- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Greek Salad: Στην Αθήνα η διεθνής παραγωγή του Amazon Prime
Θα έχει 8 επεισόδια και το κόστος ξεπερνά τα 8 εκατομμύρια ευρώ
Τα γυρίσματα στην Αθήνα για τη σειρά «Greek Salad» του Amazon Prime μετατρέπουν σε υπαίθριο τηλεοπτικό σκηνικό συνοικίες και περιοχές της πόλης.
Η Αθήνα για τους επόμενους 4 μήνες γίνεται ένα τεράστιο σκηνικό για τα γυρίσματα του «Greek Salad». Η διεθνής παραγωγή του Amazon Prime ξεκινά τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022 και κάνει την Αθήνα ένα τηλεοπτικό πεδίο εξερεύνησης για δυο νεαρούς Γάλλους, τον Τομ και την Μία.
«Είναι σειρά 8 επεισοδίων που θα προβληθεί του χρόνου. Το συνολικό κόστος της παραγωγής είναι γύρω στα 8 εκατομμύρια ευρώ και θα γυριστεί εξ ολοκλήρου στην Αθήνα, θα έχει σκηνές από όλη την πόλη» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στάθης Καλογερόπουλος, διευθυντής του Athens Film Office (AFO).
Ο κύκλος «Greek Salad» αποτελεί την τηλεοπτική συνέχεια της κινηματογραφικής τριλογίας του πολυβραβευμένου Γάλλου σκηνοθέτη Cedric Klapisch (L'Auberge espagnole, Les Poupées Russes, Casse-tête Chinois). Στη σκηνοθετική ομάδα θα τον συνοδεύσουν οι Lola Doillon και Antoine Garceau, συνεργάτες του από τη διεθνούς φήμης σειρά που προβάλλεται στο Νetflix «Call my agent».
Γυρίσματα στην Αθήνα έκαναν πάνω από 70 παραγωγές από τον Μάρτιο του 2020
Από τον Μάρτιο του 2020 έως τώρα, έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 70 (ελληνικές και ξένες) παραγωγές στην Αθήνα, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκονται στη διαδικασία της προετοιμασίας ακόμα 5. Εάν προστεθεί η διαφήμιση, με χαρακτηριστικότερη τη διεθνή καμπάνια της Perrier που γυρίστηκε στην Αθήνα, τα μεγέθη εκτοξεύονται.
«Το Film Office είναι κομμάτι της ΕΑΤΑ, δηλαδή της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ) του Δήμου Αθηναίων και στηρίζεται από αυτήν. Αφορά τον τουρισμό αλλά ο τουρισμός είναι έμμεση ωφέλεια. Αυτό που είναι άμεσο είναι κατ’ αρχάς η ανάπτυξη όσον αφορά τις επιχειρήσεις που μετέχουν στην παραγωγή, είτε απευθείας με το να την αναλαμβάνουν, είτε με το να παρέχουν υπηρεσίες προς τις παραγωγές. Το δεύτερο βέβαια είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας. Καθώς οι ξένες παραγωγές έρχονται και ζητούν προσωπικό, οι εγχώριες εταιρείες αναζητούν νέο προσωπικό γιατί το υπάρχον δεν φτάνει. Επομένως, σταδιακά ανοίγουν ευκαιρίες να μπουν στο χώρο και άνθρωποι οι οποίοι δεν ήταν καν στον κλάδο αυτό» εξηγεί ο κ. Καλογερόπουλος.
Γιατί ξένες παραγωγές επιλέγουν την Αθήνα για γυρίσματα
Η Αθήνα παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα που την καθιστούν ελκυστική προς τους κινηματογραφικούς κολοσσούς.
«Υπάρχει τεράστιο διεθνές ενδιαφέρον, για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχάς υπάρχουν τα οικονομικά κίνητρα εκ μέρους του κράτους. Καθώς αυτό έχει λειτουργήσει σαν καταλύτης ώστε να μπούμε στον χάρτη. Από εκεί και πέρα, αφού έρχονται παραγωγές και ικανοποιούνται όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών, αυτό διαδίδεται στόμα με στόμα στην αγορά.
» Μπορεί να φαίνεται μεγάλη αλλά οι άνθρωποι που παίρνουν τις αποφάσεις είναι λίγοι και αυτοί οι άνθρωποι ρωτούν αυτούς που έχουν ήδη πάει σε μια χώρα πώς ήταν τα πράγματα. Με όλες τις αδυναμίες που μπορεί να έχουμε, στο κομμάτι του γυρίσματος τα καταφέρνουμε καλά» σημειώνει ο διευθυντής του Film Office.
