- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Το γκραφίτι που βλέπετε βρίσκεται δίπλα στην εξώπορτα ενός όμορφου σπιτιού της οδού Δελφών, στην εκβολή προς τη Διδότου. Πέρα από το προφανές που περιέχεται στη δήλωση, δηλαδή της μετοίκησης (που κι αυτή ποικίλλει: σπίτι, γειτονιά, πόλη, χώρα, ήπειρος), σκέφτομαι πως και σε πολλές άλλες περιπτώσεις μπορεί να πει κανείς «Δεν μένω πια εδώ»: κατά την αναχώρηση από δουλειές, από έρωτες, από εμμονές, από αρέσκειες, από ιδεολογίες, ακόμα κι από σκέψεις. Έρχεται ύστερα κι η υπο-γραφόμενη ερώτηση «Πού μένεις;» και δένει το γλυκό. Μένω όπου μου ’ρχεται, μεταναστεύω, φεύγω και κινούμαι συνεχώς, μένω μέσα στο αυτοκίνητό μου (αν έχω), μένω στο σπίτι του φίλου μου, στην γκόμενα, στον γκόμενο, γύρισα στο πατρικό/μητρικό μου, ζω πια στο γραφείο μου γιατί δεν περισσεύουνε λεφτά. Είμαι φυλακή, σε τρελάδικο, στο στρατώνα, σε νοσοκομείο, σε κέντρο απεξάρτησης, σε βαθυσκάφος, στο διαστημικό σταθμό γύρω από τη Γη. Μένω σε μια γκαρσονιέρα μ’ άλλους δέκα, κοιμόμαστε στρωματσάδα με βάρδιες. Μένω στο δρόμο, στο παγκάκι, στο πάρκο, στο χαρτόκουτο, δεν μένω πουθενά, είμαι άστεγος και τριγυρνάω. Υπάρχει όμως και η περίπτωση του αμετάκλητου. Γιατί οι νεκροί στ’ αλήθεια δεν μένουν πουθενά, γιατί τα νεκροταφεία μόνο μεταφορικά είναι «κοιμητήρια» ή «νεκρουπόλεις», κανένας δεν ζει πραγματικά εκεί. Το ότι ζούνε στη μνήμη μας οι πεθαμένοι το λέμε ευφημιστικά, μακάρι να ζούσανε, μα η μνήμη είναι άλλο και η ζωή είναι άλλο. Έτσι θυμάμαι τώρα δυο νεκρούς Γιώργηδες, δυο θανάτους που πολύ μου στοιχίσανε.
Υ.Γ. Η ερώτηση «Πού μένεις;» απαντιέται κατά βούληση.
«Ενθύμιον»
Με ελάχιστες λέξεις: 20 χρόνια τώρα αληθινή κρέπα γαλλικού τύπου, ποιοτική μουσική (πολλές φορές live) και ευπρεπής χώρος που δεν πληγώνει το μάτι. Εναλλακτικά: ποτό ή μπίρα μ’ ένα πλατό τυριών, αλλαντικών, φρούτων (ή ούτε καν αυτό). Και ξέρω πως από φέτος μείωσε και τις τιμές του. Μαγαζί της γειτονιάς μου, όσο να ’ναι τ’ αγαπάω ιδιαίτερα. Αγίας Λαύρας 56, Κυπριάδη, Άνω Πατήσια, 210 2022256. www.enthymion.gr
Μια ζωή «Πτι Παλαί» (απλό τσίγκλισμα)
Σας τσιγκλάω από τώρα, φίλες και φίλοι, για να το καταλάβετε ότι το καλό παγκρατιώτικο σινεμά, μετά από μια ετήσια ανάπαυλα, ξαναξεκινάει. Για το εκκωφαντικό –με πλήρη ρετροσπεκτίβα στο Λουί Μπουνιουέλ, παρακαλώ– ξεκίνημα, λεπτομέρειες την επόμενη βδομάδα.
