- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Η πανέμορφη φαληρική ακτή ξαναβρίσκει την παλιά της αίγλη
Ξαφνικά, η Αθήνα αποκτά παραλία
Παραλία Φαλήρου: Πώς φθάσαμε σε μια αστική πλαζ υψηλών προδιαγραφών
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν δομήσει την τουριστική τους ανάπτυξη είτε στα ποτάμια που τις διασχίζουν, είτε στην παραλία τους. Με έναν περίεργο τρόπο η Αθήνα αποφάσισε να εξαφανίσει αμφότερα τα «περιουσιακά» της στοιχεία. Και αν τα ποτάμια είναι δύσκολο να αναδειχθούν στην πρότερη αίγλη τους, η πόλη φαίνεται ότι τώρα επιτέλους αποκτά παραλία. Κυριολεκτικά σε ένα τέταρτο της ώρας οι Αθηναίοι και οι τουρίστες μπορούν να βρεθούν σε μία φροντισμένη παραλία και να πάρουν μια πρώτη γεύση από αυτό που θα αποκαλούμε Αθηναϊκή Ριβιέρα. Πώς όμως φθάσαμε από το «στον Μπάτη απ’ έξω γράφει προσοχή μολυσμένα νερά» του Καρβέλα, σε μια αστική πλαζ υψηλών προδιαγραφών;
Το βασικό θέμα φυσικά δεν ήταν η ανάπλαση της πλαζ αλλά τα ίδια τα νερά. Στο υποσυνείδητο των Αθηναίων τα νερά των παραλιών του Σαρωνικού έχουν καταγραφεί ως μολυσμένα. Έτσι κάπως ξεκίνησε η ανάπλαση της κοντινότερης παραλίας. Από τη θάλασσα προς τα έξω. Ο δήμος καθάρισε μια ζώνη περίπου 15 μέτρων από την ακτογραμμή, κάτι που μεταφράζεται σε βάθος περίπου 6 μέτρων. Με τη δράση αυτή έβγαλαν από τη θάλασσα περίπου 10,5 τόνους απορριμμάτων. Τα 2/3 των υλικών που αφαιρέθηκαν από τον πυθμένα ήταν τεράστια ελαστικά φορτηγών. Στο σύνολό τους περισσότερα από 100. Κατόπιν ήλεγξαν την καθαριότητα των νερών όλοι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς και τα ευρήματα –σύμφωνα με το Δήμο Π. Φαλήρου– ήταν εξαιρετικά. Τα νερά είναι ασφαλέστατα για κολύμβηση.
Αυτό βέβαια που βλέπουν οι πολίτες, ακόμη και όταν κινούνται στην παραλιακή λεωφόρο, είναι οι υποδομές που τοποθέτησε ο δήμος για τους «λουόμενους». Τοποθέτησε ομπρέλες καθ’ όλο το μήκος της παραλίας, αποδυτήρια, τουαλέτες, ντουζιέρες αλλά και ειδικούς ξύλινους διαδρόμους για την πρόσβαση των πολιτών, ενώ έγιναν και φυτεύσεις. Το σημαντικότερο όλων βέβαια είναι ότι καθαρίζει κάθε βράδυ την άμμο με ειδικά μηχανήματα. Το αποτέλεσμα είναι μια πεντακάθαρη ακτή. Πρόκειται για μια εικόνα που θυμίζει τις καλύτερες ιδιωτικές πλαζ, με τη διαφορά ότι είναι δωρεάν προσβάσιμη σε όλους.
«Έτσι θα παραμείνει», τονίζει ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Γιάννης Φωστηρόπουλος. Συνεχίζει λέγοντας ότι «το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπλασης είναι εντελώς προσωρινό και χρηματοδοτήθηκε από τον δήμο. Οι πολίτες παίρνουν απλώς μια πρόγευση του τι θα συμβεί μελλοντικά στην παραλία του Φαλήρου. Το τελικό στάδιο της ανάπλασης θα είναι έτοιμο εντός της επόμενης διετίας και με τη βοήθεια του ιδιοκτήτη του Costa Navarino, Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, ο οποίος έχει αναλάβει –ως χορηγός– το κόστος της εκπόνησης ενός σπουδαίου master plan για την ανάπλαση του Φαληρικού παραλιακού μετώπου, θα δημιουργήσουμε μια πλαζ πρότυπο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών».
