χώρο σε πεζούς, ποδήλατα, δημόσιες συγκοινωνίες. Η μία το έπραξε πριν από περίπου 50 χρόνια η δεύτερη το κάνει τώρα αλλά με μεγάλη ταχύτητα και επιμονή.
O Mάνος Χαραλαμπάκης ρωτάει «Πώς έγινε ποδηλατικός "παράδεισος" το Άμστερνταμ, πώς γίνεται ποδηλατούπολη το Παρίσι;». Και ο καλεσμένος του, ο CEO και ιδρυτής της Κineo, Αδάμ Μαρκάκης, εξηγεί με στοιχεία, data και αριθμούς ότι το Άμστερνταμ δεν ήταν πάντα ένας ποδηλατικός «παράδεισος». Αυτός είναι ένας μύθος. Η ολλανδική πόλη είχε κάνει κι αυτή από τη δεκαετία του ’50 τη μεγάλη στροφή στο αυτοκίνητο που ήταν κυρίαρχο στην πόλη. Όλα όμως άρχισαν να αλλάζουν από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 με τα τροχαία δυστυχήματα και τους θανάτους παιδιών στον δρόμο και την πετρελαϊκή κρίση. Οι δημοτικές αρχές και η κυβέρνηση της Ολλανδίας πήραν μέτρα για την προστασία των πεζών, έδωσαν χώρο για το ποδήλατο, επανασχεδίασαν την πόλη. Και όλα αυτές οι αλλαγές επισημαίνει ο κ. Μαρκάκης δεν έμειναν εκεί. Εμπλουτίζονται με νέα πρωτοποριακά σχέδια. Δίνει επίσης πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το Παρίσι – μία μεγαλούπολη που έχει πολλά κοινά στοιχεία με την Αθήνα, από πλευράς ορφολογίας, κυκλοφορίας αυτοκινήτων – το οποίο όμως μεταμορφώνεται με σειρά παρεμβάσεων, όπως είναι ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, ο περιορισμό του Ι.Χ. αυτοκινήτου από το Κέντρο, το εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων, οι πεζοδρομήσεις.
Τονίζει ακόμη πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν για την εδραίωση τέτοιων αλλαγών τα οχήματα μικροκινητικότητας, τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα πατίνια και ποια είναι τα οφέλη αυτής της μετακίνησης για τους κατοίκους και την πόλη.