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της πόλης είναι ότι μπορεί να «κλέβει» μια άλλη. Δηλαδή, «η Αθήνα για τις ανάγκες της Τεχεράνης έγινε Τεχεράνη. Είναι σημαντικό προτέρημα να μπορεί μια τοποθεσία να φαίνεται σαν μια άλλη» προσθέτει ο κ. Καλογερόπουλος, ενώ και το συνήθως ήπιο κλίμα είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικός παράγοντας.
Έτσι ανοίγονται πόρτες, οι οποίες, όμως, είναι απαιτητικές. Η αδειοδότηση από πλευράς του δήμου είναι πλέον «πολύ απλή» διαδικασία, «για να αξιοποιήσει, όμως, μια παραγωγή υποδομές κρατικές, να χρησιμοποιήσει κτήρια που δεν ανήκουν στο δήμο αλλά σε άλλες υπηρεσίες, είναι μια καθημερινή μάχη» λέει ο κ. Καλογερόπουλος.
Και συμπληρώνει: «Παρεμβαίνει το Film Office και λειτουργεί σαν διαμεσολαβητής, ώστε να λυθούν τέτοιου είδους προβλήματα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι στους υπόλοιπους φορείς που διαχειρίζονται κρατική περιουσία αυτό φαίνεται κάτι τελείως καινούργιο και εξωτικό, κάτι το οποίο σιγά σιγά βεβαίως αλλάζει».
Το τάβλι της Glenn Close στη Φωκίωνος Νέγρη στην Αθήνα
Ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς παραγωγές που έχουν γυριστεί μέχρι σήμερα στην Αθήνα περιλαμβάνεται η ταινία «Greek Freak» της DISNEY για τη ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο. Επίσης:
- Επεισόδια της σειράς Jack Ryan με τον John Krasinski,
- η ταινία «Crimes of the Future» του David Cronenberg, με πρωταγωνιστές τη Léa Seydoux, την Kristen Stewart και τον Viggo Mortensen αλλά και
- η βραβευμένη με ΕΜΜΥ Ισραηλινή σειρά «Τεχεράνη», που προβάλλεται στη συνδρομητική πλατφόρμα της Apple και έφερε στην Αθήνα την Glenn Close και τον Shaun Toub.
Μια από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές για τον κ. Καλογερόπουλο ήταν όταν η Glenn Close έπαιξε τάβλι με τον συμπρωταγωνιστή της στην Φωκίωνος Νέγρη. «Με αγκάλιασε, με σύστησε στο συνεργείο και μου είπε ότι θέλουμε να βοηθήσουμε την Αθήνα» λέει ο ίδιος.
Πόσο ωφελούν την Αθήνα τα γυρίσματα από ξένες παραγωγές
Για τον Δήμο Αθηναίων προκύπτουν και άμεσα έσοδα από αυτήν τη δραστηριότητα της τάξης αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Όμως, πρωταρχικά δεν είναι αυτός ο στόχος. Εκτός από την οικονομική ανάπτυξη της πόλης, η τουριστική προβολή μέσα από τις διεθνείς παραγωγές διατηρεί υψηλά το brand της Αθήνας και το εμπλουτίζει.
«Ο κινηματογράφος δεν είναι τουριστική αντιμετώπιση μιας πόλης με την συνηθισμένη έννοια. Αναδεικνύει περιοχές και σημεία,τα οποία δεν ήταν ήδη μέσα στον τουριστικό χάρτη της πόλης. Ειδικά οι παραγωγές που γυρίστηκαν πέρσι, όπως για παράδειγμα το "Greek Freak" της DISNEY που γυρίστηκε στα Σεπόλια.
» Χάρη σε αυτό θα γίνουν και αυτά κομμάτι της διαδρομής ενός τουρίστα που θα έρθει να δει πού γεννήθηκε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο και έχει να κάνει με το σήμερα, αφορά την Αθήνα του τώρα. Δημιουργεί νέα σημεία αναφοράς που αφορούν τη σύγχρονη Αθήνα, όχι το παρελθόν. Ενώ μέχρι το 2019 η Αθήνα ανέβαινε, όταν με την πανδημία έκλεισαν όλα, όλη αυτή η διαδικασία κράτησε το νήμα, κράτησε τη συνέχεια» υπογραμμίζει ο διευθυντής του AFO.
Εκπαίδευση βοηθών παραγωγής από τη NBCUniversal - Νέες θέσεις εργασίας
«Μια ελληνική ταινία θεωρείται μεγάλη παραγωγή αν έχει ένα συνεργείο της τάξης των 35-40 ατόμων. Στο Tom Clancy's Jack Ryan υπήρχαν μέρες που η παραγωγή έφτανε τους 650 εργαζόμενους» λέει ακόμη ο κ. Καλογερόπουλος. Οι ανάγκες για ανθρώπινο δυναμικό που αυτήν τη στιγμή, δεν καλύπτονται οδήγησε το Film Office στην συνεργασία με την NBCUniversal για την εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.