Η πλαζ του Φαλήρου θα αποτελεί την προμετωπίδα της σχεδιαζόμενης Αθηναϊκής Ριβιέρας, επαναφέροντας το Φάληρο στην πρότερη τουριστική του αίγλη. Τότε δηλαδή που οι Αθηναίοι παραθέριζαν στα μεγάλα νεοκλασικά σπίτια που είχαν χτιστεί στην περιοχή. Μια αίγλη που συνεχίστηκε μέχρι και τη δεκαετία του ’70, οπότε η ρύπανση έκανε την εμφάνισή της. Στόχος είναι να ενοποιηθεί με όλα τα έργα που γίνονται στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής και να ενωθεί με τις μεγάλες αναπλάσεις του Μοσχάτου αλλά και του Ελληνικού. Στο τελικό σχέδιο της Αθηναϊκής croisette περιλαμβάνεται επίσης και το παρακείμενο πάρκινγκ του Φλοίσβου. Εκεί θα δημιουργηθεί (μόλις εγκρίθηκε) και υπόγειο πάρκινγκ 400 θέσεων, ενώ το ιστορικό κτίριο του Φλοίσβου ανακαινίζεται και από το επόμενο καλοκαίρι θα λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας σαν πολυχώρος πολιτισμού και αναψυχής.
Από το επόμενο καλοκαίρι στην πανέμορφη φαληρική ακτή θα προστεθούν και διάφορες άλλες υπηρεσίες για τους πολίτες. Αρχικά θα λειτουργήσουν αναψυκτήρια και κιόσκια, ενώ η τελική φάση της ανάπτυξης προβλέπει και κάποιες ήπιες εμπορικές χρήσεις, ώστε η Αθηναϊκή Ριβιέρα να μην έχει τίποτε να ζηλέψει από τις –ομορφότερες– αστικές ακτές της Γαλλίας, της Ιταλίας ή της Ισπανίας.
Το Παλαιό Φάληρο διαθέτει 1,5 χιλιόμετρο παραλιακού μετώπου όπου τοποθετήθηκαν
- 36 παγκάκια,1 καμπίνα ΑμεΑ/Seatrack
- 70 ομπρέλες, 2 κιόσκια
- 40 κάδοι ξύλινοι
- 12 καμπίνες αλλαξιερες διπλές, 7 ντουζιέρες διπλές, 3 πύργοι ναυαγοσωστών
- 800 μέτρα διάδρομοι ξύλινοι παραλίας
- 3.000 φυτά με αυτόματο πότισμα,1 γυμναστήριο καλλισθενικής εκγύμνασης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Νέοι και νέες εξηγούν τους λόγους που επιλέγουν ή αποφεύγουν τη συγκατοίκηση, σε μια πόλη που τα ενοίκια συνεχώς αυξάνονται
Το βράδυ της Παρασκευής στο Γκάζι είναι πάντα σαν déjà-vu.
Ο Αντώνης Σηφάκης εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε για να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να μετακινηθούμε με ηλεκτρικό ποδήλατο στην πόλη
Η νέα μεγάλη τοιχογραφία της Αθήνας από την Urban Act - Πού εστιάζει το έργο του σημαντικού εικαστικού
Με πάνω από 50 διαφορετικά καταστήματα, σε περιμένει για να χαρίσει μια ξεχωριστή εμπειρία αγορών
Μια παράσταση που, αφού πρώτα μας άφησε με το στόμα ανοιχτό, μετά μας έκανε να χορεύουμε ασταμάτητα
«Το "Να τσακώνεσαι μόνο με όποιον αγαπάς" είναι το ομορφότερο σύνθημα που έχω δει σε αθηναϊκό τοίχο»
Μια συζήτηση με τον ομότιμο καθηγητή Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη
Ο Κώστας Ζουγρής θυμάται και μοιράζεται σπάνιες εικόνες και πληροφορίες
Ραντεβού το Σάββατο στο AEK Arena
Χάρης Δούκας: «Η Αθήνα υποδέχεται αθλητές και δρομείς από όλον τον κόσμο»
Το βιβλίο-λεύκωμα για το εμβληματικό ξενοδοχείο με αφορμή την επέτειο των 150 χρόνων λειτουργίας του
Το παζάρι του Ελαιώνα αξίζει να μελετηθεί, κάποια στιγμή από αμιγώς ανθρωπολογική σκοπιά
H συνιδρύτρια του Lean In. org, οργανισμού υποστήριξης, εκπαίδευσης κι αλληλεγγύης των γυναικών στους χώρους εργασίας, μιλάει για τα ευρήματα της νέας έρευνας «Γυναίκες στον Χώρο Εργασίας 2024
Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στη σκηνή του Ωδείου Αθηνών
Μια συζήτηση με τον επικεφαλής του δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα CIVINET Ελλάδας-Κύπρου, τον συγκοινωνιολόγο-πολεοδόμο Κοσμά Αναγνωστόπουλο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.