«Ριβιέρα»
Ας μείνουμε λίγο στα σινεμά για να πούμε πως φέτος, καθώς τα πρωτοβρόχια ήρθανε μετά από χρόνια νωρίς-νωρίς, Σεπτέμβρη, οι καλοκαιρινοί κινηματογράφοι την πατήσανε κι άλλο, μετά το μουντιάλ της Βραζιλίας. Όμως δύο από τα σινεμά που δεν την πατήσανε, αντίθετα η παρουσία τους τονίστηκε, ήταν η «Αθηναία» στο Κολωνάκι και η «Ριβιέρα». Αυτοί οι δυο, μαζί με τα «Παναθήναια», το «Βοξ» και τη χειμερινή «Ααβόρα», αποτελούν το δίκτυο του Θόδωρου Ρίγγα. Ο Ρίγγας πέθανε ένα χρόνο πριν και τώρα η κόρη του Πέγκυ είχε μια περίφημη ιδέα: οργάνωσε στα δυο πρώτα σινεμά γενέθλια και ταυτόχρονα «καλλιτεχνικό μνημόσυνο» στον πατέρα της. Βρέθηκα τη Δευτέρα 15 του Σεπτέμβρη στη «Ριβιέρα». Παίχτηκε σε ανοιχτή προβολή το ξακουστό «Πάρτι» του Μπλέικ Έντγουαρντς με τον Πίτερ Σέλερς, η εναρκτήρια ταινία της «Ριβιέρας» από το μακρινό 1969, ύστερα η Πέγκυ είπε λίγα ζεστά κι αφτιασίδωτα λόγια για τον πατέρα της («ζούσε μέσα σ’ αυτό το σινεμά, δεν είχε δικό του σπίτι») και με τη μητέρα της κόψανε την τούρτα γενεθλίων της «Ριβιέρας». Υ.Γ. Είπα και γω πώς γνώρισα τον Ρίγγα στο παταράκι της «Ααβόρας», όταν έγραφα «Τα σινεμά της Αθήνας 1896-2013».
Γιατί τη λένε Κινέτα
Όπως και πολλοί άλλοι τόποι στην Αττική, το όνομα του γνωστού (παραθεριστικού ιδίως) χωριού στη Μεγαρίδα έχει αρβανίτικη προέλευση. Αλβανός φίλος με πληροφόρησε ότι κινέτα είναι κάθε τόπος που κρατάει λίγο νερό, υγρός, όμως που διαθέτει χώμα και φυτρώνει κάμποσο χορταράκι. Γιατί αν είναι βούρκος, τότε το λένε Λούτσα (ναι, όπως η γνωστή μας Λούτσα στην Ανατολική Αττική, που τη βγάλανε Αρτέμιδα).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στη σκηνή του Ωδείου Αθηνών
Μια συζήτηση με τον επικεφαλής του δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα CIVINET Ελλάδας-Κύπρου, τον συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κοσμά Αναγνωστόπουλο
Πώς συγκεντρώνουν την πραμάτεια τους, ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και ποιο είναι το όραμά τους για κεντρική ενιαία αγορά
Τα απογεματινά ηλεκτρονικά πάρτι – θεσμός με την υπογραφή του Plissken Festival επιστρέφουν με μία σεζόν που θα μας δώσει ακόμα περισσότερα από όσα υπόσχεται.
Ανταποκρίσεις από μια πόλη που χορεύει ακόμα στη Ντισκομπάλα στον πεζόδρομο της Δελφών και στον Αρχάγγελο στο Μεταξουργείο
Χάρης Δούκας: «Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους μπορούμε να σώσουμε ζωές»
Μια συζήτηση με τον αρχισυντάκτη του getelectric.gr Δημήτρη Σκιάννη
Πανηγύρια που ξετυλίγονται σαν τεράστιες λαϊκές αγορές, με θρησκευτικό πρόσχημα αλλά με κοινωνικό περιεχόμενο
Ανταποκρίσεις από μια πόλη που χορεύει ακόμα: Ίσως υπερβολή που περπατάω τόσο δρόμο τέτοια ώρα για να ακούσω τέκνο, αλλά το έχω ανάγκη να χτυπηθώ στο μπάπα μπούπα, που λέει και ο μπαμπάς μου.
Οι ημερομηνίες και οι θεματικές
Μια συζήτηση με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάση Τσιάνο
Λίγο πριν μετατραπεί σε ξενοδοχείο φιλοξενεί την έκθεση «Wanderlust /all passports», σε επιμέλεια Κώστα Πράπογλου
Ανταποκρίσεις από μια πόλη που χορεύει ακόμα: Σ’ ένα κλαμπ της πλατείας Βικτωρίας στα μέσα του Οκτώβρη
Τι δουλειά έχει ένα τροπικό πτηνό στην Αθήνα; Ποια αποστολή ήρθε να εκπληρώσει; Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί. Έσω έτοιμη. Expect and respect the unexpected!
Αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των μικρών Αθηναίων, είπε ο Χάρης Δούκας
Μια συζήτηση με την πρόεδρο του ΟΠΑΝΔΑ του Δήμου Αθηναίων Ελένη Ζωντήρου και τον αντιπρόεδρο της ΠοδηλΑΤΤΙΚΗΣ Κοινότητας Χάρη Κουγιουμτζόπουλο
Ο Δήμος Ελληνικού Αργυρούπολης φτιάχνει ένα ασφαλές σημείο διασκέδασης για τους μικρούς δημότες
Προτιμάς να έχεις δίπλα σου ένα διώροφο με κήπο ή μια πολυκατοικία-τέρας;
Δείτε το πρόγραμμα και κλείστε θέση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.