«Όταν αρχίσαμε να υποστηρίζουμε ενεργά της παραγωγές και αρχίσαμε να μιλάμε με τους παραγωγούς, είδαμε τις ελλείψεις και τις αδυναμίες. Μια από αυτές είναι ότι η ελληνική βιομηχανία έχει μικρά μεγέθη με αποτέλεσμα ο κόσμος που απασχολείται στον τομέα να είναι πολύ λίγος και μάλιστα και λόγω της κρίσης να μην έχει μπει καινούργιος. Επομένως, όταν άρχισε να προκύπτει ενδιαφέρον από ξένες παραγωγές να έρθουν, άρχισε να φαίνεται η αγωνία και το στρες των ελληνικών εταιρειών παραγωγής που θα βρουν κόσμο να τις στελεχώσουν» αναφέρει ο κ. Καλογερόπουλος.
Στο πλαίσιο των διήμερων εντατικών σεμιναρίων με την NBCUniversal θα εκπαιδευτούν 60 νέοι εργαζόμενοι τον Μάιο ως βοηθοί παραγωγής. Κατά τη διάρκεια των αιτήσεων το Film Office έλαβε περισσότερες από 330 υποψηφιότητες γεγονός που οδήγησε τα στελέχη του στη διερεύνηση περαιτέρω συνεργασιών. «Θα το επαναλάβουμε και αυτό, και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα το επεκτείνουμε και σε άλλες ειδικότητες. Ήδη συζητάμε με την Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών για να κάνουμε ένα σεμινάριο βοηθών φωτογραφίας, αλλά και στο κομμάτι του production accounting το οποίο παρουσιάζει μεγάλη έλλειψη στην Ελλάδα» καταλήγει ο διευθυντής του AFO.
Όλες οι πρωτοβουλίες του Athens Film Office δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα του. Μάλιστα, τα εκπαιδευτικά σεμινάρια δεν έχουν την προϋπόθεση της προϋπηρεσίας, αντιθέτως απευθύνονται σε «ανθρώπους που θέλουν να μπουν στο χώρο και δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία. Είτε ψάχνουν να βρουν δουλειά, είτε θέλουν να αλλάξουν κλάδο και έχουν όρεξη να ξεκινήσουν από την αρχή» μέσα στο κινηματογραφικό τοπίο της Αθήνας που αναπτύσσεται.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Νέοι και νέες εξηγούν τους λόγους που επιλέγουν ή αποφεύγουν τη συγκατοίκηση, σε μια πόλη που τα ενοίκια συνεχώς αυξάνονται
Το βράδυ της Παρασκευής στο Γκάζι είναι πάντα σαν déjà-vu.
Ο Αντώνης Σηφάκης εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε για να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να μετακινηθούμε με ηλεκτρικό ποδήλατο στην πόλη
Η νέα μεγάλη τοιχογραφία της Αθήνας από την Urban Act - Πού εστιάζει το έργο του σημαντικού εικαστικού
Με πάνω από 50 διαφορετικά καταστήματα, σε περιμένει για να χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία αγορών
Μια παράσταση που, αφού πρώτα μας άφησε με το στόμα ανοιχτό, μετά μας έκανε να χορεύουμε ασταμάτητα
«Το "Να τσακώνεσαι μόνο με όποιον αγαπάς" είναι το ομορφότερο σύνθημα που έχω δει σε αθηναϊκό τοίχο»
Μια συζήτηση με τον ομότιμο καθηγητή Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη
Ο Κώστας Ζουγρής θυμάται και μοιράζεται σπάνιες εικόνες και πληροφορίες
Ραντεβού το Σάββατο στο AEK Arena
Χάρης Δούκας: «Η Αθήνα υποδέχεται αθλητές και δρομείς από όλον τον κόσμο»
Το βιβλίο-λεύκωμα για το εμβληματικό ξενοδοχείο με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων λειτουργίας του
Το παζάρι του Ελαιώνα αξίζει να μελετηθεί, κάποια στιγμή από αμιγώς ανθρωπολογική σκοπιά
H συνιδρύτρια του Lean In. org, οργανισμού υποστήριξης, εκπαίδευσης κι αλληλεγγύης των γυναικών στους χώρους εργασίας, μιλάει για τα ευρήματα της νέας έρευνας «Γυναίκες στον Χώρο Εργασίας 2024
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στη σκηνή του Ωδείου Αθηνών
Μια συζήτηση με τον επικεφαλής του δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα CIVINET Ελλάδας-Κύπρου, τον συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κοσμά Αναγνωστόπουλο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.